Tjockistråden del 2

Det känns bra det här, är nere på 81.5 imorse. Fast jag funderar mer och mer på att ta kontakt med en psykolog för att reda ut mina överätningsproblem. Jag inspireras av en annan modig bukefalist som gör det. Jag har också funderat på en operation men väger ju för lite för det så psykolog blir det.
 
Det känns bra det här, är nere på 81.5 imorse. Fast jag funderar mer och mer på att ta kontakt med en psykolog för att reda ut mina överätningsproblem. Jag inspireras av en annan modig bukefalist som gör det. Jag har också funderat på en operation men väger ju för lite för det så psykolog blir det.

Jag går ju till psykolog av andra anledningar men ska faktiskt ta upp mitt stressätande framöver. Hoppas att få hjälp med det också.
 
Det känns bra det här, är nere på 81.5 imorse. Fast jag funderar mer och mer på att ta kontakt med en psykolog för att reda ut mina överätningsproblem. Jag inspireras av en annan modig bukefalist som gör det. Jag har också funderat på en operation men väger ju för lite för det så psykolog blir det.
Jag skulle tro att en samtalsterapeut ger större chans att lyckas, oavsett om du opereras eller inte. Jag har sett ganska många som opererats utan att de har fått ordentlig hjälp med den ätstörning (kan ju se ut på olika sätt) som orsakat övervikten. Och då har det inte tagit särskilt lång tid för dem att återgå till samma övervikt igen.
 
30/8 70.8
6/9 70.1
13/9 69.8
20/9 70.0
27/9 *cookies*
4/10 69.7
11/10 glömde 😳
18/10 69.5
25/10 69.1
1/11 71.5

Seriöst liksom! Har flutit hela veckan efter att ha haft ont ont ont och då brukar flyt vara det som fungerar bäst. I tisdags åt jag lunch på skolan, det är undantaget.

Mens idag, skyller på den.
 
Och jag har räknat kalorier i 5 veckor, visar det sig på vikten tro? Nej! :meh: Känner mig lite lost på motivation men får bita i det sura äpplet och hänga i.
 
30/8 70.8
6/9 70.1
13/9 69.8
20/9 70.0
27/9 *cookies*
4/10 69.7
11/10 glömde 😳
18/10 69.5
25/10 69.1
1/11 71.5

Seriöst liksom! Har flutit hela veckan efter att ha haft ont ont ont och då brukar flyt vara det som fungerar bäst. I tisdags åt jag lunch på skolan, det är undantaget.

Mens idag, skyller på den.

mens kan ju ställa till det en hel del med vikten så jag tycker det är helt rätt att skylla på den!
 
Och jag har räknat kalorier i 5 veckor, visar det sig på vikten tro? Nej! :meh: Känner mig lite lost på motivation men får bita i det sura äpplet och hänga i.
Hur många kalorier ligger du per dag? Jag tror min app (Lifesum) tycker att jag ska äta ca 1700 kalorier/dag för att gå ned 0,6 kg i veckan. Jag väljer dock att ligga på 1200-1400 kalorier istället, men kanske 1700 kalorier på helgerna.

Jag vet hur trist det är för motivationen när man står stilla. Det var därför jag valde att "kickstarta" med en shakediet först för att komma igång med viktnedgången. Många andra gånger har jag börjat starkt men inte orkat hålla i det för att jag inte fått tillräckligt snabba resultat. Men det kommer nog snart. Håll i!
 
Hur många kalorier ligger du per dag? Jag tror min app (Lifesum) tycker att jag ska äta ca 1700 kalorier/dag för att gå ned 0,6 kg i veckan. Jag väljer dock att ligga på 1200-1400 kalorier istället, men kanske 1700 kalorier på helgerna.

Jag vet hur trist det är för motivationen när man står stilla. Det var därför jag valde att "kickstarta" med en shakediet först för att komma igång med viktnedgången. Många andra gånger har jag börjat starkt men inte orkat hålla i det för att jag inte fått tillräckligt snabba resultat. Men det kommer nog snart. Håll i!
Lifesum säger 1500 kalorier/dag, på vardagarna äter jag mellan 1200-1400 oftast, lite mer på helgerna. Så lite surt är det allt. Jag fungerar nog rätt mycket så som du beskriver dig, gärna snabbt resultat för att göra det mödan värt liksom.
 
Första veckan på LCHF avklarad! -1,8 kg på vågen. Nu har sockerabstinensen börjat släppa och det känns bra.
Trodde inte jag skulle ha gått ner när jag klev upp på vägen imorse - har ju ätit massor!! Förstår den hormonella förändringen som sker genom LCHF men som fd inbiten kaloriräknare har jag haft lite svårt att lita på att jag ska gå ner.

Det ska bli spännande att se hur viktkurvan kommer se ut framöver. Har ”tänkt mig” -0,5kg/v och veckans nedgång är gissningsvis vätska men hade varit trevligt om det fortsatte i den här takten.
 
Jag är 170 cm lång och väger typ 73-74 kilo, vilket enligt BMI är övervikt. För ca 1 1/2 år sedan vägde jag runt 62 kilo men pga en medicin som jag tog + dåligt med aktivitet och dålig kosthållning gick jag upp ca 12 kilo på ganska kort tid. Jag tycker egentligen inte att jag ser särskilt tjock ut, men jag märker det väldigt mycket på framförallt kläder som jag inte kan ha längre; byxor jag inte ens kan knäppa osv. Men jag har ändå tänkt att det är ganska lugnt, visst min kropp skulle kunna vara betydligt mer slimmad men jag har inte tyckt att det varit så farligt ändå. Men idag fick jag höra av en familjemedlem att jag nog kanske borde gå ner 10 kilo, eller till 65 kilo i alla fall, att det vore mer lagom för min längd. Och att jag ser större ut än jag gjorde innan, att man kan se att jag gått upp i vikt. Jag trodde inte att jag brydde mig så mycket om vad andra tycker och tänker, men detta har verkligen satt sig på skallen nu. Jag har tänkt tanken tidigare att jag gärna skulle vilja gå ner till den vikt jag hade innan jag gick upp, men jag har inte varit så motiverad ärligt talat. Tills idag då. Så nu tänker jag ta tag i det, 10 kilo ner alltså. Jag ska försöka börja räkna kalorier och träna mer, har ju gymkort så det är bara det där med att tvinga sig iväg. Hur håller ni motivationen uppe? Jag är expert på att hålla på i några veckor och sen lägga av. :banghead:
 
Jag är 170 cm lång och väger typ 73-74 kilo, vilket enligt BMI är övervikt. För ca 1 1/2 år sedan vägde jag runt 62 kilo men pga en medicin som jag tog + dåligt med aktivitet och dålig kosthållning gick jag upp ca 12 kilo på ganska kort tid. Jag tycker egentligen inte att jag ser särskilt tjock ut, men jag märker det väldigt mycket på framförallt kläder som jag inte kan ha längre; byxor jag inte ens kan knäppa osv. Men jag har ändå tänkt att det är ganska lugnt, visst min kropp skulle kunna vara betydligt mer slimmad men jag har inte tyckt att det varit så farligt ändå. Men idag fick jag höra av en familjemedlem att jag nog kanske borde gå ner 10 kilo, eller till 65 kilo i alla fall, att det vore mer lagom för min längd. Och att jag ser större ut än jag gjorde innan, att man kan se att jag gått upp i vikt. Jag trodde inte att jag brydde mig så mycket om vad andra tycker och tänker, men detta har verkligen satt sig på skallen nu. Jag har tänkt tanken tidigare att jag gärna skulle vilja gå ner till den vikt jag hade innan jag gick upp, men jag har inte varit så motiverad ärligt talat. Tills idag då. Så nu tänker jag ta tag i det, 10 kilo ner alltså. Jag ska försöka börja räkna kalorier och träna mer, har ju gymkort så det är bara det där med att tvinga sig iväg. Hur håller ni motivationen uppe? Jag är expert på att hålla på i några veckor och sen lägga av. :banghead:
Men vill du gå ner för att kommentarer har satt sig eller vill du verkligen själv?
 
Men vill du gå ner för att kommentarer har satt sig eller vill du verkligen själv?

Det är en kombination. Har tänkt på det ända sedan jag märkte att jag började gå upp, men inte riktigt varit motiverad. Har väl inte varit helnöjd med min kropp heller sen jag gick upp den där 12 kilona men det har som sagt inte känts SÅ farligt, jag har kunnat tänka bort det liksom. Och köpa nya byxor. Men så när jag fick kommentarerna så fattade jag att även andra tänker på det, och det var som en spark där bak att sätta igång typ. Som motivation I guess :idea:
 
Fast jag vill inte vara taskig och utesluta folk men den här tråden är till för de av oss som kämpar eller har kämpat med större övervikt än 10 kg. Jag tycker den här tråden kan få gälla oss med större övervikt och fetma.
 
Jag tycker jag hållt i käket rätt bra nu, men inser att jordnötter börjar rassla iväg. Hej självbedrägeri! Och de innehåller som vi vet massor med kalorier. Sen har jag bytt ut stekt ägg till kokt för att tjäna några ytterligare kcal. Äsch vete fasicken. Jag känner mig knäckt just nu, är så less på att vara fet och att hela tiden tänka på att inte äta. Det tar sannerligen energi. Dessutom insåg jag på gymmet häromdan att jag ÄR tjock över ryggen och inte alls muskulös som jag inbillade mig.
 
@Kattennizze att gå och tänka på att inte äta hela dagarna är verkligen inte kul. Inte heller att jaga enstaka kalorier. Just när det kommer till att tänka på mat och måltider så har IF verkligen hjälpt mig. Har kommit på att ju tidigare jag börjar, desto mer äter jag. Dock är ju alla olika och känner många som inte skulle trivas med IF. Hoppas du hittar något som passar dig som gör att du kan släppa tankarna.


@PetiteFrancaise tipsar om tråden "Träning, hälsa och kost" istället.
 
Fast jag vill inte vara taskig och utesluta folk men den här tråden är till för de av oss som kämpar eller har kämpat med större övervikt än 10 kg. Jag tycker den här tråden kan få gälla oss med större övervikt och fetma.

Det stod ju 15 kg i första inlägget, och jag tyckte inte att 10 kg är så långt ifrån det... och 10 kg är rätt mycket, för mig iaf. Men ok, söker mig till en annan tråd.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
12 674
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
593
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 133
  • Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
171 834
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp