Jag tycker du allvarligt ska fundera på att köra två veckor utan snabba kolhydrater och fruktos.. Både för att du verkar besatt (alltså vem äter kilovis med äpplen och körsbärstomater?) och med tanke på din diabetes.
Byt ut mot långsamma kolhydrater, fibrer och fullkorn och bry dig inte om kalorierna för det känns som om du behöver bryta ditt mönster.
Nu senast jag började om (igen) började jag med att utesluta snabba kolhydrater och drog ner på dem överlag och fokuserade på att få i mig mer protein. Jag åt inte superdåligt innan men jag var konstant sugen på kolhydrater vilket är jobbigt. När jag uteslutit dem i en vecka försvann suget, nu har jag inget sug alls efter snabba kolhydrater och då blir det otroligt mycket lättare att fixa maten utan ett konstant sug. Nu kan jag äta lite snabba kolhydrater ibland men jag ser till att hålla det till nån gång i veckan så jag slipper få cravings efter det igen.
Dessutom håller jag mig mättare nu på mindre mängd mat än innan. Visst är det lite halvtråkigt att utesluta bröd, pasta mm ur kosten men det inte så att det är förbjudet men jag äter det inte längre på regelbunden basis då jag upplever att jag blir otroligt mycket hungrigare och sugen än när jag håller mig till långsamma, fiberika kolhydratskällor.