Tjockistråden 3

Jag vägde mig igår och nu står jag och trampar igen. Gick ned mensvikten men inte mer... visst är det märkligt att vikten man lägger på sig över natten sedan tar minst en vecka att bli av med?
Nåja, jag ska försöka lägga manken till den här veckan och se lite resultat. Träningen går inte öka på men maten kan jag reglera lite mer.
 
Jag kan sammanfatta senaste dagarna med att jag visserligen ätit små mängder, men fel 😅 Varit tvungen att äta ute med jobb osv. Omöjligt att veta vad det man äter innehåller. Sen att jag ätit små mängder hjälper nog inte så mycket, misstänker jag.
Jag ska väga mig på söndag och är nöjd om jag gått ner ngt, även om det är lite.
 
Har varit tillbaka på planen igår och idag. Idag har jag till och med tränat två pass på gymmet.. Hundarna har lite vila så har haft så mycket tid över + att jag gjorde klart min skoluppgift i förrgår och inte i sista minuten som omväxling. Dessutom ledig tills nästa helg..
Har till och med köpt en bok som jag börjat läsa (när hade jag tid med den lyxen senast?) 😁.
När suget kickade in på kvällen så valde jag att åka och träna istället, mest för att komma hemifrån så man inte började gräva i skåpen 😅.
 
Tjuvvägde mig idag. Hade rätt. Jag stod ungefär stilla på vågen. Kan alltså inte äta ute, även om jag käkar typ en räksallad 😅. Måste väga och kaloriberäkna allt helt enkelt.
 
Efter mitt frossande igår så tänker jag inte ställa mig på någon vård. Jag märker så klart hur min kropp förändras. Nåja, idag ska jag börja äta upp min lammfiol. Lammkött är ju bra och magert. Även om det, faktiskt! är samma kalorimängd som citronsorbet som jag dessutom inte kan äta lika mycket av. Nej, jag kommer inte att börja äta citronsorbet igen. Då tror jag nog att hårt bröd är bättre, även om det rent kolhydratsmässigt är sämre.

Men jag måste, bara måste, komma igång och iaf gå promenader. Hitta ett bra par skor är a och o.
 
Jag har snacksat innan maten och det verkar fungera bra.
Igår gjorde jag inte det och åt en monsterportion. Men jag hade jobbat dygn och äter alltid mer när jag är trött (sov 12h sen 😅).
 
Konferans i 5 dagar och vägning imorgon. Jag försöker intala mig att jag är nöjd om jag inte gått upp men kommer nog bli lite besviken. Även om det vore förväntat med allt vi blivit bjudna på.
 
Jag och maken gick ut och åt middag igår. Jösses vad mätt jag blev, vi åt middag vid fem och jag var fortfarande jättemätt när jag la mig..
Det var stora portioner men jag brukar ju kunna äta mycket men nu var jag supermätt utan att ens ha orkat äta upp allt 😝.
Drog över lite men inte så farligt eftersom jag tränade 1,5 timme på dan.
 
Konferans i 5 dagar och vägning imorgon. Jag försöker intala mig att jag är nöjd om jag inte gått upp men kommer nog bli lite besviken. Även om det vore förväntat med allt vi blivit bjudna på.

Hur gick det? Jag har vägning imorgon och är i lite samma läge
 
Jag behöver verkligen gå ner i vikt, men är så nere just nu (ingen fara för livet) att äta onyttigt är det enda som tröstar. Vad ska jag göra för att få mig att klara av att äta mindre godis mm? Har skaffat en app men har typ inte ens registrerat något på det...
 
Senast ändrad:
Filar just nu på en lite annorlunda strategi. Om jag accepterar att jag äter för stora portioner. Kanske jag kan äta tillräckligt nyttiga/kalorifattiga saker som gör att mitt intag ändå inte blir så högt :idea:
 
Jag behöver verkligen gå ner i vikt, men är så nere just nu (ingen fara för livet) att äta onyttigt är det enda som tröstar. Vad ska jag göra för att få mig att klara av att äta mindre godis mm? Har skaffat en app men har typ inte ens registrerat något på det...

För mig funkar det när jag kör enligt principen "eat what you want, add what you need."

Dvs ät godis. Men i en rimlig mängd och lägg till något proteinrikt och fiberrikt :)

Kanske någon god grönsak med dipp, frukt, bär, kvarg, något kött eller ost till osv. Då känns det som mer, du får i dig mer näring, blir mättare men får också äta det du faktiskt är sugen på.

Finns massa inspo på nätet 😁
 
För mig funkar det ganska bra att ha någonting hemma som jag alltid får äta. Till exempel en bunke med picklad coleslaw där jag ändrar på ingredienserna då och då - jag äter en kontrollerad mängd protein men får ösa på med salladen hur mycket som helst.
 
Jag kan inte ha bröd eller snacks hemma utan att äta upp alltsammans, så OM det inhandlas gör jag det begränsat. Jag köper till exempel bara EN frukostfralla istället för ett sexpack trots att det blir dyrare.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 012
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 943
Senast: hundtant
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 166
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 205
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp