Tjockistråden del 2

Är så ledsen på mig själv, och frustrerad... det finns inget stop i mig, jag äter hela tiden. Och är sugen hela tiden, och det finns inget som sätter stop. Jag äter tills jag blir illamående och tänker att den här känslan vill jag inte ha igen, men när jag vaknar upp är suget där direkt. Vad fan liksom? Vad fan? Vet inte vad jag ska göra :cry:
 
Är så ledsen på mig själv, och frustrerad... det finns inget stop i mig, jag äter hela tiden. Och är sugen hela tiden, och det finns inget som sätter stop. Jag äter tills jag blir illamående och tänker att den här känslan vill jag inte ha igen, men när jag vaknar upp är suget där direkt. Vad fan liksom? Vad fan? Vet inte vad jag ska göra :cry:
:heart
Kan du få hjälp av min tråd om ätstörningar? Många har skrivit bra inlägg som varit väldigt hjälpsamma för mig.
Jag tror numera att det inte handlar om disciplin utan att man måste fundera på varför man vill äta.
 
:heart
Kan du få hjälp av min tråd om ätstörningar? Många har skrivit bra inlägg som varit väldigt hjälpsamma för mig.
Jag tror numera att det inte handlar om disciplin utan att man måste fundera på varför man vill äta.

Tack! Jag ska kika i den! Jag vet att det är psykiskt och att jag under hela den här vintern triggat igång gamla vanor med att tröstäta. Det blir ju en ond cirkel som blivit värre senaste två veckorna, men varför kan jag inte svara på. :(
 
Tack! Jag ska kika i den! Jag vet att det är psykiskt och att jag under hela den här vintern triggat igång gamla vanor med att tröstäta. Det blir ju en ond cirkel som blivit värre senaste två veckorna, men varför kan jag inte svara på. :(
Jag hoppas du kan hitta ett sätt att lösa upp knutarna som påverkar dig så här mycket!
(jag har själv ingen erfarenhet av liknande, så det är lite svårt att relatera - äter och dricker mest för att det (onyttiga) är gott...)

Jag sparar nog både pengar och kalorier på att avstå energidryckerna. Har haft ett ytterligare ett par migrändagar och dessutom en tuff helg, då jag tagit några energidrickor/sockerbomber. Men, jag har låtit det stanna där och fortsatt låta bli dem utöver "när de verkligen behövs".
Har ju fortfarande ingen våg utan går på hur kläderna sitter. Och... Köpte ett par nya jeggings för en dryg vecka sen, nu sitter de löst. Hoppas det är omfånget som minskar och inte stretchen i tyget som gett med sig. :p
Den här veckan har jag för övrigt både ridit 2 ggr (brukar bli max en gång/v) och kört ett extra bassängpass.
Stolt över mig själv att jag lyckats fortsätta hålla mig ifrån energidryckerna. (och i övrigt inte äta mer onyttigt än "normalt")
Kan numera använda mina flera år gamla ridbyxor, som suttit alldeles för hårt i midjan i många år... :banana::banana:
 
Jag hoppas du kan hitta ett sätt att lösa upp knutarna som påverkar dig så här mycket!
(jag har själv ingen erfarenhet av liknande, så det är lite svårt att relatera - äter och dricker mest för att det (onyttiga) är gott...)


Stolt över mig själv att jag lyckats fortsätta hålla mig ifrån energidryckerna. (och i övrigt inte äta mer onyttigt än "normalt")
Kan numera använda mina flera år gamla ridbyxor, som suttit alldeles för hårt i midjan i många år... :banana::banana:

Men åhhh! Heja dig!!

Ja, jag hoppas det släpper snart... är ju som dig med, men har kunnat kontrollera det fram tills nu!
 
Började med liberal LCHF vid årsskiftet pga av fördiabetes. Gick ner 0.5 kg i veckan i början och var så glad. Sen kom svackan och jag går inte ner alls.
Måste äta ännu mindre men det är svårt. Och jag gör dottern så besviken. Hon har gett mig nya kokböcker med recept och hon är så peppande.
Stegmålet är 10000 steg dagligen och det klarar jag nästan dagligen.
Hjälp..?
 
Började med liberal LCHF vid årsskiftet pga av fördiabetes. Gick ner 0.5 kg i veckan i början och var så glad. Sen kom svackan och jag går inte ner alls.
Måste äta ännu mindre men det är svårt. Och jag gör dottern så besviken. Hon har gett mig nya kokböcker med recept och hon är så peppande.
Stegmålet är 10000 steg dagligen och det klarar jag nästan dagligen.
Hjälp..?
Prova med lite mer strikt LCHF?
 
Hoppar in i er tråd. Jag har 45 kg att gå nee till normalvikt men mitt första delmål är 25 kg, då är jag nere på 2 siffrigt för första gången på 20 år. Har provat typ allt förut men aldrig gått ner mer än 4-5 kg men sen stått still och gett upp. Men verkar nu ha hittat min grej. Jag period fastar, äter mellan 14.00 - 23.00 (passar mina arbetstider bäst.)

Lunch ca 14.00 och då helt vanlig mat, även pizza och kinamat om jag är sugen på det. Sen kvällsmål efter jobbet runt 22.30 tiden, då något lättare tex vitkålssallad och hårt bröd med brieost och salami, eller min stora passion, vattenmelon och hårtbröd mackorna. Däremellan brukar jag fika med min pappa en liten bit sockerfri sockerkaka.

Så har jag på 6 veckor tappat 8,2 kg och är väldigt sällan hungrig och godissuget är helt borta, vilket aldrig hänt förr men viktigast av allt, det är ett sätt att äta på som jag utan problem kan fortsätta med i all framtid då jag endast försakar godis.
 
men viktigast av allt, det är ett sätt att äta på som jag utan problem kan fortsätta med i all framtid då jag endast försakar godis.
Toppen att du hittat "ditt sätt"!
Vi är ju alla olika och har olika förutsättningar, därför finns det inget sätt som funkar bra för alla.
 
Började med liberal LCHF vid årsskiftet pga av fördiabetes. Gick ner 0.5 kg i veckan i början och var så glad. Sen kom svackan och jag går inte ner alls.
Måste äta ännu mindre men det är svårt. Och jag gör dottern så besviken. Hon har gett mig nya kokböcker med recept och hon är så peppande.
Stegmålet är 10000 steg dagligen och det klarar jag nästan dagligen.
Hjälp..?
Jag har uppfattat det som att LCHF inte nödvändigtvis hjälper alla att gå ner i vikt, i längden. Det skulle ju kunna vara så att du har nått jämvikt där du är nu, med den kost du äter och den motion du får.
Kanske är LCHF inte det bästa alternativet för just dig?
Men testa lite striktare först innan du ger upp.
Annars, har du möjlighet att få hjälp av dietist där du bor?
 
Wow. Sociala medier svämmar över med tränings- och dietbilder! Spyr. Idag är första dagen jag inte känt detta konstanta sug, har ändock ätit mer än jag gjort under en och samma dag de senaste veckorna. Men nu känner jag att det är nog, på riktigt! Kan vi vara överens om det? :cautious:
 
Började med liberal LCHF vid årsskiftet pga av fördiabetes. Gick ner 0.5 kg i veckan i början och var så glad. Sen kom svackan och jag går inte ner alls.
Måste äta ännu mindre men det är svårt. Och jag gör dottern så besviken. Hon har gett mig nya kokböcker med recept och hon är så peppande.
Stegmålet är 10000 steg dagligen och det klarar jag nästan dagligen.
Hjälp..?
Vad är problemet tror du?
Har du svårt att följa lchf så du äter annat? Eller för stora portioner?
Jag har ätit LCHF ett tag och problemet för mig var att det i vissa recept var så mkt fett /mejeriprodukter. Jag var tvungen att dra ner på sånt.
 
Vad är problemet tror du?
Har du svårt att följa lchf så du äter annat? Eller för stora portioner?
Jag har ätit LCHF ett tag och problemet för mig var att det i vissa recept var så mkt fett /mejeriprodukter. Jag var tvungen att dra ner på sånt.
Jag har inte mått så bra av LCHF. Magen är sämre än någonsin så jag är tveksam om dieten är rätt för mig. Men min läkare menar att det är det bästa för mig. Känner att jag saknar kunskap också. Vill verkligen inte leva på enbart ägg och bacon. Undviker vitt mjöl. Längtar efter pasta!
Min dotter har gett mig två kokböcker med recept men nästan alla recept är baserade på dyra råvaror.
 
Jag har inte mått så bra av LCHF. Magen är sämre än någonsin så jag är tveksam om dieten är rätt för mig. Men min läkare menar att det är det bästa för mig. Känner att jag saknar kunskap också. Vill verkligen inte leva på enbart ägg och bacon. Undviker vitt mjöl. Längtar efter pasta!
Min dotter har gett mig två kokböcker med recept men nästan alla recept är baserade på dyra råvaror.
Det finns en hel del recept på nätet samt Facebookgrupper. Du kan ju ställa frågan i en sån om tips på billig LCHF mat.
Jag kan inte heller äta mkt fett/mejeri så du kanske kan dra ner på det om du äter mkt sånt.
 
Jag har inte mått så bra av LCHF. Magen är sämre än någonsin så jag är tveksam om dieten är rätt för mig. Men min läkare menar att det är det bästa för mig. Känner att jag saknar kunskap också. Vill verkligen inte leva på enbart ägg och bacon. Undviker vitt mjöl. Längtar efter pasta!
Min dotter har gett mig två kokböcker med recept men nästan alla recept är baserade på dyra råvaror.
Substitut för pasta: zucchini spagetti/lasagneplattor.
En favorit hos mig är blomkålsmos, enkelt och gott! Jag gör mycket gratänger, typ kyckling, broccoli, lite créme Fraiche och toppa med ost. (Men vill du vara strikt så är det mejeri du bör vara lite återhållsam med). Friterade vaxbönor istället för pommes är supergott!
 
Jag har inte mått så bra av LCHF. Magen är sämre än någonsin så jag är tveksam om dieten är rätt för mig. Men min läkare menar att det är det bästa för mig. Känner att jag saknar kunskap också. Vill verkligen inte leva på enbart ägg och bacon. Undviker vitt mjöl. Längtar efter pasta!
Min dotter har gett mig två kokböcker med recept men nästan alla recept är baserade på dyra råvaror.

På vilket sätt är din mage dålig? Min packar och går på högvarv om jag äter för lite fast föda och fibrer, vilket kan hända när man börjar med lchf. Vissa får raka motsatsen, att magen stannar helt. Mitt tips är att äta mycket grönsaker, inte nödvändigtvis alla sorter utan hitta ett alternativ som passar budgeten och ät det. Blomkål och broccoli har hyfsade nivåer kh och bra fibrer, likaså brysselkål. Även bär innehåller fibrer och kan ätas med måtta för att hålla magen glad. För mycket mejerier mår inte jag bra av heller, speciellt grädde leder till eh, många toabesök.
 
Jag fick hjärnsläpp och spenderade en månad på att äta en massa dumheter trots att det inte var gott. Mådde inte bra, kände mig ständigt jagad och gjorde alldeles för många rundor till Ica för jag var rädd att godiset skulle ta slut :eek::rofl: Hej beroendehjärna. Nu är jag tillbaka på banan sedan några veckor och mår återigen bra. Vikten tog ingen stor smäll, och jag har fortfarande ~15 kg kvar ned. Vet inte exakt hur mycket då jag inte väger mig så ofta.
Har dock för första gången på länge kunnat köpa en del kläder i storlek L - Känns sjukt lyxigt :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
74 75 76
Svar
1 517
· Visningar
129 976
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 721
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 772
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp