Tjockistråden del 2

Ja, funkar säkert bäst om man är själv eller två i ett förhållande!

När vi bara var vuxna va det inga problem. Men jag vill gärna äta samtidigt som sonen o blir väldigt sugen på det jag lagar till honom och sambon. Kanske skulle försvinna från kvällsmaten två gånger i veckan :angel: jag vill ju lösa maten på nåt sätt, har ju klarat mig så bra men nu verkar det vara kört igen... Så opeppad samtidigt som jag så gärna vill!
 
När vi bara var vuxna va det inga problem. Men jag vill gärna äta samtidigt som sonen o blir väldigt sugen på det jag lagar till honom och sambon. Kanske skulle försvinna från kvällsmaten två gånger i veckan :angel: jag vill ju lösa maten på nåt sätt, har ju klarat mig så bra men nu verkar det vara kört igen... Så opeppad samtidigt som jag så gärna vill!

Usch, fick en släng av ”åhh jag är så fet” nu i kväll... jag vill så gärna, men så opepp samtidigt. Jag vet att förändringar tar tid, men vafan liksom. Har gått i 2-3 månader och försökt anpassa nya rutiner men alltid något som kommer mellan. Har prioriterat skola (100%) och jobb (100%) samt sömn. Huh, vad trött jag blir!
 
jag brukar bli lite peppad av att följa Biggest Loser, så nu är det dax igen.
Önskar att jag hade råd att gå fler gånger i veckan i bassängträning eller kanske att börja på nåt gym eller så.
 
jag brukar bli lite peppad av att följa Biggest Loser, så nu är det dax igen.
Önskar att jag hade råd att gå fler gånger i veckan i bassängträning eller kanske att börja på nåt gym eller så.

Och jag äter chips, godis och kakor medan jag följer det... :meh:
 
Och jag äter chips, godis och kakor medan jag följer det... :meh:
Hmm… 🤔 Då ska du nog låta bli... 😉

Själv har jag passerat månadens migrändag idag, så nu ska jag göra ett tappert försök att stå över energidrycker tills nästa månads migrändag närmar sig... (hormonrelaterat...)
 
Hmm… 🤔 Då ska du nog låta bli... 😉

Själv har jag passerat månadens migrändag idag, så nu ska jag göra ett tappert försök att stå över energidrycker tills nästa månads migrändag närmar sig... (hormonrelaterat...)

Vilken effekt ger det att stå över energidryckerna? Är det för att du dricker för många du ska stå över?
 
Vilken effekt ger det att stå över energidryckerna? Är det för att du dricker för många du ska stå över?
ja, jag dricker alldeles för många såna sockerbomber. (lightvarianter är bannlysta hos mig)
Och på tal om det där med Biggest Loser, så är det främst därifrån jag fått ledorden att man inte ska dricka sina kalorier utan äta dem...
Jag brukar minska i omfång av att avstå dem en period. Och det är ju bästa läget att låta bli, när migränen tänker hålla sig borta ett tag.... (har sagt det förut, men upprepar - om jag sköljer ner migränmedicineringen med en stor energidricka så får jag mycket bättre effekt!)
 
ja, jag dricker alldeles för många såna sockerbomber. (lightvarianter är bannlysta hos mig)
Och på tal om det där med Biggest Loser, så är det främst därifrån jag fått ledorden att man inte ska dricka sina kalorier utan äta dem...
Jag brukar minska i omfång av att avstå dem en period. Och det är ju bästa läget att låta bli, när migränen tänker hålla sig borta ett tag.... (har sagt det förut, men upprepar - om jag sköljer ner migränmedicineringen med en stor energidricka så får jag mycket bättre effekt!)

Kan du inte med nocco eller någon annan? Usch, klarar inte av sockersötade energidrycker alls :yuck: Däremot är jag en sucker för nocco, framförallt.. försöker dra ned på dem med faktiskt.

För mig går det helt ok, även om sötsuget är svårast. Jag har fått tillbaka min mens efter ett halvår av stress osv så jag vet ärligt talat inte hur det påverkar det eller min väldigt hängiga mage... syrran sa för någon dag sedan ”vilken hängmage du har fått, du har ju haft en rundare hårdare mage förut”, frågade om hon menade att jag såg smalare ut eller vad hon tänkte på, ja, smalare... men tveksamt 😂

Jag köpte igår två maträtter för 2 för 1, en indisk med gräddig/nötig bas och en pasta med sås och fläskfilé som jag kan äta av (nu när jag jobbar natt är det guld, äter allt för ofta ingenting när jag vaknar men äter massa annat på natten i stället). Inte det allra nyttigaste, men även bättre, och framförallt mat.
 
Kan du inte med nocco eller någon annan? Usch, klarar inte av sockersötade energidrycker alls :yuck: Däremot är jag en sucker för nocco, framförallt.. försöker dra ned på dem med faktiskt..
Skulle aldrig få för mig att dricka något med artificiella sötningsmedel. Och de energidrycker jag använder är de utan aminosyror i.
Och oavsett det så är planen att undvika dem tills nästa migränperiod...
 
Jag har tappat 3,1 kg sedan sist jag vägde mig (drygt en månad sedan), vet inte om det beror på kombinationen att jag senaste veckan faktiskt ätit mat och hållit mig ifrån en massa kakor osv och att mensen nu i princip är över. Känner mig absolut inte lika svullen längre!

Men! Detta gav mig lite energi i alla fall! ☺
 
ja, jag dricker alldeles för många såna sockerbomber. (lightvarianter är bannlysta hos mig)
Och på tal om det där med Biggest Loser, så är det främst därifrån jag fått ledorden att man inte ska dricka sina kalorier utan äta dem...
Jag brukar minska i omfång av att avstå dem en period. Och det är ju bästa läget att låta bli, när migränen tänker hålla sig borta ett tag.... (har sagt det förut, men upprepar - om jag sköljer ner migränmedicineringen med en stor energidricka så får jag mycket bättre effekt!)
Jag sparar nog både pengar och kalorier på att avstå energidryckerna. Har haft ett ytterligare ett par migrändagar och dessutom en tuff helg, då jag tagit några energidrickor/sockerbomber. Men, jag har låtit det stanna där och fortsatt låta bli dem utöver "när de verkligen behövs".
Har ju fortfarande ingen våg utan går på hur kläderna sitter. Och... Köpte ett par nya jeggings för en dryg vecka sen, nu sitter de löst. Hoppas det är omfånget som minskar och inte stretchen i tyget som gett med sig. :p
Den här veckan har jag för övrigt både ridit 2 ggr (brukar bli max en gång/v) och kört ett extra bassängpass.
 
Jag måste sluta fokusera på vikt och kalorier, det blir ett stört beteende. Har slutat att snusa också. Blir så trött på att det inte finns något jäklaranamma i mig. Vill väl inte tillräckligt, hela våren har gått med fokus på detta och jag är +/-0 🙄
 
Har aldrig skrivit i denna tråden, men i veckan tippade mitt BMI ner på normalvikt för första gången på säkert 10 år och jag ska nu gå över till att hålla vikten istället för att försöka gå ner mer i vikt
:banana: total viktnedgång 21,5 kg under ca 1 års tid.
 
Jag sparar nog både pengar och kalorier på att avstå energidryckerna. Har haft ett ytterligare ett par migrändagar och dessutom en tuff helg, då jag tagit några energidrickor/sockerbomber. Men, jag har låtit det stanna där och fortsatt låta bli dem utöver "när de verkligen behövs".
Har ju fortfarande ingen våg utan går på hur kläderna sitter. Och... Köpte ett par nya jeggings för en dryg vecka sen, nu sitter de löst. Hoppas det är omfånget som minskar och inte stretchen i tyget som gett med sig. :p
Den här veckan har jag för övrigt både ridit 2 ggr (brukar bli max en gång/v) och kört ett extra bassängpass.
Äsch jag citerar fel inlägg men hur dyrt är gym nära dig?
 
Äsch jag citerar fel inlägg men hur dyrt är gym nära dig?
Jag har inte kollat jättenoga. (flera av gymkedjorna är väldigt hemliga med vad det kostar, på sina hemsidor :( ) Men det finns inte utrymme i vår ekonomi för gym, nästan oavsett vad det kostar.
 
Jag måste sluta fokusera på vikt och kalorier, det blir ett stört beteende. Har slutat att snusa också. Blir så trött på att det inte finns något jäklaranamma i mig. Vill väl inte tillräckligt, hela våren har gått med fokus på detta och jag är +/-0 🙄
Min erfarenhet är att man behöver vara motiverad för att lyckas.
Om jag vore du skulle jag fokusera på att bibehålla snusfriheten. Och i nästa steg försöka göra "bra val" vad gäller kosten, utan att stressa mot viktnedgång.
 
Min erfarenhet är att man behöver vara motiverad för att lyckas.
Om jag vore du skulle jag fokusera på att bibehålla snusfriheten. Och i nästa steg försöka göra "bra val" vad gäller kosten, utan att stressa mot viktnedgång.

Håller med dig! Mitt sötsug (som inte varit ett problem på många år) har ju blivit värre, så tampas med det med, försöker ständigt, men lika bra att acceptera att jag hellre får se det som en seger att avstå dålig val de gånger jag faktiskt gör det, och fortsätter att kämpa med det!
 
Håller med dig! Mitt sötsug (som inte varit ett problem på många år) har ju blivit värre, så tampas med det med, försöker ständigt, men lika bra att acceptera att jag hellre får se det som en seger att avstå dålig val de gånger jag faktiskt gör det, och fortsätter att kämpa med det!
Mitt bästa tips för att bemästra sötsuget är att äta mat med lågt GI-värde. När jag gjort det brukar jag upptäcka att godissuget lyser med sin frånvaro.

(mitt största bekymmer på den fronten är att orka ställa mig och laga sån mat, som det bara är jag i familjen som äter...)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
84 85 86
Svar
1 717
· Visningar
141 364
Senast: Pilot
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: Bison
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 775
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 948
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp