Tjockistråden del 2

30/8 70.8
6/9 70.1
13/9 69.8
20/9 70.0
27/9 *cookies*
4/10 69.7
11/10 glömde 😳
18/10 69.5

Svullen, kan inte ens knäppa mitt armbandsur 🤷‍♀️
 
Jag kämpar också på. Igår skulle jag väga mig men hittar inte vågen. Jag försöker hela tiden hålla mig till 1500 kalorier per dag ungefär. Det går lättare när jag som nu är sjuk för då kan jag inte träna, eftersom det är min träning som gör mig sjukt hungrig.
 
30/8 70.8
6/9 70.1
13/9 69.8
20/9 70.0
27/9 *cookies*
4/10 69.7
11/10 glömde 😳
18/10 69.5

Svullen, kan inte ens knäppa mitt armbandsur 🤷‍♀️

Alltså galet svullen och har ont i fötterna. Men jag tror jag har slarvat med levaxinet så det är nog därför. Har två burkar med måltidsersättning från protein.se, tänkte köra all in på vardagarna tills burkarna är slut. Utom när jag i skolan men där brukar jag äta bra.
 
Vägde mig imorse och är officiellt mitt tyngsta någonsin. 98,5kg. Jag vill verkligen inte över 100 då det för mig känns som en stor mental spärr där. Målet är 68kg, har alltså 30 kilo att gå ner.

Dock tror jag att jag har fuckat upp min förmåga att gå ner i vikt pga perioder av jojobantning och självsvält. Känns som att kroppen ”stänger av” nu om jag går ut för hårt. Så har gett mig själv fram till julen 2020 vilket ger ca 0,5kg/veckan.

Är även enormt sockerberoende och funderar därför på att testa en LCHF/LCHP-diet med ett strikt program de första veckorna. Det är egentligen sockret som är problemet, inte vardagsmaten i sig. Har alltid räknat kalorier så det kanske skulle vara bra för att förändra mina vanor lite och bryta mönstret med en striktare diet där sockret försvinner. Får klura lite.
 
Nu har jag fölorat kampen mot mig själv,
ska försöka komma igång igen.
men 104 är för mycket.
adels för mycket.
 
Alltså galet svullen och har ont i fötterna. Men jag tror jag har slarvat med levaxinet så det är nog därför. Har två burkar med måltidsersättning från protein.se, tänkte köra all in på vardagarna tills burkarna är slut. Utom när jag i skolan men där brukar jag äta bra.
Svullnad beror ofta på stopp i lymfsystemet.
Egenvård av lymfsystemet är både enkel och effektiv. Och ofarlig att prova på egen hand, såvitt jag kan förstå. https://www.svenskaodemforbundet.se/faktabank/egenvard/
 
En fråga till er som tränar, bra träningstights som formar och "lyfter". Tips på detta? Har xl eller stl 46-48.


Har för övrigt stannat på 102,5kg just nu, skönt med lite balans. Började 2018 på 117,7kg, var nere i 103,6 förra sommaren, tillbaka på ca 112,5 kg i början på sommaren. Mått dåligt psykiskt vilket tyvärr resulterade i rejäl viktnedgång. Blir lite dubbelt när man går ner så mkt och samtidigt vet att det beror på väldigt skadliga vanor under längre tid. Men kommit tillbaka på bättre matvanor igen men ändå stabiliserat vikten. Så nu tänker jag fortsätta neråt eller i alla fall viktstabil. Hoppas på att ligga på stabilt tvåsiffrigt till sommaren och en bättre självkänsla.
aimn är de allra, allra bästa! Stronger har bra med, men aimn är mycket mjukare och sitter bättre! :)
 
Har läst på en del under veckan och bestämt mig för att satsa på LCHF. Känner mig otroligt redo och peppad! Har skrivit ut en massa recept och satt in i en pärm för att undvika ”jag vet inte vad jag ska äta så jag skiter i allt-syndromet”. Diskuterade LCHF med min gyn häromdagen och hon var positivt då jag har PCOS - i vissa fall hjälper LCHF mot det då PCOS kan leda till insulinresistens.

Invägning och start blir på söndag. Det känns bra att ha väntat en vecka och fundera för att ta ett informerat beslut istället för att kasta mig in i tex kaloriräkning för att sedan ge upp igen.
Ska fortsätta klura på hur jag ska dokumentera viktnedgången utan att det blir överväldigande. Skulle gärna vilja ha en app där man kan lägga in delmål, vikt och få grafer, etc. Någon som har tips? Lifesum funkar inte då det triggar kaloriräkning.
 
Har läst på en del under veckan och bestämt mig för att satsa på LCHF. Känner mig otroligt redo och peppad! Har skrivit ut en massa recept och satt in i en pärm för att undvika ”jag vet inte vad jag ska äta så jag skiter i allt-syndromet”. Diskuterade LCHF med min gyn häromdagen och hon var positivt då jag har PCOS - i vissa fall hjälper LCHF mot det då PCOS kan leda till insulinresistens.

Invägning och start blir på söndag. Det känns bra att ha väntat en vecka och fundera för att ta ett informerat beslut istället för att kasta mig in i tex kaloriräkning för att sedan ge upp igen.
Ska fortsätta klura på hur jag ska dokumentera viktnedgången utan att det blir överväldigande. Skulle gärna vilja ha en app där man kan lägga in delmål, vikt och få grafer, etc. Någon som har tips? Lifesum funkar inte då det triggar kaloriräkning.

jag har monitor your weight. Dock nyss börjat använda den men känns bra ändå!
 
Operationen har gått bra, är öm och lite trött men är väl kanske inte så konstigt. Nu ska jag lära mig äta på nytt, får bara äta flytande slät kost i två veckor och sen mat som går att mosa med gaffel i två tre veckor innan jag får börja äta som vanligt (fast i mindre mängd).
 
30/8 70.8
6/9 70.1
13/9 69.8
20/9 70.0
27/9 *cookies*
4/10 69.7
11/10 glömde 😳
18/10 69.5
25/10 69.1

Lite segt men inte uppåt. Blev mer ”vanlig mat” än tänkt pga oplanerat många dagar på plats i skolan.
 
Matmässigt har de senaste tre dagarna inte varit speciellt bra.. Något som dels märks på vågen, och dels på mående och energi. Visserligen är mycket av det "vattenvikt" pga för mycket salt så det bör ju gå neråt igen om jag håller nere saltintaget. Har varit rätt så duktig på att dricka vatten den senaste tiden, men tänkte försöka bli ännu bättre.

Håller ni koll på hur mycket vatten ni dricker per dag?
 
Har läst på en del under veckan och bestämt mig för att satsa på LCHF. Känner mig otroligt redo och peppad! Har skrivit ut en massa recept och satt in i en pärm för att undvika ”jag vet inte vad jag ska äta så jag skiter i allt-syndromet”. Diskuterade LCHF med min gyn häromdagen och hon var positivt då jag har PCOS - i vissa fall hjälper LCHF mot det då PCOS kan leda till insulinresistens.

Invägning och start blir på söndag. Det känns bra att ha väntat en vecka och fundera för att ta ett informerat beslut istället för att kasta mig in i tex kaloriräkning för att sedan ge upp igen.
Ska fortsätta klura på hur jag ska dokumentera viktnedgången utan att det blir överväldigande. Skulle gärna vilja ha en app där man kan lägga in delmål, vikt och få grafer, etc. Någon som har tips? Lifesum funkar inte då det triggar kaloriräkning.
Jag läste någonstans om de som blir triggade av att väga sig (nu vet jag inte om det gäller dig), att det kan hjälpa att mäta sig på utvalda ställen. Ett tag var det många här på buke som gjorde det.
Jag tänker att vissa mått, som t.ex. cm vs kg är inte lika förknippat med värderingar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
89 90 91
Svar
1 809
· Visningar
149 882
Senast: sthu
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
926
Senast: Bison
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 842
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 032
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp