Tomteland! *ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag vill verkligen vara kvar i leken och hittar inget i reglerna om att man inte får röständra för att rädda sig själv och inte heller fått svar på pm från LL om det är OK så hoppas att det är det :
q ändrar röst till cirkus
för att rädda mig själv
 
Höll på att glömma bort leken i vardagslivet, :o
Tre röster hittills, en som baseras på ot, en som baseras på att någon annan inte hade röst när hon hade sagt att hon skulle rösta och så en "hämd" röst på det... Väldigt ot baserade röster, precis som vanligt i lekstart.

Tänkte lägga mig tidigt idag, eller i alla fall försöka, men då måste jag rösta först. Och det känns mindre lätt, som vanligt DL1 iof.

4 röster hittills:
Idahoe röstar på bumpo, temabaserat.
Cirkus röstar på Mammas för att Mammas skulle rösta tidigt men inte gjort det.
Mammas röstar på cirkus för att cirkus medger att hennes teori är dålig flera gånger men ändå röstar på Mammas.
Ferrari röstar på mig för att jag verkar kunna allt om gremlins.

Nå, Mammas "hämndröst" sticker ut lite, visst hade hon väl ont om tid, men i alla fall...

Tycker dessa två är skumma och vill ha min röst till hämnd.

Mammas ändrar röst till bsf
 

DL 1
16:15 Idahoe röstar på bumpo
19:12 cirkus röstar på mammas

(19:32 Mammas röstar på cirkus)
20:37 Ferrari röstar på Blackmsithfarm
(21:02 quarter4ever röstar på Niyama)
21:04 Araminta röstar på Niyama
21:20 hemlig röstar på Idahoe
21:21 Snurrfian röstar på quarter4ever
21:37 Blacksmithfarm röstar på cirkus

(21:40 quarter4ever ändrar röst till Snurrfian)
21:57 bumpo röstar på quarter4ever
21:59 Niyama röstar på quarter4ever
22:00 quarter4ever ändrar röst till cirkus
22:00 Mammas ändrar röst till Blacksmithfarm

bumpo 1
Mammas 1
cirkus 2
Blacksmithfarm 2
Niyama 1
Idahoe 1
quarter4ever 3


(edit räknade)
 
eftersom jag fortfarande lever så gör jag alla inlägg jag hinner innan jag är död . finns nog inget som kan rädda mig nu?
 
Jag har inte riktigt läst ikapp än men tycker att den första rösten som Q la på Niyama var märklig. Nu har hon ju ändrat den men jag tycker fortfarande att hela grejen känns märklig.

Mirtai röstar på Q
 
Hann inte skriva mer i mitt röstinlägg.

Araminta röstade ju också på mig men den motiveringen var ju i alla fall inte rakt emot vad jag faktiskt skrivit utan känns mer som en typisk svag förstadagsröst, även om jag inte håller med om vad hon skriver här , jag försökte förtydliga (och med tanke på diskussionen som sen följde var det ju uppenbart att det behövdes).
 
Jag tror inte att alla som röstade på mig är onda - men minst en borde vara det tycker jag? Men det är inte säkert heller - tydligen är jag superbra på att gräva min egen grav så att det är bara att inse att det är så :o
 
@Mammas - varför tar du bort en röst på cirkus så jag ska kunna åka?
För så tolkar jag det?

Nej, jag gick in och tyckte att de två med flit misstolkar min röst, för att isskreditera mig uppfattar jag det som eftersom jag tycker att jag var väldigt tydlig med varför jag röstade som jag gjorde. Då är det skummare än min motivering mot cirkus. Därför ville jag ändra röst till någon av dem.

Varför valde du BSF av de två?

För att jag var stressad och kollade röstlistan, då kändes det sämre magkänsla när BSF valt cirkus med en kass motivering. Inte mycket, men det vägde över under de sekunder jag hade på mig att välja.

Värt att tillägga är att jag kom hem :53, panikläste leken fram till DL och kände att jag ville ändra i sista sekunden (vet ej ens om rösten räknas, min klocka var 22:00 när jag la den?), och då tog jag den som kändes bäst. Hade jag haft mer tid hade den säkert kunnat hamna på snurrfian, men nu hann jag inte läsa igenom mer. Hade någon av dem haft fler röster än den andra hade rösten hamnat där, men de hade ju varsin när jag la min röst.

och tillägg till det om du nu inte såg min röständring och inte heller Niyamas 3;e röst på mig varför göra så det blir fler med 2 röster på sg?

Jag såg inte din röständring. (Jag bråkade med telefonen för att feta texten :mad: )Jag ändrar ju så att cirkus inte fick två röster men att BSF fick det istället. Så jag gör inte så att fler får två röster, bara att en annan får det.
 
Uppdatering!!

Folket i tomteverkstaden tyckte att quarter4ever betedde sig mycket märkligt. I veckan som gick var hon uppe hur tidigt som helst, kanske hela natten?? Lite läskigt ändå. Ok att hon hade haft fina ljus på sig men alltså, den här förkärleken för mörker och eld, nja.. de bestämde sig för att ge henne en tidig julklapp i form av en resa till solen, liksom för säkerhets skull.


quarter var Lucia (ängel)


 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 658
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 798
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 205
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
4 951

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp