Bukefalos 28 år!

Tomteland! *ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jäkligt schysst att käka mig :arghh: Men å andra sidan känner jag mig mer eller mindre död efter den här dagen, jag sitter nu ner för första gången sen 8:00 i morse. :banghead: Hejja goda!:up:
 
Tomte
Siare
Spion
Tvilling

Är kvar va? Och så gissningsvis fyra ulvar. Och där har jag parat ihop tre roller med personer. Det finns en roll jag inte hittar men jag har i alla fall hittat vem det INTE bör vara, och då måste det vara en ulv eller hur?!
 
DL 1
16:15 Idahoe röstar på bumpo
19:12 cirkus röstar på mammas

(19:32 Mammas röstar på cirkus)
20:37 Ferrari röstar på Blackmsithfarm
(21:02 quarter4ever röstar på Niyama)
21:04 Araminta röstar på Niyama
21:20 hemlig röstar på Idahoe
21:21 Snurrfian röstar på quarter4ever
21:37 Blacksmithfarm röstar på cirkus

(21:40 quarter4ever ändrar röst till Snurrfian)
21:57 bumpo röstar på quarter4ever
21:59 Niyama röstar på quarter4ever
22:00 quarter4ever ändrar röst till cirkus
22:00 Mammas ändrar röst till Blacksmithfarm

Mirtai missar (Quarter4ever)

Quarter4Ever lynchas (ängel)
Mirtai blir käk (tomtenisse)


DL 2
15:36 Blackmsithfarm röstar på hemlig
18:43 cirkus röstar på blacksmitfarm

19:28 Mammas röstar på Hemlig
20:02 hemlig röstar på blacksmithfarm
20:32 Snurrfian röstar på BSF
20:50 Mammas ändrar sin röst till BSF

20:52 Niyama röstar på BSF
20:57 Ferrari röstar på BSF
20:59 Niyama ändrar röst till Mammas
20:59 Idahoe röstar på Blacksmithfarm

Araminta & Bumpo missar

Blacksmithfarm lynchas (tomtenisse)

@Niyama
kan inte fylla i Snurr som grön från mobilen
 
Tack @Ferrari

DL 1
16:15 Idahoe röstar på bumpo
19:12 cirkus röstar på mammas

(19:32 Mammas röstar på cirkus)
20:37 Ferrari röstar på Blackmsithfarm
(21:02 quarter4ever röstar på Niyama)
21:04 Araminta röstar på Niyama
21:20 hemlig röstar på Idahoe
21:21 Snurrfian röstar på quarter4ever
21:37 Blacksmithfarm röstar på cirkus

(21:40 quarter4ever ändrar röst till Snurrfian)
21:57 bumpo röstar på quarter4ever
21:59 Niyama röstar på quarter4ever
22:00 quarter4ever ändrar röst till cirkus
22:00 Mammas ändrar röst till Blacksmithfarm

Mirtai missar (Quarter4ever)

Quarter4Ever lynchas (ängel)
Mirtai blir käk (tomtenisse)


DL 2
15:36 Blackmsithfarm röstar på hemlig
18:43 cirkus röstar på blacksmitfarm

19:28 Mammas röstar på Hemlig
20:02 hemlig röstar på blacksmithfarm
20:32 Snurrfian röstar på BSF
20:50 Mammas ändrar sin röst till BSF

20:52 Niyama röstar på BSF
20:57 Ferrari röstar på BSF
20:59 Niyama ändrar röst till Mammas
20:59 Idahoe röstar på Blacksmithfarm

Araminta & Bumpo missar

Blacksmithfarm lynchas (tomtenisse)
Snurrfian käkas (tvilling)
 
Mellanuppdatering innan jag fortsätter gräva i tråden.

Som folk redan har noterat verkar vi ha tappat Bumpo. Jag hoppas hon kickas då det enbart gynnar de onda att ha en inaktiv spelare med i leken.

Jag är fortsatt konfunderad över Mammas helgonförklaring. Troligen finns det ulvar med i det gänget men jag tror knappast att det handlar om mer än två, tre om ulvarna tabbat sig rejält. Ifall även mammas är ulv själv är det garanterat inte mer än en. Cirkus gör en, i min mening, märklig reflektion i sammanhanget (inlägg #345) där hon skriver att folk "hängt på" hennes känsla av mammas som god och sedan skriver en kommentar om att det skulle vara ulvar som sluter upp kring mammas. Jag tror alldeles säkert att Cirkus var först (har inte gått tillbaka och kollat) men jag tycker att påståendet kommer väl hastigt och ur en rätt "taggarna utåt"-försvarställning för att vara helt oskyldig.

Det är mycket Cirkus och Mammas generellt i tråden därefter med en lång diskussion huruvida Mammas misstänker Cirkus mer än mig och på vilka grunder. För mig så är helt konversationen svår att tolka då mina två "sorry" hade helt olika syften: den ena för en svag teori och den andra då jag skrev "hennes" utan att var säker på om personen jag syftade på ville bli kallad henne eller inte. Mammas teori, dag ett, om Cirkus handlade å andra sidan om att Cirkus ursäktade sig två gånger för samma anledning. Det hela slutar i att båda två ursäktar sig och kommer överens om att fredagen var en dålig dag generellt. Samtidigt som jag håller ursäkterna i huvudet så noterar jag att det är andra tillfället där Cirkus känns taggig över, i mitt huvud, rätt små företeelser.

Gällande Idahoe och Ferrari så lyckas jag ärligt talat inte riktigt hålla isär dem :o De har i mina ögon ganska lika teflonaktigt spelstilar. Det glids runt väldigt mycket. De är aktiva men det är mycket kommentarer om rent speltekniska grejer, vilka roller som är kvar, hur fungerar tomterollen egentligen, etc. Något som i sig är misstänkt i det läget vi är nu. Med tanke på resultatet av lyncherna så tror jag att vi har att göra med relativt försiktiga, smygande ulvar.

Braindump så långt. Fortsättning kommer.
 
Fast om hon skulle vara god (vilket jag iofs tvivlar på) innebär det att onda vinner direkt om det är 4 ulvar.

Auch! Det var en jävla räknetabbe från min sida :banghead: Givetvis har du rätt... Ugh, vad svårt det blev nu då. Jag hoppas verkligen att du har rätt och min magkänsla lutar nog åt samma håll. Hon känns med luden än inte. Men så har hon gjort ett försvinnande litet antal inlägg...
 
Vart håller alla hus? Det är drygt en halvtimme till deadline, och det känns som goda måste mobilisera oss om vi ska fixa det här!
 
Vart håller alla hus? Det är drygt en halvtimme till deadline, och det känns som goda måste mobilisera oss om vi ska fixa det här!

Jag är här och tror att jag parat ihop kvarvarande goda roller förutom en. Och har en person som inte borde kunna ha den rollen, så den personen borde vara ulv. Men jag vet inte hur mycket man bör och får skriva ut.
 
Jag är här och tror att jag parat ihop kvarvarande goda roller förutom en. Och har en person som inte borde kunna ha den rollen, så den personen borde vara ulv. Men jag vet inte hur mycket man bör och får skriva ut.
Med tanke på hur dött det är här så tycker jag du kan skriva allt :p
 
Nä, jag fattar ingenting just nu.
Jag vet verkligen inte vem som går att lita på, jag kan inte läsa ut något intelligent ur röstningarna. Jag har inte parat ihop rollerna lika bra som Niyama verkar ha gjort. Det finns väl en som jag lutar åt en viss roll eller åtminstone god, men det räcker ju inte så särskilt långt eftersom det är ulvar vi ska hitta. :banghead::banghead:
 
D

Det har du rätt i, tänkte inte på att det är LL som väljer paketen. Tänkte att Tomten borde velat få ut information så tidigt som möjligt. Fel av mig!

Jag förstod det som att paketen måste användas direkt? Dvs om Tomten delar ut ett skydd till mig så är jag skyddad den natten? Är det alltså så att jag då får skyddet, och får välja vem jag vill skydda kommande natt? *förvirrad*

Dessa inlägg tycker jag tyder på att Idahoe inte är tomte i alla fall, för tomten själv bör väl ha lite koll?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 793
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 081
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 453
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 698
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp