Bukefalos 28 år!

Tomteland! *ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är fortsatt konfunderad över Mammas helgonförklaring. Troligen finns det ulvar med i det gänget men jag tror knappast att det handlar om mer än två, tre om ulvarna tabbat sig rejält. Ifall även mammas är ulv själv är det garanterat inte mer än en. Cirkus gör en, i min mening, märklig reflektion i sammanhanget (inlägg #345) där hon skriver att folk "hängt på" hennes känsla av mammas som god och sedan skriver en kommentar om att det skulle vara ulvar som sluter upp kring mammas. Jag tror alldeles säkert att Cirkus var först (har inte gått tillbaka och kollat) men jag tycker att påståendet kommer väl hastigt och ur en rätt "taggarna utåt"-försvarställning för att vara helt oskyldig

Taggarna är ute för att jag är nojig att jag ska ha fel runt Mamsen. O_o
 
Jag är här och tror att jag parat ihop kvarvarande goda roller förutom en. Och har en person som inte borde kunna ha den rollen, så den personen borde vara ulv. Men jag vet inte hur mycket man bör och får skriva ut.

Jag har också funderat på hur mycket en bör skriva ut. Jag känner mig hyfsat säker på några. Å andra sidan, även om de tar viktiga roller inatt kan det vara värt det om vi får ut en ulv nu? Kan du hitta teorier mot den du misstänker vara ulv?

Själv står jag mellan någon av de sex jag skrev om förut, men kan inte se något i dem som sticker ut mer än de andra.
 
Dessa inlägg tycker jag tyder på att Idahoe inte är tomte i alla fall, för tomten själv bör väl ha lite koll?

Sant, så väl borde hon inte vilja maskera sin roll? Det går ju åt båda håll liksom, även om en inte vill visa för ulvarna vem en är?
 
Sant, så väl borde hon inte vilja maskera sin roll? Det går ju åt båda håll liksom, även om en inte vill visa för ulvarna vem en är?

Jag funderade på att man visserligen kan skriva saker för att dölja sin roll, och låtsas vara förvirrad, men tycker Idahoe drar det lite onödigt långt i så fall :p
 
Jag funderade på att man visserligen kan skriva saker för att dölja sin roll, och låtsas vara förvirrad, men tycker Idahoe drar det lite onödigt långt i så fall :p

Ja, det känns lite väl. Om hon är ulv kan de speltekniska frågorna vara för att visa upp sig mycket? (Med reservation för att jag inte har stenkoll på henne, har dålig koll på alla utom de jag spelat med hundra gånger, och knappt er heller. :p)
 
Det är 8 personer kvar, av dom så är det iallafall fyra goda annars hade onda redan vunnit.

@hemlig är för mig åt det godare hållet efter Snurrfians bortgång.

@Mammas gräver och diskuterade rätt intensivt med cirkus imorse. Jag vill tro att hon är god efter hennes sätt att leta onda och att hon omvärderade sin röst igår.

Jag måste nog rösta nu så jag går helt enkelt på känslan.

Ferrari röstar på Cirkus
för att hon rätt tidigt godförklarade mammas när det var såpass tidigt i leken så det borde inte finnas så många som känner till varandra. En ond som försöker stryka en god medhårs för att inte bli misstänkt? Hennes ursäktande attityd i första lunchen var också väldigt märklig.
 
Jag hoppar in lite snabbt här mellan efterätten och kaffet, har gjort en ulvspelsklassiker och låst in mig på dass :p
Mitt problem just nu är att jag har för få onda :crazy: Jag inser att jag inte får nåt grepp på en del spelare, de som känns mest medglidande är väl kanske framförallt Araminta och Ferrari. Båda har känts som att de skrivit en del men inte kommit med så mycket eget egentligen. I Aramintas fall skulle det kunna vara lite ringrostighet, men Ferrari har väl varit med mer nyligen? Så då är det mer troligt att hon är en ond som försöker smyga med utan att märkas så mycket. Hon röstade på goda BSF båda gångerna, med inte jättestarka teorier.
Jag skulle kunna rösta på bumpo, för jag tror hon kan vara ond (eftersom jag får det till för få onda och hon inte varit inne och visat sig som vare sig ond eller god) men jag antar att hon blir kickad eller ersatt eller liknande så då är det väl bättre att fokusera på de som är aktiva. Då blir det Ferrari som känns mest medsmygande för mig just nu. Djupare grävande hinner jag tyvärr inte ikväll (släktfester är krävande. Viss delfinvarning här :p ).

Idahoe röstar på Ferrari
 
Ok. Lite småstressat pga pågående julbak i bakgrunden.

Dristar mig till att göra en uppdelning.
Mammas, Niyama och Hemlig känns i förbigående hyfsat säkra att ha kvar. Kvar är Cirkus, Idahoe, Ferrari och Bumpo - fyra ulvar?

Med risk att bli halshuggen i nästa lynch så sticker jag ut hakan och lägger en röst. Jätteosäker men den enda jag iallafall har någon form av teori kring.

Araminta röstar på Cirkus
 
Äh, bära eller brista:
Niyama röstar på Idahoe
då det känns som hon glidit med för långt nu, hon skriver ganska många inlägg men det är få teorier. Även hennes sätt att "stryka Mammas medhårs" igår skaver.

Jag är här och beredd att ändra om det behövs.
 
@Niyama @hemlig Jag känner mig mest osäker på att cirkus skulle vara ond av de sex jag hade på min lista. Därför blir jag nojig när hon nu får två röster.

Jag väljer att haka på Niyama som är den jag känner mig mest säker på att hon är god, och vi goda behöver hålla ihop rösterna nu. Hon har smugit med en del, skrivit många inlägg men inte jättemycket som går att ta på. Därför:

Mammas röstar på Idahoe.
 
@Niyama @hemlig Jag känner mig mest osäker på att cirkus skulle vara ond av de sex jag hade på min lista. Därför blir jag nojig när hon nu får två röster.

Jag väljer att haka på Niyama som är den jag känner mig mest säker på att hon är god, och vi goda behöver hålla ihop rösterna nu. Hon har smugit med en del, skrivit många inlägg men inte jättemycket som går att ta på. Därför:

Mammas röstar på Idahoe.

Om inte Ida är ond så är jag grundlurad av både dig och den avlidne Snurris :laugh: men jag känner mig inte alls så säker på att cirkus är ond att jag helst vill rösta där.
 
Den jag tycker jag har absolut sämst koll på är Araminta, hon var inte med och teoriade igår - hon kom inte med någon efter-röst (det tycker jag är kanske är ett tecken på att hon vill flyta under radarn och helt enkelt inte synas.

Och nu röstade @Ferrari på mig. Känns inte bra, men om jag läser hennes inlägg så tror jag att jag förstår hur hon tänker, men å andra sidan så fick hon en röst på sig från Idahoe - det i sin tur gör att Idahoe känns mer misstänkt. Sen kommer en ytterligare röst på mig från Araminta det gör att jag tror att åtminstone hon är ulv.

Jag hade nog helst velat rösta på Araminta just nu, men ifall att jag åker så är leken körd om det är avgörande nu som jag tror så måste jag följa med Mammas och Niyama.

cirkus röstar på Idahoe
det är också en jag tycker har slunlkit under radarn. Jag tror att åtminstone hon och Araminta är ulvar efter hur denna röstning utvecklat sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 323
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 508
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 864
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 070
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp