Tjockistråden del 2

Åh, jag har äntligen (!) gått ner 1,5 kg enligt vågen och 6 veckors kaloriräknande :) Lite mer peppad nu! :banana:
Hittade också hur jag ändrade i Lifesum-appen med mitt viktmål. Innan så har det stått "du har ökat 13 kg..blabla"... den texten hjälpte inte min motivation om man säger så :cautious:
 
30/8 70.8
6/9 70.1
13/9 69.8
20/9 70.0
27/9 *cookies*
4/10 69.7
11/10 glömde 😳
18/10 69.5
25/10 69.1
1/11 71.5
8/11 69.6

Trots att jag levde på mackor igår pga lååååång dag i skolan (07-20, gav upp vid 18).

Så fortsätter på pulver på dagtid. Middag med familjen, inget i kakhålet efter middag och lite friare på helgerna.
 
Var äntligen under 90 för någon vecka sedan, men med mens och lite okynnesätning så var den uppe över 90 igen fram tom i fredags morse. Fredag kväll var det dags för den årliga räkfrossan med intresseföreningen så idag (igår) var den strax över 90 igen, men jag kämpar vidare. Med lite bättre koll på intaget och lite mer motion så bör det snart röra sig neråt igen. Dock hjälps det inte av att jag idag stått och bakat vaniljhjärtan i långpanna till pappa och de andra som var ute och jagade hästar i fredags kväll. Någon har missat att stänga grinden mellan hagen och skjutbanan. Självklart på den enda dagen som jag inte var hemma, så hästarna hade tagit en promenad. De hittade dock till en av vägarna vi brukar rida så de traskade glatt på hem mot stallet (mitt på vägen i mörkret, utan reflexer) när de upptäcktes.
 
Har ni några roliga/intressanta saker som hänt med er kropp när ni gått ner i vikt?

Jag har nyligen upptäckt att jag har extremt hårda knän. Det känns som att jag ger mig själv blåmärken på knäna när jag ligger på sidan. Aldrig känt av detta tidigare. Undrar hur det kommer bli med mina sittben som var rätt vassa även vid högre vikt (trots muskler)..
 
Mycket nära -24, men det verkar svårt att komma över den där gränsen ;)

Idag ska jag hämta ett paket från Root Pasta, någon som provat? Det är pasta/nudlar/ris gjort på konjaksrot, innehåller bara 6 kcal per 100 g så rätt (!) stor skillnad mot vanliga vita kolhydrater. Ska vara mättande och fiberrikt, jag hoppas att det är gott också :)
 
Mycket nära -24, men det verkar svårt att komma över den där gränsen ;)

Idag ska jag hämta ett paket från Root Pasta, någon som provat? Det är pasta/nudlar/ris gjort på konjaksrot, innehåller bara 6 kcal per 100 g så rätt (!) stor skillnad mot vanliga vita kolhydrater. Ska vara mättande och fiberrikt, jag hoppas att det är gott också :)
Jag äter det ganska ofta! Tycker fettuccini är godast, men dom är inte så goda att värma upp dagen efter, så jag brukar bara göra en påse åt gången (räcker till mig och sambon).
 
Jag äter det ganska ofta! Tycker fettuccini är godast, men dom är inte så goda att värma upp dagen efter, så jag brukar bara göra en påse åt gången (räcker till mig och sambon).

Bra att veta! :) Käckt att det är så kort koktid också. Jag tänkte nog prova nudlarna ikväll, och woka med grönsaker och kycklingfärs kanske.
 
Har ni några roliga/intressanta saker som hänt med er kropp när ni gått ner i vikt?

Jag har nyligen upptäckt att jag har extremt hårda knän. Det känns som att jag ger mig själv blåmärken på knäna när jag ligger på sidan. Aldrig känt av detta tidigare. Undrar hur det kommer bli med mina sittben som var rätt vassa även vid högre vikt (trots muskler)..
Vid den stora nedgången efter min GBP så var svanskotan rätt besvärlig 😳
 
30/8 70.8
6/9 70.1
13/9 69.8
20/9 70.0
27/9 *cookies*
4/10 69.7
11/10 glömde 😳
18/10 69.5
25/10 69.1
1/11 71.5
8/11 69.6
15/11 69.7

Har ätit ganska bra ändå men kalas förra helgen inkl fredagspizza ryms uppenbarligen inte i budgeten om vågen ska fortsätta nedåt.
 
Ibland märklig känsla nu som nyopererad (sleeve), får typ paltkoma om jag råkar äta tex lite för mkt yoghurt. Speciellt yoghurt går fort att sleva in i mun, då äter jag för fort och hinner inte känna att jag är mätt i tid. Vanlig mat hittar jag lättare mättnadskänslan i tid, då jag måste tugga väldigt noga innan jag får svälja.
Åt tacos idag, min absoluta favoriträtt som jag inte ätit på 10,5 v. Det var så gott men brukar äta tre fulla mjuka bröd, åt ett halvfullt hårt skal nu:grin:
 
Jag har, som jag nämnt många gånger tidigare i tråden (och föregångaren) ingen våg. Jag går på hur kläderna sitter och hur kroppen känns.
Just nu känns det väldigt tydligt att "innehållet" i bilringarna har minskat. Om jag tar ett rejält tag om ett tidigare välfyllt hudveck, så känns det liksom mindre utfyllt.
Jag har ju tyvärr ett stort hudöverskott efter mina graviditeter. Och en kvarstående ganska klen magmuskulatur som inte direkt kan hålla in magen. Och merparten av mitt överskott sitter runt buken. (jippi, precis vad som brukar anses vara hälsosamt... 🙄 eller inte...)
Det som är rätt intressant är att om jag ligger på rygg så blir min mage "platt". Eller, platt är givetvis inte korrekt, men min stora mage liksom sjunker ihop när jag ligger på rygg. Så jag när en liten förhoppning om att lyckas förkorta mina uttöjda magmuskler litegrann för att kunna hålla ihop magen lite bättre. Det hade varit intressant om det gick att ta reda på skillnaden mellan en stor mage som behåller sin stora form även i ryggläge (många män ser ju ut så) och min variant som sjunker ihop.
Sen lär ju inget ha blivit bättre av den stora bukoperation jag gjorde för 5 år sedan, när jag var uppskuren nästan hela vägen från bröstbenet ner till blygdbenet.

Nåja, jag kämpar vidare. Fördelen med att bo ett par mil ut på landet är att man drar sig för att åka och köpa godis när man blir godissugen... :p
Hade tänkt börja gå på gym i höst, men har inte fått ihop det av rent praktiska orsaker. Och nu tror jag att jag väntar till årsskiftet eftersom medlemskapet gäller kalenderår. Kanske snålt, men jag måste hålla hårt i varenda krona...
 
Idag stod vågen på 92,5 kg. Totalt 9,3 kg minus. 10 kilosgränsen är snubblande nära. Hoppas jag lyckas ta mig dit inom någon vecka. Mätte mig förra helgen och jag har gått ned ca 8 cm runt både mage och höfter. Det sitter hårdare runt låren dock. Kanske är därför det inte syns så tydligt som på sambon att jag förlorat mycket vikt. Han får jättemycket kommentarer om det. Jag har bara fått någon enstaka. Livet är lite orättvist 😬😊
 
Jag har, som jag nämnt många gånger tidigare i tråden (och föregångaren) ingen våg. Jag går på hur kläderna sitter och hur kroppen känns.
Just nu känns det väldigt tydligt att "innehållet" i bilringarna har minskat. Om jag tar ett rejält tag om ett tidigare välfyllt hudveck, så känns det liksom mindre utfyllt.
Jag har ju tyvärr ett stort hudöverskott efter mina graviditeter. Och en kvarstående ganska klen magmuskulatur som inte direkt kan hålla in magen. Och merparten av mitt överskott sitter runt buken. (jippi, precis vad som brukar anses vara hälsosamt... 🙄 eller inte...)
Det som är rätt intressant är att om jag ligger på rygg så blir min mage "platt". Eller, platt är givetvis inte korrekt, men min stora mage liksom sjunker ihop när jag ligger på rygg. Så jag när en liten förhoppning om att lyckas förkorta mina uttöjda magmuskler litegrann för att kunna hålla ihop magen lite bättre. Det hade varit intressant om det gick att ta reda på skillnaden mellan en stor mage som behåller sin stora form även i ryggläge (många män ser ju ut så) och min variant som sjunker ihop.
Sen lär ju inget ha blivit bättre av den stora bukoperation jag gjorde för 5 år sedan, när jag var uppskuren nästan hela vägen från bröstbenet ner till blygdbenet.

Nåja, jag kämpar vidare. Fördelen med att bo ett par mil ut på landet är att man drar sig för att åka och köpa godis när man blir godissugen... :p
Hade tänkt börja gå på gym i höst, men har inte fått ihop det av rent praktiska orsaker. Och nu tror jag att jag väntar till årsskiftet eftersom medlemskapet gäller kalenderår. Kanske snålt, men jag måste hålla hårt i varenda krona...
På mitt gym kan man köpa ett tio-kort utan att lösa medlemskap, du kanske kan kolla om det finns något liknande? Annars brukar dom vara shysta när det är så lite kvar av året. :)
 
Idag stod vågen på 92,5 kg. Totalt 9,3 kg minus. 10 kilosgränsen är snubblande nära. Hoppas jag lyckas ta mig dit inom någon vecka. Mätte mig förra helgen och jag har gått ned ca 8 cm runt både mage och höfter. Det sitter hårdare runt låren dock. Kanske är därför det inte syns så tydligt som på sambon att jag förlorat mycket vikt. Han får jättemycket kommentarer om det. Jag har bara fått någon enstaka. Livet är lite orättvist 😬😊

Jag har också en del fluff runt låren, fått många kommentarer om att jag ju inte är tjock nu när jag gjort min sleeve. Nä, jag har ingen stor mage eller stora bröst men min rumpa och mina ben är gigantiska... får alltid köpa stor storlek på byxor för att de ska gå och dra upp över benen, sen får jag skärp för att de blir för stora runt midjan!
 
Idag stod vågen på 92,5 kg. Totalt 9,3 kg minus. 10 kilosgränsen är snubblande nära. Hoppas jag lyckas ta mig dit inom någon vecka. Mätte mig förra helgen och jag har gått ned ca 8 cm runt både mage och höfter. Det sitter hårdare runt låren dock. Kanske är därför det inte syns så tydligt som på sambon att jag förlorat mycket vikt. Han får jättemycket kommentarer om det. Jag har bara fått någon enstaka. Livet är lite orättvist 😬😊
Tjusigt! vad använder du för diet?
jag börjar bli desperat. Går inte ner ett jävla skit utan bara upp o upp hela tiden. Min bröstreduktion är långt borta. Nå ska använda min lifesum app mera nu o se om det ger nåt.
 
Det som är rätt intressant är att om jag ligger på rygg så blir min mage "platt". Eller, platt är givetvis inte korrekt, men min stora mage liksom sjunker ihop när jag ligger på rygg. Så jag när en liten förhoppning om att lyckas förkorta mina uttöjda magmuskler litegrann för att kunna hålla ihop magen lite bättre. Det hade varit intressant om det gick att ta reda på skillnaden mellan en stor mage som behåller sin stora form även i ryggläge (många män ser ju ut så) och min variant som sjunker ihop.
Det finns ju flera mätmetoder och en är ju att mäta höjden på magen när man ligger ner för att se om man har det "farliga" bukfettet. Är det det du tänker på?
Jag hittade en bra länk till vv om just mätmetoder: https://www.viktvaktarna.se/se/ma-bra/att-mata-framsteg-midjematt
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
83 84 85
Svar
1 690
· Visningar
140 302
Senast: Viva
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
913
Senast: Bison
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 774
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 935
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp