Ger det verkligen flås?Hur skulle det funka att typ sitta på en stol och lyfta en vikt från golvet och upp över huvet? Brukar ju höja pulsen iaf att jobba under knähöjd å över axelhöjd. Så pass lätt vikt att man orkar många gånger?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ger det verkligen flås?Hur skulle det funka att typ sitta på en stol och lyfta en vikt från golvet och upp över huvet? Brukar ju höja pulsen iaf att jobba under knähöjd å över axelhöjd. Så pass lätt vikt att man orkar många gånger?
Är det pulshöjande så ger det bättre flåsGer det verkligen flås?
Mer än att bara sitta stilla tänker jagGer det verkligen flås?
Ja fast jag sitter inte bara stillaMer än att bara sitta stilla tänker jag![]()
Jag upplever inte att det gör det.Är det pulshöjande så ger det bättre flås![]()
Jag tröttnade efter fem minuterHär kommer en kämpa på kram till oss alla!
När du ser/ läser detta ställ dig upp och testa att gå ner på huk. Ta tid på hur länge du kan sitta så och surfa på telefonen.
Jag hann med 60 sekunder innan jag var tvungen att svara i växeln.
Jag avundas också lite, dels därför att jag inte har råd, men också för att jag inte tror den fungerar på en person som redan äter lite. Får fundera på annat helt enkelt.I går var ingen bra dag. Deppig av andra orsaker och då överåt jag allt jag kunde hitta i kylskåpet/frysen. Har iaf gått ner ca 0.6 från högsta siffran. Avundas alla som får ozempic/munjaro utskrivet.
Som diabetes 1 så vägrar min läkare att göra det eftersom det finns så lite studier på eventuella biverkningar, särskilt som ozempic ursprungligen är för diabetiker 2.
Rodd går inte heller, inte mer än någon minut sen skriker benet.
Stakmaskin borde gå, men jag har svårt att ta mig till gymmet. Svårt med tid när man har litet barn hemma..
Jag har väldigt svårt att få tid att åka till gym. Maken jobbar oregelbundet och jag kan inte gärna ta med en tvååring till gymmet..Jag tänker att om du anpassar rodden så du inte använder benen så mycket? Inte lika effektivt men bättre än inget. Har problem i ett knä så har fått anpassa genom att köra rodd utan att använda benen så mycket utan har fokus på överkropp. Cykling fungerar för mig om jag sitter så jag precis når pedalerna så det inte blir så vinklat i knäled och höftled och knappt nån belastning alls. Även om det inte så optimalt som det skulle kunna vara så är det bra mycket bättre än att inte göra nåt alls.
Crosstrainer funkar för mig om jag hela tiden har en lätt böjning i knäleden och inte sträcker ut ordentligt men jag kan tänka mig att för dig kanske roddmaskin är det som är lättast att anpassa så att vaden inte involveras så mycket.
Tänker annars att battle rope ska ge både kondition och styrka och där använder man främst överkropp, kanske värt att testa?
När jag inte tränat på ett tag så måste jag jobba upp mig med korta korta pass i början för att sen försiktigt allteftersom öka upp för annars kommer smärtan som ett brev på posten så jag tänker att du nog inte ska gå så hårt ut till att börja med.
BoXning?Tips på konditionsträning när ena benet inte vill vara med? Jag kan liksom knappt promenera utan att det värker..
Cykla går inte, då protesterar höften. Springa går inte, då skriker vaden. Likaså crosstrainer, benet värker för mycket.
Simma regelbundet finns det inte tid för. Annars vore det bra, jag badar gratis via jobbet.
Jag vet inte hur jag ska göra. Jag har kass kondition och vill förbättra den, men benet blir som en stock och går knappt röra. Har opererat för kompartment i vaden två gånger men det blev inte bra..
Det hade varit kul! Borde gå att ha hemma nånstansBoXning?
Vi har en boxningstavla man kan koppla musik till från mobilen och sen ska man slå på den kudde som lyser upp.
Jag brukar köra i takt till musiken och blir helt klart svettig och andfådd av den.
Den är kul! Våran levererades med rejäla klisterremsor att fästa på väggen med.Det hade varit kul! Borde gå att ha hemma nånstans
Åh! Jag har kikat på en sån! Vilken har ni? Tycker att det är svårt att veta vad som är bra och vad som är skräp.BoXning?
Vi har en boxningstavla man kan koppla musik till från mobilen och sen ska man slå på den kudde som lyser upp.
Jag brukar köra i takt till musiken och blir helt klart svettig och andfådd av den.
Optigym Boxing Trainer 1.0 - heter vår. Den kostade runt 700 kr, jag ville inte heller köpa en dyr innan jag visste om de var bra så jag köpte en äldre modell som var på utförsäljning.Åh! Jag har kikat på en sån! Vilken har ni? Tycker att det är svårt att veta vad som är bra och vad som är skräp.![]()
Vad tränar du när du tränar flås?Ja fast jag sitter inte bara stilla
Jag tränar flera gånger i veckan men upplever inte att det ger flås.
Jag upplever inte att det gör det.
Fast grejen är att jag inte kan belasta benet. Det gör vansinnigt ont med kompartment. Jag har inte hittat något bra sätt att träna kondition som inte belastar benet..Vad tränar du när du tränar flås?
Om du kan så är ju att köra så snabbt som möjligt på valfri konditionsmaskin i 30sek och sen vila i 2-3 minuter tills du är helt återställd och göra om det 4 gånger.
Är du återställd innan 2-3minuter har du inte tagit i tillräckligt och orkar du inte köra i 30 sek har du tagit i för mycket.
Om du vill googla så finns det något som heter Norwegian 4x4 (4minuter ös 4minuters vila x4ggr men det kräver ju långsam upptrappning).