Tjockistråden 4

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ursäkta men ett inlägg som detta gör mig förbannad. Ozempic är inte nått man ska ta å fortsätta som vanligt. Att få det bara sådär är jäkligt fel av sjukvården tycker jag. :mad:
Vad är det som gör dig förbannad?
Att det faktiskt verkar lite för enkelt att gå ner i vikt med Ozempic? Man borde faktiskt lida lite och vara tacksam eller? Och skämmas lite också antagligen för det ska ju alla som är tjocka och tar läkemedel till hjälp göra?

Jag tycker det är fantastiskt att vetenskapen äntligen kommit lite längre än att operera folk, nu väntar jag bara på läkemedlet som faktiskt skapar viktnedgång, dvs något som verkligen ökar förbränningen. ;)

Alltså en genuin fråga, exakt vad är det man ska ändra på? Personen ifråga har sagt väldigt lite om hur hon har levt eller vad hon har gjort för att påverka vikten innan, det enda som är sagt är att hon drack lite för mycket. Exakt vad krävs för att man ska använda Ozempic ”rätt” enligt dig? Inga ”snedsteg” utan leva 100% ”rätt”? Ingen semester? För om vi alla hade kunnat leva så från början hade ju ingen varit överviktig.
Fast personen har faktiskt gått ner 8(!) kg på en månad! Trots att hen inte tycker att hen skött sig perfekt. Min tanke var att resultatet var helt fantastiskt! (Det här var tänkt till samma person du svarat på.. blev helt enkelt inte riktigt rätt citerat!) 😊

@LadySara skulle det riktas till.

Vikten ligger ganska stabilt just nu med mindre variationer. Två månader kvar på Ozempic innan jag byter till Mounjaro
Fått till tre pass den här veckan varav ett var dubbelpass. Körde faktiskt ett pass på julafton. Var så skönt dumpa särbon hemma hos mig med att ta hand om kvarvarande pyssel och dra till gymmet 😜😂
Kört ett pass styrka idag och så blir det Cirkelfys och mobility i morgon
Men sen blir det vila ända fram till nyårsafton då jag bokat Strongstep. Det har jag aldrig provat så det blir spännande

Jag är ganska säker på jag gått ner mer i vikt om jag inte tränat så hårt men jag har prioriterat behålla muskelmassa pga mina rygg och knäproblem.

Jag åkte hem till mina föräldrar för att spendera jullovet hos. Har gått upp några gram, men jag brukar gå upp mer under jul. På EatIt fick jag en utmaning att bara äta 100-150 g onyttigt en dag i veckan. :cautious: Det kommer jag nog köra först efter att jag kommit hem om 1,5 vecka. Men det ska bli en rolig utmaning, när jag inte är ständigt bortbjuden som under jul/nyår.

Okey, har gått på ”Fri tillgång” under veckan som varit. Hade inte tänkt att jag skulle väga mig förrens efter nyår, men nu stod vågen där när jag klev ur duschen så tänkte va fan gör en snabb koll
Var tvungen kolla två gånger 😳
-1.8 kg sen senaste noteringen 14/12. Totalt -17,5 kg sen starten

Här står vågen på +1,8kg sedan lägstavikt. Absolut väntat (hade väntat mig mer) med tanke på att min kost på senaste innehåller rejält med skumtomtar och chips, plus pågående mens. Massor av bunden vätska med andra ord. 😅🥳

Fortfarande ont i ryggen och hoppas att det snart ger med sig så jag kan börja promenera igen. Till dess tänker jag fortsätta vara helt chill med att kroppen inte fortsätter nedåt i vikt. 😁

Jag vågar inte väga mig just nu. Frossat oavbrutet på det mest onyttiga jag ätit. Men nu, med sista julmaten i princip uppäten ska det bli ordning igen. Har helt klart gått upp så jag har bytt första, första siffra igen. Nåja, nytt år, nya tag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka