Tjockistråden del 2

Ibland behöver man en påse chips, så är det bara.
Och en påse ibland är en stor skillnad mot t.ex en påse varje dag!
Du Måste Vara Snäll Mot Dig Själv!! :heart
Tack, jag försöker, det är så svårt ibland.
Mycket enklare att vara snäll mot andra som jag tycker förtjänar det mer.
 
På mitt gym kan man köpa ett tio-kort utan att lösa medlemskap, du kanske kan kolla om det finns något liknande? Annars brukar dom vara shysta när det är så lite kvar av året. :)
Jag har letat runt bland alla gym i min närhet och hittat ett där det går att köpa 3 prova-på-gånger utan att vara medlem. De säljer också 10-kort men då måste man vara medlem. (det är 10-kort jag kommer använda framöver, det är det som passar mig bäst avseende kostnad/gång vs månadsabonnemang. Åtminstone tills jag sett om det ens funkar med min trasiga j***a kropp att träna regelbundet på gym...)
Det är också så att de erbjuder en veckas fri träning när man blir medlem, om man är "ny" där. Och jag har tänkt ta den fria träningsveckan vid ett tillfälle då jag verkligen har möjlighet att utnyttja den så mkt som möjligt.
 
Tjusigt! vad använder du för diet?
jag börjar bli desperat. Går inte ner ett jävla skit utan bara upp o upp hela tiden. Min bröstreduktion är långt borta. Nå ska använda min lifesum app mera nu o se om det ger nåt.
Jag kickstartade med 2 veckor på shakes. Det gjorde att jag blev av med sötsuget och kunde minska mina portioner mycket. Jag förlorade bara 4 kg på det men de andra fördelarna gjorde mycket. Därefter har jag räknat kalorier med Lifesum. Försöker ligga kring 1200-1400 kalorier på vardagarna.

Den stora skillnaden vi gjort i vardagen är att vi slutat äta lagad mat på kvällen på vardagarna, och matlådor till jobbet lagar vi på helgerna. Jag är ofta sen i stallet på vardagarna (jobbar kontorstider) så vi äter typ vid 21. Ofta blev det dessutom hämtmat. Helt onödigt att äta ett stort mål mat då. Ett par knäckemackor, gröt eller ett ägg är bättre.

Både jag och sambon unnar oss, men inte några uttalade fuskdagar. Det har funkat för oss. Jag mår dessutom mycket bättre (mindre problem med magen och mindre huvudvärk) än tidigare när jag har koll på kosten, så det är motiverande att fortsätta.

Jag försöker löpträna 2 ggr i veckan, men i övrigt är ridningen den enda träningen. Får se om jag kna klämma in gym senare, men det känns inte som det hinns med just nu.
 
Jag är så upprörd på mig själv,
åt en påse chips!
känner mig så fet
har inte vägt mig på veckor.

Det är inget att vara upprörd över.
Om du inte tycker att du förtjänar att vara snäll mot dig själv, så börjar du i fel ände. Har du funderat på samtalsterapi?
 
Jupp redan där.

Vad bra. :)
Jag är också mycket hård mot mig själv. Min psykolog tipsade mig om att ta fram en bild på mig som barn och fråga mig själv om jag hade sagt likadant till barnet. Tyckte det var ett bra tips som gett lite avtryck i min inställning.
 
Vad bra. :)
Jag är också mycket hård mot mig själv. Min psykolog tipsade mig om att ta fram en bild på mig som barn och fråga mig själv om jag hade sagt likadant till barnet. Tyckte det var ett bra tips som gett lite avtryck i min inställning.
Min psykolog vill prata om min barndom hela tiden.
vill inte riktigt göra det.
 
Min psykolog vill prata om min barndom hela tiden.
vill inte riktigt göra det.

Man behöver inte blanda in sin barndom i det om man inte vill. Poängen med hennes tips var att man ofta har en snällare inställning till barn än vad man har till sig själv.
 
Jag väger mig inte ofta numera. Vill inte att mitt redan dåliga mående ska triggas av ytterligare omständigheter. Således håller jag inte heller på med någon aktivt planerad viktnedgång, annat än att se till att äta okej, inte överäta och röra på mig regelbundet under dagen.

Men! I morse ställde jag mig på vågen igen.
Jag räknas inte längre till fetma klass 1! Nu är jag "bara" överviktig. :D BMI visar 29,7. Jag har märkt att kläderna inte längre kväver mig och en bekant frågade mig häromdagen om jag gått ner i vikt (inte en jättebekväm fråga men nåväl). Sist jag vägde mig visade det också tydlig viktnedgång men jag har inte hållt tummarna för att det ska fortsätta nedåt när jag är så pass passiv vad gäller vikten ändå.

En liten seger såhär en onsdagsmorgon!
 
Vägde mig. 106 kg.
kan inte en beskriva den avsky jag känner för min kropp.
Du kan, din kropp kan.
Även om det kanske är en uppgång från sist, så är det fortfarande minus från maxvikten. Läste tidigare att du kände att du fastnat på en platå, men viktnedgång är långt ifrån linjär, och ibland ökar det innan det minskar. Har du gjort några förändringar den senaste tiden?
 
Du kan, din kropp kan.
Även om det kanske är en uppgång från sist, så är det fortfarande minus från maxvikten. Läste tidigare att du kände att du fastnat på en platå, men viktnedgång är långt ifrån linjär, och ibland ökar det innan det minskar. Har du gjort några förändringar den senaste tiden?
Jag har gjort slut och fått sparken., så jag är på topp.
 
Har kommit fram till att överätning verkligen är mitt problem. Jag äter för 5 skogshuggare känns det som. Så nu gäller det att fylla på med grönsaker. Den goda nyheten är dock att jag köpte ett par ridbyxor i storlek 42 som nästan är lite stora.
 
Vägde mig. 106 kg.
kan inte en beskriva den avsky jag känner för min kropp.

Jag tror att jag förstår.
Men det leder ju inte till något bra.
Vilket jag är rätt så övertygad om att du också vet.
Självhat och självförakt är ju inte något som hjälper en att göra bättre val. Eller att komma tillbaka på banan när man har gjort mindre bra val.

Jag går ofta runt och är trött på mig själv men inte hjäper det ett skit.
 
Jag har passerat 10 kg i viktnedgång sedan 8/9. Vågen står numera på 91,1 kg, och totalt har jag gått ned 10,7 kg. Nära mitt delmål att ta mig under 90 innan jul.

I samband med min viktnedgång har jag försökt att springa ca 2 ggr i veckan. Löpning är lite kul för det blir så snabbt synliga framsteg. Från att inte orka springa ett varv i spåret (2,3 km) till att ikväll orka löpa två varv och hela vägen hem. Totalt strax över 5 km. Snitttiden per kilometer är dessutom förbättrad med ca 1,5 minut från att jag började springa. Löpningen gör ju kanske inte så mycket för vikten, men jag tror det har andra fördelar. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
87 88 89
Svar
1 771
· Visningar
145 776
Senast: Viva
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
918
Senast: Bison
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 806
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp