Marlan
Trådstartare
Har haft ett gissel med att hitta sadel till min ponny, tog hjälp av en sadelutprovare. Trots detta fick han ordentliga sadelgropar av bossornas bakkant vilket resulterade i att han gick och spännde sig och belastade bakkotorna fel = kotledsinflamation i omgångar i men är ett år nu.
Köpte en barefoot som vi trivdes bra med i ca 2 mån, sen växte han ur den vidaste pommlen. Fast den kasade fram efter ca 2 veckors användning och jag slängde på svnaskappa och det va löst
När jag nu hade fått smak för bomlös så va bomsadel inte att tänka på.
Provade en top reiter, tyckte att den låg som en brygga över hans svängda rygg, men fick förklarat för mig att den skulle mjukna och forma sig, vilket den har gjort.
Men nu kasar den fram jätte mycke och trycker då på manken.
Kan inte fästa en svanskappa i den.
Vad ska jag göra?
Har inte råd just nu att köpa ny sadel, men vad skulle kunna passa om n som formar sig efter hans rygg inte gör det

Köpte en barefoot som vi trivdes bra med i ca 2 mån, sen växte han ur den vidaste pommlen. Fast den kasade fram efter ca 2 veckors användning och jag slängde på svnaskappa och det va löst
När jag nu hade fått smak för bomlös så va bomsadel inte att tänka på.
Provade en top reiter, tyckte att den låg som en brygga över hans svängda rygg, men fick förklarat för mig att den skulle mjukna och forma sig, vilket den har gjort.
Men nu kasar den fram jätte mycke och trycker då på manken.
Vad ska jag göra?
Har inte råd just nu att köpa ny sadel, men vad skulle kunna passa om n som formar sig efter hans rygg inte gör det