Bukefalos 28 år!

"Tjattertrådar"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Tjattertrådar"

Det gick fortare för dig men, den sammanlaga tid alla andra lade på att hoppa över det är nog längre än vad det skulle tagit dig att skriva ett PM.

Om alla försökte visa lite hänsyn till varandra så skulle allt bli mycket trevligare.
Ja, jag vet att det här var ett lite otrvligt inlägg :)
 
Sv: "Tjattertrådar"

shady skrev:
Gunnar skriver:Jag har stängt av ett antal användare som väl får anses tillhöra den ena av två grupper, just för att jag anser att de betett sig illa. Den andra gruppen tycker jag skall skärpa till sig lite, framförallt om jag ber dem om det.
shady svarar:Pga denna tråd? Alltså den tjattertråden på Gnägg? Visst kommer vi att skärpa oss. Jag har ofs inte fått en tillsägelse, men jag tar åt mig i alla fall, då jag vet med mig själv att jag tillhör det andra lägret.
shady skrev:
Visst kommer vi att skärpa oss.
När?
Eller menar du att Gunnar måste säga till er personligen för att ni ska sluta. Räcker det inte med att han hänvisar till de regler som redan finns och att han talar om varför han har stängt av vissa användare. Ta det som ett varnande exempel. Tycker inte du att ni borde se det som en "hint" om att även ni måste skärpa er :angel:
 
Sv: "Tjattertrådar"

martha skrev:
bara för att dom som är avstängda nu inte går att gnälla på så skall det hittas några få inlägg att gnälla på istället????

Jag kan visst tycka att de som är avstängda har misskött sig på Buke, men jag tycker faktiskt att de som hittade på den historien som allt bottnar i faktiskt ska tänka sig lite för. Jag tror inte att någon normal människa tycker att det är kul att luras av andra människor, speciellt inte på ett internetforum där tusentals människor kan sitta och följa hela historien hemma....Jag är inte så insatt i det hela, men vad jag har förstått som ingår ju "den andra sidan" i det gäng som tjattrar mest nu, eller har jag fel?

Jag håller till även på andra forum än Buke, och såna här grejer förekommer där också. Det kommer alltid finnas vad jag kallar "primadonnor" som alltid vill synas och höras mest, vet inte om det avspeglar folks personligheter IRL eller om man använder internet till att spela en roll man kanske inte vågar vara IRL?

Jag kanske är j*kligt tråkig, men jag upphör inte att förvånas över hur många gånger sjunker i mental ålder när dom sätter sig vid datorn ;) (Detta gäller inte dig personligen)
 
Sv: "Tjattertrådar"

Jamen du, dom får skylla sig själv att dom läste det då :D
Skämt åtsido, jag förstår hur du menar. Men jag tror att risken för ett ohyggligt tråkigt ställe att prata med folk då skulle uppstå :(
 
Sv: "Tjattertrådar"

break_a_leg skrev:
Jag kan visst tycka att de som är avstängda har misskött sig på Buke, men jag tycker faktiskt att de som hittade på den historien som allt bottnar i faktiskt ska tänka sig lite för. Jag tror inte att någon normal människa tycker att det är kul att luras av andra människor, speciellt inte på ett internetforum där tusentals människor kan sitta och följa hela historien hemma....Jag är inte så insatt i det hela, men vad jag har förstått som ingår ju "den andra sidan" i det gäng som tjattrar mest nu, eller har jag fel?

Jag håller till även på andra forum än Buke, och såna här grejer förekommer där också. Det kommer alltid finnas vad jag kallar "primadonnor" som alltid vill synas och höras mest, vet inte om det avspeglar folks personligheter IRL eller om man använder internet till att spela en roll man kanske inte vågar vara IRL?

Jag kanske är j*kligt tråkig, men jag upphör inte att förvånas över hur många gånger sjunker i mental ålder när dom sätter sig vid datorn ;) (Detta gäller inte dig personligen)

Jag är glad att jag inte är jäkligt tråkig människa...jag är nog förr värre IRL än vad jag är här....så jag hoppas att det inte var till mig in person :D

"historien" fick vi ju "svar" på, och då är det ju inte konstigt att det blev tyst...och det finns ingen övht som tjafsar om DEN längre...

Jag är en person som både syns o hörs...jag får väl be om ursäkt för det kanske och gå o dra nåt gammalt över mig istället. :(
 
Sv: "Tjattertrådar"

martha skrev:
Jag är en person som både syns o hörs...jag får väl be om ursäkt för det kanske och gå o dra nåt gammalt över mig istället. :(

Men martha det där är väl lite överdrivet? Gunnar har ju klart och tydligt sagt att det visst finns plats för humor & tjatter, man måste väl kunna känna själv vart det passar in och när man ska sluta... Men ingen ber väl någon att gå och dra något gammalt över sig?
 
Sv: "Tjattertrådar"

Helt ärligt så finns det vissa användare som jag tycker har förstört trådar mer än vad du och Humlan gjorde, det var en tråd...Det finns andra som har "tjattrat" sönder flera trådar och dessutom drar igång nya totalt meningslösa trådar (i mitt och andras tycke). När man dessutom sitter och skriver saker som inte direkt någon annan har intresse av (mer än av ren nyfikenhet då), då tycker jag man kan använda PM.

Som Betsy skrev, man ser väl var det passar att "skoja till det"?

Tycker du inte själv att det känns lite larvigt att sitta och läsa när personer som känner varandra personligen skriver *ibland massor* om saker som man lika gärna kunde ta per telefon/PM/mail?
 
Sv: "Tjattertrådar"

** Det kommer alltid finnas vad jag kallar "primadonnor" som alltid vill synas och höras mest, vet inte om det avspeglar folks personligheter IRL eller om man använder internet till att spela en roll man kanske inte vågar vara IRL?**

Ur detta sammanhanget kom mitt svar....jag är som jag är och ibland så blir det "fel"...(för vissa) däremot är jag en seriös människa, men en med ganska mycket och ibland sjuk humor...det var DET jag bad om ursäkt för...men det skall inte upprepas. Jag ska bli lika torr o tråkig som man förväntas vara.

VEM bestämmer vart humorn passar?? Alltid finns det ju nån som retar sig på att andra har kul..

*martha lite smågnällig för tillfället :crazy: *
 
Senast ändrad:
Sv: "Tjattertrådar"

break_a_leg skrev:
Helt ärligt så finns det vissa användare som jag tycker har förstört trådar mer än vad du och Humlan gjorde, det var en tråd...Det finns andra som har "tjattrat" sönder flera trådar och dessutom drar igång nya totalt meningslösa trådar (i mitt och andras tycke). När man dessutom sitter och skriver saker som inte direkt någon annan har intresse av (mer än av ren nyfikenhet då), då tycker jag man kan använda PM.

Som Betsy skrev, man ser väl var det passar att "skoja till det"?

Tycker du inte själv att det känns lite larvigt att sitta och läsa när personer som känner varandra personligen skriver *ibland massor* om saker som man lika gärna kunde ta per telefon/PM/mail?

Jo, det tycker jag faktiskt....men tjafset började ju med att jag i humlan skulle träffas på travet...
 
Sv: "Tjattertrådar"

Okej...

Tja, med lite sunt förnuft så kanske man inser att det inte passar sig i de allra mest seriösa trådarna?
 
Sv: "Tjattertrådar"

Ja, tyvärr han jag inte se det. Men andra gjorde det, så hälsningen är framförd. Ännu ett PM svar.
 
Sv: "Tjattertrådar"

Oj, har jag trampat på en ond tå hos dig? Jag har sagt att jag skall ändra mig, bara konstaterade att Gunnar INTE sagt till mig. Jag har accepterat det som sagts och skall ändra på det.
 
Sv: "Tjattertrådar"

Och ändå så skriver du klara PM inlägg i tråden??

Var är den där tjattertråden som ni så gärna ville ha?
Jag kan inte se att någon har startat den på Senior?
Eller är det ínte lika roligt att tjattra på Senior? :angel:
 
Sv: "Tjattertrådar"

påff skrev:
Och ändå så skriver du klara PM inlägg i tråden??Ja precis.

Var är den där tjattertråden som ni så gärna ville ha?För det första var det inte jag som startade den på Gnägg. För det andra har jag precis kommit hem. Har varit i Skåne hela helgen. Då är det ganska svårt att starta en tråd eller?
Jag kan inte se att någon har startat den på Senior?Har inte hunnit in där ännu för att kolla det. Men det är kanske så att det inte finns någon
Eller är det ínte lika roligt att tjattra på Senior?Varför skulle det inte vara det? Platsen har absolut ingen betydelse. Vad syfftar du på med det förrästen? :angel:

Tänker inte be om ursäkt för att jag skrev ett PM inlägg. Vem är det egentligen som sätter gränsen för vad som är ett PM inlägg? Du eller någon annan? Eller är det Gunnar?
 
Sv: "Tjattertrådar"

Ingen tjattertråd på Senior? Jo, jag kan upplysa om där finns en. Just nu är den 2437 inlägg lång och varje gång jag tror att den är över tar den fart igen :mad: :devil: ;)
 
Sv: "Tjattertrådar"

Ok, visste inte det. Men den har jag knappast varit med i då jag inte varit hemma.
 
Sv: "Tjattertrådar"

Inlägget var väl inte enbart direkt till dig.
Ibland kan jag sakna en funktion som gör att man kan svara i en tråd utan att svara en specifik användare. Men nu ansåg jag att ditt inlägg var det som passade bäst att svara på ;)

Och javisst, du har sagt att du ska ändra på dig.
MEN....
Du har aldrig sagt att du HAR ändrat på dig, eller hur?

Det är ju tyvärr fler än du som ofta legat precis på gränsen.
Hade ni varit barn hade jag sagt att ni testar hur långt ni kan gå innan det brakar löst totalt ;). Jag kan förstå att de på Ungdom håller på så, men när vuxna gör det har jag lite svårt att förstå poängen. TYVÄRR!

Jag kan väl oxå få säga min åsikt utan att bli beskylld för att ha "ömma tår" ;)
 
Sv: "Tjattertrådar"

"Doldisar ni inte minns eller minns" heter den urspårade tråden (som det faktiskt är) som blev till en tjattertråd.

Den var ju ifrån början en helt vanlig tråd men som "spårade ur" och blev till en tjattertråd, så där gled de från huvudämnet :angel: :p
 
Sv: "Tjattertrådar"

Snuffsan skrev:
Skaffa MSN, det använder vi asndra oss av. Och ja jag har läst att Hummlans krånglade, det gjorde mitt också att tag, men det är bara att felsöka och ominstallera så går det.
Humlans krånglande beror på att hennes dator drabbats av virus... och de som finns på min msn riskerar BIG TIME att få det...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
486
Senast: hamilton1
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 383
Senast: Jamtland
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 617
Senast: Hedinn
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
55 041

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp