Tomteland! *ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste nog hålla med @Niyama att det känns lite skumt när @quarter4ever försöker vrida till saker för att det ska passa in med hennes röst. Frågan är om det verkligen är så att Q är ulv eller om hon bara har fått en tanke som hon har gått all in på. Båda varianterna känns möjliga, och @cirkus lex Q tror jag inte gäller längre.
Snurrfian röstar på q eftersom det känns som om hon verkligen vill driva sin teori istället för att som många andra konstatera att det är svårt i dl 1 och att det blir lite bop varningar över allt första dagen. Men q försöker istället passa in det Niyama skriver för att fortsätta driva sin tes.
Nä jag försöker inte driva min teori jag diskuterar med Niyama och hon försvarar sig och jag tar det under övervägande
Jag kan mycket väl tänka mig att ändra röst om jag hittar något annat som är mer misstänkt
 
jag vet att du avskyr twister och omvandlingar ffa :p
Jag vrider det inte - det är min syn på hur du skriver och resonerar :)
Absolut att jag kan ha fel och du funderar bara- det jag tycker är märkligt är att du funderar över något som inte verkar vara ens angeläget att fundera över iom hur leken var sagd på förhand att fungera samt att inget i rollistan tydde på något åt det hållet
Det står dig fritt att misstänka mig om du vill för det - men det är så jag resonerar om det hela iaf

(min fetning)
Jo, jag tycker faktiskt rollistan tydde på att det kunde vara något mer med som inte var utskrivet. Alla goda roller står vad de har för funktion men om ulvarna står bara detta:
Gremlins: NÅGON råkade hälla vatten på den, och NÅGON råkade kanske tycka synd om den där gulliga saken och mata den efter midnatt. Bad idea. Den lilla gulliga fluffbollen ynglade av sig och nu hotar små monster julefriden! Vågar man ens gå ut själv efter midnatt..?
Ingenting om all de pratar med varandra och käkar. Jag fick en tanke om att det medvetet var luddigt skrivet för att det skulle finnas utrymme för lite fuffens, typ.

Okej, jag tycker din syn på hur jag resonerar är helskum eftersom du tolkar "jag hoppas verkligen inte på nån twist" som att jag nog ändå hoppas på det eller vill tro det. Jag tycker den formuleringen är supertydlig faktiskt.
 
DL 1 22:00
16:15 Idahoe röstar på bumpo
19:12 cirkus röstar på mammas
19:32 Mammas röstar på cirkus
20.37 Ferrari röstar på BSF
21.02 quarter4ever röstar på Niyama
21.04 Araminta rösta på Niyama
21.20 hemlig röstar på Idahoe
21.21 Snurrfian röstar på q


bumpo 1
mammas 1
cirkus 1
BSF 1
Niyama 2

Idahoe 1
Q 1

 
Okej, jag tycker din syn på hur jag resonerar är helskum eftersom du tolkar "jag hoppas verkligen inte på nån twist" som att jag nog ändå hoppas på det eller vill tro det. Jag tycker den formuleringen är supertydlig faktiskt.
jag såg nog mer på din formulering innan att "men undrar om det ändå inte kommer finnas nån twist"

Det andra om att du hoppas att det inte kommer någon är ju något man kan skriva både som ond och god
Jag motiverade ju min röst på dig med att : " för att hon verkar försöka då in funderingar om att ulvarna kan ha dolda förmågor och twister när det inte står utskrivet i rollbeskrivningen alls och leken är annonserad som en lek utan twister"
 
ngenting om all de pratar med varandra och käkar. Jag fick en tanke om att det medvetet var luddigt skrivet för att det skulle finnas utrymme för lite fuffens, typ.
Ok jag kan följa dig så sett :) - för jag såg det också när jag klippte in det till min LL-fråga som jag sedan skrev nevermind om för att hon redan svarat på det någon minut innan
 
jag såg nog mer på din formulering innan att "men undrar om det ändå inte kommer finnas nån twist"

Det andra om att du hoppas att det inte kommer någon är ju något man kan skriva både som ond och god
Jag motiverade ju min röst på dig med att : " för att hon verkar försöka då in funderingar om att ulvarna kan ha dolda förmågor och twister när det inte står utskrivet i rollbeskrivningen alls och leken är annonserad som en lek utan twister"

Ja, jag undrar ju det.

Om jag nu försöker så in funderingar om att ulvarna kan ha dolda förmågor, varför är det skumt? Som god är det väl bra att ha med i beräkningen, ulvarna vet ju antagligen om ifall de har dolda förmågor och om det skulle komma nån twist till deras fördel är det en positiv överraskning. Så varför skulle det tyda på att jag är ond?
 
jag börjar bli mer fundersam över snurrfian som snabbt röstar på mig för att jag skulle driva en teori mot niyama?
Och hon var dessutom väldigt snabb att poängtera att min och Aramitas röster på niyama var lite skumma

nä det känns definitivt som något en ond snurrfian skulle kunna försöka med
quarter4ever ändrar röst till snurrfian
tror att hon kan vilja smeka niyama lite utmed ryggen och spä på misstankar mot mig på köpet
 
DL 1 22:00
16:15 Idahoe röstar på bumpo
19:12 cirkus röstar på mammas
19:32 Mammas röstar på cirkus
20.37 Ferrari röstar på BSF

21.02 quarter4ever röstar på Niyama
21.04 Araminta rösta på Niyama
21.20 hemlig röstar på Idahoe
21.21 Snurrfian röstar på q
21.37 Blacksmithfarm röstar på cirkus
21.40 quarter4ever ändrar röst till snurrfian


bumpo 1
mammas 1
cirkus 2
BSF 1
Niyama 1

Idahoe 1
Q 1
snurrfian 1
 
jag börjar bli mer fundersam över snurrfian som snabbt röstar på mig för att jag skulle driva en teori mot niyama?
Och hon var dessutom väldigt snabb att poängtera att min och Aramitas röster på niyama var lite skumma

nä det känns definitivt som något en ond snurrfian skulle kunna försöka med
quarter4ever ändrar röst till snurrfian
tror att hon kan vilja smeka niyama lite utmed ryggen och spä på misstankar mot mig på köpet

Håller med om att det skavde lite. Dock tycker jag ju att det är skumt av dig så Snurris kan ju ha reagerat på samma sak som jag och det har ju inte hänt så mycket mer, men klart anmärkningsvärt i alla fall.
 
Håller med om att det skavde lite. Dock tycker jag ju att det är skumt av dig så Snurris kan ju ha reagerat på samma sak som jag och det har ju inte hänt så mycket mer, men klart anmärkningsvärt i alla fall.

haha ja jag lyckas nog alltid vara skum i lekarna tror jag:idea::o
 
haha ja jag lyckas nog alltid vara skum i lekarna tror jag:idea::o

Ja det är ju din grej, men det här var lite ovanligt konstigt t.o.m. för att vara dig. Tycker du brukar läsa vad som faktiskt skrivs även om det sen far i väg i alla möjliga och omöjliga vilda teorier, men här tolkade du tvärtemot vad som skrevs (eller bara ignorerade just den delen som talade om min åsikt i frågan). Vet inte om det säger nåt om din roll dock.
 
Ja det är ju din grej, men det här var lite ovanligt konstigt t.o.m. för att vara dig. Tycker du brukar läsa vad som faktiskt skrivs även om det sen far i väg i alla möjliga och omöjliga vilda teorier, men här tolkade du tvärtemot vad som skrevs (eller bara ignorerade just den delen som talade om min åsikt i frågan). Vet inte om det säger nåt om din roll dock.
Jag är nog ovanligt konstig allmänt just nu med både jobb upp över mina öron och kär upp över öronen också
:love:
 
Q och Niyama diskuterar niyama och, i mina ögon, nitamas rätt tydliga inlägg om fördelningen onda vs goda. Jag kan inte se hur Q kan få det niyama skriver till att hon vill ha en lek med twistar. Som flera andra söger känns det som om Q försöker vrida in Niyama så hon passar i Qs motivering och det skaver. Men å andra sidan är det dag ett såatteh...

Hemlig förstååår hela grejen med min Fluffboll (aka Shih Tzun) men har som hon sagt varit väldigt osynlig idag.

Mammas förstod Idahoes röst på mig, hämndröstar på cirkus som lägger en svag röst på mammas.

Mirtai har knappt synts till.

Bsf, araminta och ferrari bara är där liksom.

Nää, den som faktiskt känns mest skum idag är Q. Baserat på ovanstående: bumpo röstar på Q4E
 
DL 1 22:00
16:15 Idahoe röstar på bumpo
19:12 cirkus röstar på mammas
19:32 Mammas röstar på cirkus
20.37 Ferrari röstar på BSF

21.02 quarter4ever röstar på Niyama
21.04 Araminta rösta på Niyama
21.20 hemlig röstar på Idahoe
21.21 Snurrfian röstar på q
21.37 Blacksmithfarm röstar på cirkus
21.40 quarter4ever ändrar röst till snurrfian
bumpo röstar på Q4E


bumpo 1
mammas 1
cirkus 2
BSF 1
Niyama 1

Idahoe 1
Q 2
snurrfian 1
 
Niyama röstar på Q4

Är långt ifrån säker på hennes ondska men är den som stuckit ut mest. Och hon har visserligen ändrat sig nu, men rösten på mig med en motivering som var tvärtemot vad jag skrivit var väldigt underlig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 659
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 206
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
4 952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp