Bukefalos 28 år!

Tomteland! *ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läst lite snabbt igenom leken, quarter skriver lite egna reflektioner om olika personer och I övrigt har mest rollerna diskuterats och några röster. Känner att jag behöver rösta nu så jag inte missar, glömde av leken helt under dagen.

Det jag reagerat mest på är bsf. Hon verkar onekligen kunna alla detaljer om gremlins, saker som bara en gremlin borde veta. Bsf verkar ha som strategi att äta under dagen så hon kan ha sin söta fasad kvar.

Ferrari röstar på BSF
 
@cirkus skrev visserligen att hon hade tidsbrist idag, men att lägga en ot röst på en återvändare i första dl? Det känns lite skumt, nog har det väl varit en oskriven regel att återvändare och nya är fredade i första dl? Sen kan det absolut vara så att Cirkus inte ser mammas som återvändare och därför la rösten där, ett annat alternativ är att de är kollegor i lyan och därför röstar på varandra. Men det känns lite väl genomskinligt, men kanske just därför? :crazy:
 
Tänkte lägga mig tidigt idag, eller i alla fall försöka, men då måste jag rösta först. Och det känns mindre lätt, som vanligt DL1 iof.

4 röster hittills:
Idahoe röstar på bumpo, temabaserat.
Cirkus röstar på Mammas för att Mammas skulle rösta tidigt men inte gjort det.
Mammas röstar på cirkus för att cirkus medger att hennes teori är dålig flera gånger men ändå röstar på Mammas.
Ferrari röstar på mig för att jag verkar kunna allt om gremlins.

Nå, Mammas "hämndröst" sticker ut lite, visst hade hon väl ont om tid, men i alla fall...
 
Läst lite snabbt igenom leken, quarter skriver lite egna reflektioner om olika personer och I övrigt har mest rollerna diskuterats och några röster. Känner att jag behöver rösta nu så jag inte missar, glömde av leken helt under dagen.

Det jag reagerat mest på är bsf. Hon verkar onekligen kunna alla detaljer om gremlins, saker som bara en gremlin borde veta. Bsf verkar ha som strategi att äta under dagen så hon kan ha sin söta fasad kvar.

Ferrari röstar på BSF
Det började ju med mitt inlägg där jag skrev att jag jobbat natt (vilket i sig är OT för leken, men i alla fall) och då påpekade Mammas att jag som jobbat natt antagligen ätit, vilket är något som Gremlins gör - äter på nätterna. Det var då jag spann vidare på att de (vad de nu heter innan de blir gremlins) inte borde vilja äta på nätterna eftersom de är sötare innan de omvandlas och då borde ha lättare att luras.

:)
 
Eftersom jag väntar samtal från min flört inom den närmaste timmen och det har ju bevisligen fått mig att missa DL på riktigt innan (eller ja flört är han väl knappast längre :love: men får fortsätta att heta så här ;)) så kan jag lika gärna rösta nu och istället ändra röst om jag så finner det nödvändigt (och är närvarade öht:o )

skitsvårt som vanligt i första DL
Jag funderar så här
Niyama verkar snabb att vilja få det till att det finns twister för onda sidan som inte står med? frågan är om det är för att hon är ond och vill sätta alla i funderingar? Eller för att hon är god och funderar bara?
Mammas och bumpo hade samtal i lektråden inatt . borde inte tyda på att de sitter i lyan tillsammans? För då borde de kunnat fnittra och flamsa där istället? Eller så var det syftet med det hela (att man inte ska tro det?) men lutar mer åt det första alternativet trots allt. Därmed sagt så kan ju faktiskt en av dem vara ond dock
Cirkus och mammas verkar också inte sitta i lyan ihop ( som det verkar iaf sedan kan man ju inte veta) och lika där- en av dem kan ju vara ond trots allt
Idahoe tycker jag skrivit på ett sätt som hon brukar göra när hon är god - tänker här på hennes sammanställning över leken och funderingar kring denna tidigt idag. Men inget som känns särskilt säkert att vila på - men ändå inte på toppen av min lista idag
Hemlig är ytterst frånvarande hittills som hon avsiserat om så går inte att bilda sig en uppfattning om så här långt
BSF har jag inte hittills reagerat på egentligen, men vet inte heller vart jag har henne så här långt
Ferrari också ganska frånvarande . Röstar på BSF , meden lite typsik första DL röst. Som jag inte heller vet vad jag ska tro om? Alibiröst? God som inte vet vem den ska rösta på och grabbar något som kan funka som OT-röst? Ond som röstar på en god?
Mirtai var med och diskuterade ang tomtens paket tidigare idag .Har troligen inte haft tid att vara inne mer sedan dess. Inget som jag reagerat på så här långt och kan vara precis vad som helst
Araminta återvändare- kul!:) Och inte skrivit så mycket hittills och jag har aldrog lekt ned henne innan så kan inte utvärdera det hon skrivit heller
Snurrfian vet jag som vanligt inte vart jag har. Kan också vara vad som helst. Jag funderar vidare på henne tror jag - jag brukar misstänka henne oavsett roll

så summa summarum

Mina ögon riktas mot Niyama idag faktiskt
främst för att hon verkar försöka då in funderingar om att ulvarna kan ha dolda förmågor och twister när det inte står utskrivet i rollbeskrivningen alls och leken är annonserad som en lek utan twister
Sedan kan jag vara helt fel ute i den tanken men så här långt är det det jag fastnat på

quarter4ever röstar på Niyama

med ovanstående motivering
 
Haha, anade att nån skulle tycka att någon del i det inlägget var skumt :p. Sen skrev jag just "goda sidans del" inte "min sida" eller "vår sida" så jag tycker väl inte att jag gjorde det så övertydligt att jag anser mig vara god.

Jag har aldrig varit vidare originell av mig ;)

Mm tänker att det står ju ganska otydligt om ulvarna, så vad de kan eller inte kan göra är ju lite oklart.

Men här blir du faktiskt ännu lite mera misstänkt. Det är ok med förvirring men att fortsätta efter att @quarter4ever precis frågat LL om saken känns som något man gör för att verka aktiv utan att egentligen skriva något relevant.

Sorry!
Araminta rösta på Niyama
 
Eftersom jag väntar samtal från min flört inom den närmaste timmen och det har ju bevisligen fått mig att missa DL på riktigt innan (eller ja flört är han väl knappast längre :love: men får fortsätta att heta så här ;)) så kan jag lika gärna rösta nu och istället ändra röst om jag så finner det nödvändigt (och är närvarade öht:o )

skitsvårt som vanligt i första DL
Jag funderar så här
Niyama verkar snabb att vilja få det till att det finns twister för onda sidan som inte står med? frågan är om det är för att hon är ond och vill sätta alla i funderingar? Eller för att hon är god och funderar bara?
Mammas och bumpo hade samtal i lektråden inatt . borde inte tyda på att de sitter i lyan tillsammans? För då borde de kunnat fnittra och flamsa där istället? Eller så var det syftet med det hela (att man inte ska tro det?) men lutar mer åt det första alternativet trots allt. Därmed sagt så kan ju faktiskt en av dem vara ond dock
Cirkus och mammas verkar också inte sitta i lyan ihop ( som det verkar iaf sedan kan man ju inte veta) och lika där- en av dem kan ju vara ond trots allt
Idahoe tycker jag skrivit på ett sätt som hon brukar göra när hon är god - tänker här på hennes sammanställning över leken och funderingar kring denna tidigt idag. Men inget som känns särskilt säkert att vila på - men ändå inte på toppen av min lista idag
Hemlig är ytterst frånvarande hittills som hon avsiserat om så går inte att bilda sig en uppfattning om så här långt
BSF har jag inte hittills reagerat på egentligen, men vet inte heller vart jag har henne så här långt
Ferrari också ganska frånvarande . Röstar på BSF , meden lite typsik första DL röst. Som jag inte heller vet vad jag ska tro om? Alibiröst? God som inte vet vem den ska rösta på och grabbar något som kan funka som OT-röst? Ond som röstar på en god?
Mirtai var med och diskuterade ang tomtens paket tidigare idag .Har troligen inte haft tid att vara inne mer sedan dess. Inget som jag reagerat på så här långt och kan vara precis vad som helst
Araminta återvändare- kul!:) Och inte skrivit så mycket hittills och jag har aldrog lekt ned henne innan så kan inte utvärdera det hon skrivit heller
Snurrfian vet jag som vanligt inte vart jag har. Kan också vara vad som helst. Jag funderar vidare på henne tror jag - jag brukar misstänka henne oavsett roll

så summa summarum

Mina ögon riktas mot Niyama idag faktiskt
främst för att hon verkar försöka då in funderingar om att ulvarna kan ha dolda förmågor och twister när det inte står utskrivet i rollbeskrivningen alls och leken är annonserad som en lek utan twister
Sedan kan jag vara helt fel ute i den tanken men så här långt är det det jag fastnat på

quarter4ever röstar på Niyama

med ovanstående motivering

Hur kan jag vilja få det till att det finns twister när jag skrev just att jag hoppas att det INTE finns?
 
Hm lite skumt med två så täta röster på Niyama... Men jag vet inte om det säger så mycket om dem.
 
Hur kan jag vilja få det till att det finns twister när jag skrev just att jag hoppas att det INTE finns?

Tillägg: det står väl iofs inte att onda INTE har några extra förmågor så det kanske finns något vi inte vet om?
detta tolkade jag som så?

Mm tänker att det står ju ganska otydligt om ulvarna, så vad de kan eller inte kan göra är ju lite oklart.
och även detta?

eller hur menade du då?
 
detta tolkade jag som så?


och även detta?

eller hur menade du då?

Innan så skrev jag detta:
Håller med om 4 ulvar, men undrar om det ändå inte kommer finnas nån twist? För annars startar ju ulvarna verkligen i uppförsbacke med så många goda ganska tunga specialroller. (Och nä, jag hoppas verkligen inte på nån twist men för goda sidans del ser det lite för bra ut för att vara sant tänker jag.)

Det du citerade är funderingar, OM det hade funnits dolda förmågor hos ulvarna (nu tolkar jag LLs svar som att det inte finns) så är det bra att ha i åtanke. Tänker t.ex. på leken där ingen god hade koll på att det kunde vara avgörande lynch. Och så här tidigt i leken fanns inte så mycket att fundera kring, så då funderade jag på detta.
 
DL 1 22:00
16:15 Idahoe röstar på bumpo
19:12 cirkus röstar på mammas
19:32 Mammas röstar på cirkus
20.37 Ferrari röstar på BSF
21.02 quarter4ever röstar på Niyama
21.04 Araminta rösta på Niyama

bumpo 1
mammas 1
cirkus 1
BSF 1
Niyama 2




 
Innan så skrev jag detta:


Det du citerade är funderingar, OM det hade funnits dolda förmågor hos ulvarna (nu tolkar jag LLs svar som att det inte finns) så är det bra att ha i åtanke. Tänker t.ex. på leken där ingen god hade koll på att det kunde vara avgörande lynch. Och så här tidigt i leken fanns inte så mycket att fundera kring, så då funderade jag på detta.
Jo jag såg det du skrev då jag var ju med och funderade som du vet . Samtidigt tycker jag att du vill lämna öppet för att en twist kan komma? Och att det ser lite för bra ut för goda sidan?
 
@quarter4ever du har ju spelat så pass mycket med mig att du borde veta att jag avskyr twister (oavsett sida) och när jag dessutom har skrivit ut här att jag hoppas verkligen inte på nån twist så känns det faktiskt superskumt när du vrider det sådär.
 
Lika svårt vid första DL som vanligt.
hemlig röstar på Idahoe - för att hon försöker få en shih tzu att tas för en gremlin. Tänker att det kan vara hennes sätt att få oss att leta såna istället för gremlins, typ :p
 
Jo jag såg det du skrev då jag var ju med och funderade som du vet . Samtidigt tycker jag att du vill lämna öppet för att en twist kan komma? Och att det ser lite för bra ut för goda sidan?
Ja, självklart lämnade jag det öppet, jag är inte LL? Sen tolkade jag LLs svar om inga "regelrätta twister" som att det inte är helt uteslutet att något mindre kan förekomma (vilket jag varit med om förut när Lenis varit LL).

Ja, om jag tittar på balansen och utgår från en tredjedel onda så ser det lite "för bra" ut för goda. Det verkade du ju också tycka?
 
Jag måste nog hålla med @Niyama att det känns lite skumt när @quarter4ever försöker vrida till saker för att det ska passa in med hennes röst. Frågan är om det verkligen är så att Q är ulv eller om hon bara har fått en tanke som hon har gått all in på. Båda varianterna känns möjliga, och @cirkus lex Q tror jag inte gäller längre.
Snurrfian röstar på q eftersom det känns som om hon verkligen vill driva sin teori istället för att som många andra konstatera att det är svårt i dl 1 och att det blir lite bop varningar över allt första dagen. Men q försöker istället passa in det Niyama skriver för att fortsätta driva sin tes.
 
@quarter4ever du har ju spelat så pass mycket med mig att du borde veta att jag avskyr twister (oavsett sida) och när jag dessutom har skrivit ut här att jag hoppas verkligen inte på nån twist så känns det faktiskt superskumt när du vrider det sådär.
jag vet att du avskyr twister och omvandlingar ffa :p
Jag vrider det inte - det är min syn på hur du skriver och resonerar :)
Absolut att jag kan ha fel och du funderar bara- det jag tycker är märkligt är att du funderar över något som inte verkar vara ens angeläget att fundera över iom hur leken var sagd på förhand att fungera samt att inget i rollistan tydde på något åt det hållet
Det står dig fritt att misstänka mig om du vill för det - men det är så jag resonerar om det hela iaf
 
Ja, självklart lämnade jag det öppet, jag är inte LL? Sen tolkade jag LLs svar om inga "regelrätta twister" som att det inte är helt uteslutet att något mindre kan förekomma (vilket jag varit med om förut när Lenis varit LL).

Ja, om jag tittar på balansen och utgår från en tredjedel onda så ser det lite "för bra" ut för goda. Det verkade du ju också tycka?
oki jag har aldrig haft lenis som LL innan så jag ha inte det i åtanke så sett.

tillägg : jo jag håller med om balansen så sett helt korrekt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 911
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 185
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 528
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 820
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp