Sv: Tjuvridande ungar...
Vet inte om denna tråd hamnar rätt... Men iaf. såhär är det, jag och en kompis har våra hästar i samma stall. Litet privatstall med bara 3 hästar

Så igår när kompisens mamma kommer till stallet ser hon till sin stora förvåning någon som rider på deras häst i hagen

och en annan unge som försöker få tag i min häst och ta på henne grimman... Hon blev såklart skitförbannad å skällde ut ungarna. Å får då reda på att d inte va första gången! Hur chockad blir man inte!? Vad som helst kunde ju ha hänt... Även om man inte e så gammal, typ 10 i detta fallet, säger det väl sej själv att man INTE går in i en hage med hästar man inte känner? Konfrontera den ena ungens föräldrar idag å mamman sa typ att det skulle hennes dotter aaaldrig göra... men d har hon ju. Både min och kompisens häst har haft fång å gud vet hur mycke dom matar osv... Blir bara så trött... Nån som varit med om nåt liknande...?
Ja, tyvärr hade jag en liknande sån tråkig historia för några år sen.
Först pratade jag med föräldrarna till barnen, och trodde självklart att de skulle agera och prata med barnen.
Men till min förvåning bara fnös de åt saken och bara stängde dörren mitt framför näsan!
Ibland blir man aningen förvånad må jag säga.(iof har familjen väldigt många barn att ta hand om, men i allafall..)
Hade tänkt mig en utveckling där barnen och föräldrarna kunde komma till oss och hälsa på hästarna "legitimt" i mitt sällskap.
Men den konversationen fick ett abrupt slut!
När barnen fortsatte att springa i hagen tog jag mig en funderare.
Kopplade för en tid bort handtagen från elgrindarna, och knöt elrepen direkt i isolatorerna.
Varning-för-el- skyltarna hängde tydliga.
Själv tog jag mig in och ut genom att dra ur sladden till aggregatet.
Efter en vecka fick hagen och hästarna vara ifred.
Det låter säkert drastiskt, men hellre en elstöt, än att ungarna skadar sig på hästarna och det blir ännu värre rabalder.
Tycker ni det var hårt? Hade lite dåligt samvete, men visste varken ut eller in.