Bukefalos 28 år!

"Tjattertrådar"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Tjattertrådar"

Doldistråden på senior är en typisk tjattertråd där ni säkert är välkomna? Hoppas att ni inte ställer nåt krav på att själva starta en egen tråd, det är väl bra att nyttja de redan befintliga? :)
 
Sv: "Tjattertrådar"

absolut, spelar ingen som helst roll och ALLA är välkomna, hyser inte agg mot någon eller tjattrar för att lämna någon annan utanför

Men om det finns en tråd kvittar det väl om det finns två? De flesta ämne återuppstår ju om och om igen, både seriösa och icke seriösa trådar, eftersom det efter ett tag och vid förmånga inlägg är svårt att överskåda.

Och det handlar inte om "oss" precis som om vi vore en enskild grupp, utan det handlar om att kunna skratta och ha kul med alla som är på det humöret.

Du och jag har ju tjattrat i vissa trådar ibland? Trots att andra nog skulle uppfattas oss som att tillhöra olika "läger"...

Nä fram för att ha kul, tror tjattertrådar kan leda till att man avväpnar alla och inte gör hönor av fjädrar alltid..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Tjattertrådar"

Egentligen tror jag inte att det kvittar, att ha en tjattertråd är ju en eftergift redan i sig från Bukes grundidé, att vara ett diskussionsforum med underlag i form av ämnen som lockar folk till diskussion.

Jag förstår att många har behov av att tjattra, jag har det iaf, men då använder jag mig av msn el telefon eller av helt andra forum på nätet där profilen är inriktad på lättsammare chat.
 
Sv: "Tjattertrådar"

och att andra faktiskt ser, att trots meningsskiljaktigheterna som ibland uppstår, inte betyder att man inte är vänner, utan faktiskt även kan ha kul tillsammans.

På chatten syns inte det eftersom det försvinner.

Kan ju berätta att jag satt och skojade med mrs_malfoy där för ett tag sedan, no hard feelings, trots att vi haft våra duster...
 
Sv: "Tjattertrådar"

Jag kan inte förstå varför man måste haka upp sig på att det ligger en tråd med ett tydligt budskap om att den är tjattrig, när man kan välja bort att inte läsa den.

Det är buke vi har gemensamt och därför vill vi ju träffas här :) Jag önskar chatten hade funkat för oss alla :(

Att man stör sig i seriösa trådar kan jag däremot köpa, och tycker att här kan vi skärpa till oss alla, (du har minsann chattrat du med :p ;) )
 
Sv: "Tjattertrådar"

Jag har inte förbjudit tjatter-trådar, om de ligger på rätt forum och håller sig på en bra nivå.

En stor anledning till att jag plockade gnäggtråden, var att jag tyckte den startats av fel anledning och i sig var lite av ett påhopp på de som ville ha mindre tjatter. Jag var och är en av dem.

Ett par tjatterinlägg i seriösa trådar är också ok. Egna tjatter-trådar också.

Utan humor fungerar inget forum, både användare och moderatorer behöver det. Samtidigt är det viktigt att veta när det är dags att bli allvarlig :)
 
Sv: "Tjattertrådar"

ooj :o tog du vid dig av att vi skojade om dig som faderator och snögörare?

Ber ödmjukast om ursäkt, vi skojade bara snällt och det var nog ingen (kan ju bara tala för mig själv) som menade något illa.....

Men det är klart, kanske bara ska skoja med dem som är aktiva i tråden, så det inte blir några missuppfattningar i framtiden..
 
Sv: "Tjattertrådar"

Jag är helt medveten om att jag också tjattrar periodvis, jag utger mig inte för att vara ofelbar! :o :)

För egen del så störde mig den specifika tjattertråden på Gnägg inte alls, den kunde jag ju välja bort eftersom jag inte var på tjatterhumör igår.

Det är ju dock inte jag som bestämmer (och tur är väl det anser nog många :o :D ) och jag har inte dragit upp riktlinjerna för Buke.
 
Sv: "Tjattertrådar"

he he, tror det är mycket positivt att det är en MAN som bestämmer här.. fy fan att vara kvinna och hålla reda på denna rabiata skocken kärringar :rofl: :rofl:
 
Sv: "Tjattertrådar"

Gunnar skrev:
Jag har inte förbjudit tjatter-trådar, om de ligger på rätt forum och håller sig på en bra nivå.Det är förstårligt att du tyckte den låg på fel sida. Tyckte väl även jag, men när inget hände igår så var det ju bra. Men är det ok på senior?

En stor anledning till att jag plockade gnäggtråden, var att jag tyckte den startats av fel anledning och i sig var lite av ett påhopp på de som ville ha mindre tjatter. Jag var och är en av dem.Kan jag också förstå. Men av annan anledning nu då. Att vi skulle vilja ha en tråd på ex. senior där det är ok att tjattra, får vi det? Om den håller sig på en normal nivå? Förstår helt klart att den plockas bort om det blir bråk påhopp eller mobbing.

Ett par tjatterinlägg i seriösa trådar är också ok. Egna tjatter-trådar också.Låter bra. Så då är det alltså ok med en annan som startas i ett annat syfte än den igår, och på en annan sida?


Utan humor fungerar inget forum, både användare och moderatorer behöver det. Samtidigt är det viktigt att veta när det är dags att bli allvarlig Jo precis. Men om det spårar ur och ingen är allvarlig så är det ju bara att ta bort den då. Ett skratt förlänger livet och vi hade faktiskt jätte roligt igår. :)

tio tecken
 
Sv: "Tjattertrådar"

Jag tål att skojas med. Självklart är det roligare om jag är med i tråden.
Du missförstod nog vad jag ville säga.
Det var själva anledningen till att tråden startades som var fel, vilket säkert gjorde att en del av inläggen i tråden också hamnade i att ifrågasätta de som ville ha mindre tjatter. Jag läste bara några inlägg här och där i tråden och plockade den sedan.

Ett problem med tjattertrådar är att de blir väldigt långa, om någon rapporterar dem, måste jag och moderatorn oftast läsa igenom hela, för oss oftast väldigt ointressanta tråden för att kunna ta ställning till om några inlägg skall tas bort, hela tråden skall tas bort, eller om någon skall varnas eller stängas av.

Detta är ytterligare en anledning till att jag gärna ser att antalet tjat-trådar minimeras en del, och, om det går, att de hellre hålls på chatten.
 
Sv: "Tjattertrådar"

ok, vilken tur att du inte blev ledsen i ögat :)

Ja, det kan jag förstå, att det blir jobbigt att bevaka, vi får väl se till att dra med oss moderatorn i konversationen så de kan hålla ett vakande öga över oss :D

Jag är jätteledsen för att chatten inte funkar för mig på kvällarna, för jag tycker den är jättebra och håller med om att den är det perfekta stället att tjattra på... Hoppas du hittar "felet" någon gång...
 
Sv: "Tjattertrådar"

dimmansstuteri skrev:
För att inte hacka sönder tråden "Nu får det räcka!" mer än vad som redan skett lägger jag in in ny tråd om denna "problematik". Jag tycker också att många trådar blir "söndertjattrade". Jag avstår i allafall att svara på inlägg i sådana trådar, då tråden ofta väldigt snart är långt ifrån ursprungsfrågan.
Ofta är det samma "gäng" som lägger in en massa "tjatter", och trådarna tenderar bli väldigt långa på grund av detta.
Snälla, jag ber er alla därför mycket vänligt att någorlunda försöka hålla er till ursprungsfrågan i trådarna, och hålla synnerligen privata diskussioner utanför trådarna. Jag och säkert många andra användare på Bukefalos är inte särskilt intresserade av detta "tjatter".

Tar mig också fråheten att klistra in Lena H's inlägg från tråden "Nu får det räcka!", som jag fullständigt håller med om:



Tackar Lena H för de raderna. :bow:

Hlsn Helena

Håller med fullständigt! :bow:

Tycekr att på sista tiden så har det blivit en massa "tjatter" trådar, eller trådar som har blivit det.
Det är en viss anledning till att det finns en PM funktion! Dvs, där kan man ta alla sina "tjatter"!
Om man nu vill snacka flera så finns det chatten på buke, MSN, ICQ!
Så snälla fösök hålla ert privata snack där!!
talker.gif
 
Sv: "Tjattertrådar"

Gunnar skrev:
Jag tål att skojas med.Vad bra, trodde inte att du skulle bli sur heller. Självklart är det roligare om jag är med i tråden.Låter härligt. Du var ju våran tomte som kom med snön ju. Ja den riktiga snön.

Du missförstod nog vad jag ville säga.
Det var själva anledningen till att tråden startades som var fel, vilket säkert gjorde att en del av inläggen i tråden också hamnade i att ifrågasätta de som ville ha mindre tjatter. Jag läste bara några inlägg här och där i tråden och plockade den sedan.

Ett problem med tjattertrådar är att de blir väldigt långa, om någon rapporterar dem, måste jag och moderatorn oftast läsa igenom hela, för oss oftast väldigt ointressanta tråden för att kunna ta ställning till om några inlägg skall tas bort, hela tråden skall tas bort, eller om någon skall varnas eller stängas av.Oo my good, vad jobbigt. Det förstår jag. Men moderatorn på det forumet kanske vill vara med och tjattra själv, eller du. Då läser ni ju samtidigt och då blir det ju inte lika jobbigt.

Detta är ytterligare en anledning till att jag gärna ser att antalet tjat-trådar minimeras en del, och, om det går, att de hellre hålls på chatten.

Nähe, nu slipper ni mig någon/några dagar. Har packat klart och ger mig nu iväg med Mysko till Francess i Halland. Sedan vidare till Flyinge i morgon. Ha det så trevligt ALLA i helgen. Hoppas bara någon (Gunnar) kan förlåta att jag tar med mig Mysko. Hon kan ju inte kolla sina sidor då.
 
Sv: "Tjattertrådar"

"Nu får det räcka".... SLUT på Tjattret...bli seriös.


lioe tragiskt, men va fan....man måste ju bli korrekt som människa....
 
Sv: "Tjattertrådar"

Trots att felet möjligen kan ligga hos mig, tror jag att det är enklast om du i första hand försöker hitta problemet hos dig. Eftersom det fungerar för väldigt många.

Kanske prova med en annan webbläsare, se till att inte ha något annat igång på datorn när du chattar, svara annorlunda på de fel-rutor som kommer upp.

Det kanske inte hjälper men det kan kanske hjälpa. Jag lovar uppdatera chatten med senare buggrättade versioner allt eftersom.
 
Sv: "Tjattertrådar"

VARNING FÖR PRIVAT TJATTER!!

Shady, snälla hälsa alla som jag träffade i Tingsryd med en stor kram från mig :)
 
Sv: "Tjattertrådar"

Det fungerade tidigare med samma dator, och fungerar så länge jag är ansluten via bredband. När jag ska chatta så stänger jag ner alla andra program, samt jag har internet explorer 6.02, samt senaste flash.

Jag har upptäckt ett samband mellan problem med chatten och att man får upp felmeddelande när man postar inlägg, får för mig att det är ett timeout problem.

Har vissa system här på jobbet som kör mot sqlserver, som gör så om querien tar för lång tid. dvs ger en timeout.

Men det kanske är något helt annat, bara en gissning :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
486
Senast: hamilton1
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 384
Senast: Jamtland
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 618
Senast: Hedinn
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
55 042

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp