Bukefalos 28 år!

Topsigt värre! (Eller har Biltemakunder ovanligt smutsiga öron?)

Nej inte överallt, men på många butiker går det att blippa för under 200 kr, fast min ICA verkar ha krupit upp i summa över 200 kr.

I april höjdes gränsen (osäker på om det gäller alla kort, men i alla fall Mastercard) för kodlös blippbetalning från 200 till 400 kr. Så det funkar överallt där jag blippar mitt kort.

Men jag har också märkt just att man ändå fastnar vid att behöva trycka på Godkänn-knappen ibland. Störigt.
 
Nej inte överallt, men på många butiker går det att blippa för under 200 kr, fast min ICA verkar ha krupit upp i summa över 200 kr.

Det känns ändå bättre att trycka på knapparna med typ lillfingret än att sätta ned ett finger i en fuktig svamp. Det är säkert orimligt men ändå :laugh:
Fast jag handlar för under 200 kr när jag blippar. Slipper slå min kod, men måste ändå trycka på "godkänn".
 
Fast jag handlar för under 200 kr när jag blippar. Slipper slå min kod, men måste ändå trycka på "godkänn".
Ja? ibland behöver man godkänna ibland inte. Oavsett så skrev jag att jag föredrar att blippa framför att trycka in hela koden i en apparat med fingret doppat i en stämpeldyna.

Någon annan föredrar såklart stämpeldynan, men inte jag då. (eftersom jag säkert omotiverat tycker det är lite äckligt)

Men lite oavsett är jag alldeles för obrydd, jag gör som de ber mig och håller avstånd osv, men gör inget extra för min egen skull. Satsar på att skydda andra det bästa jag kan från mig, det får räcka, vanligen ger det pluset att jag är på lagom avstånd för min egen skull också. I övrigt trasslar jag inte.
 
Men jag har också märkt just att man ändå fastnar vid att behöva trycka på Godkänn-knappen ibland. Störigt.
Ja, visst är det störigt... :meh: Känns som om det inte blir någon större fördel om man ändå måste trycka på en knapp. På godkänn-knappen har ju alla andra som har slagit sin kod också varit och "kladdat"...... O_o
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 477
Senast: Amk
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 982
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 866
Senast: mmbot
·
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 286
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Allergiutredning
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp