Tråd för unghästar födda 2008! =)

Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Här löshoppar Tjabo för någon vecka sedan...

http://www.youtube.com/watch?v=YOeVdXKVjKo

http://www.youtube.com/watch?v=2UUbW-KuuoM

Då hade vi inte varit där på nästan 1 år, 2009 hade han åring-rekordet på 105 på samma ställe... Nu hade han ju koll på vad han skulle göra, men när det blev för högt (110cm kanske) tappade han modet.
Ska tillbaka inom en snar framtid och hoppas på 120-130...
Han gör det snyggt när han gör det :)
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Oh, han hoppade riktigt snyggt!

Vi ska iväg om en månad igen.
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

*kl*

Lade in bild i bildtråden, men det är ju klent med bilder här oxå, så här kommer en ljusglimt av Texas!
DSC_0169.JPG
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Haha, han ser liksom förvånad ut :) Jättesöt!
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Jag blir så trött på min arab, när jag och Lucky ska ut skriker hon som en stucken gris, det går knappt att komma iväg från stallet för Lucky blir halvknäpp av det. VAD gör man? Kunde inte rida i hagen ovanför oss heller, för de hör varandra och skriker som besatta. *suck*
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Är det bara jag som är igång?

Nu i helgen har vi ridit ut på skogstur med min andra häst med, Lucky sköter sig kanonfint! Vi har gått under tunnlar och över broar :)
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Vi är i full gång!

Blandade pass i ridhus och på ridbana och i skogen både vid hand och under sadel!

Skrittat och travat bommar och börjat presentera grind, men vi måste fixa till förflyttningarna mer innan vi tar tag i grinden igen...
Har börjat plocka lite med "Five easy pieces" och kommit till steg 3 helt okej på bara två pass så det känns kanon!

Har även börjat rida lite med bett och pillat ner huvudet på honom litegrann. Han tar det kanonbra och hjälperna blir mindre och mindre!

Har fixat bakgjord till sadeln men fastnar i spännet med sporren... Lagom irriterande!! Lär försöka hitta på någon lösning för det där...
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Jag rör på henne mest för att hon behöver aktiveras lite.. Min har blivit lite stel över bakdelen så det behöver mjuknas upp.

Körde lite trickträning idag, får återkomma med film imorgon. ;)

Annars är planen att hon ska sittas in lite nu, börja tömköras februari/ mars. Börja köras igen i april. och sen ridas litegrann innan betet i maj. Sen får det väl bli några veckors vila och sen ridas/köras lite under sommaren. :)

bild från idag iaf!
32064700.jpg
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Och här kommer filmen också!

Hon är ju väldigt glad i godis så hennes fokus är ju på min hand hela tiden.. Och hon blir lite naffsig, men jag vet inte hur jag ska lyckas att strecha henne utan, hon är liksom ingen som gör något i onödan precis. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=kuzxXYOfUx0
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Hehe, hon har full koll på godiset!!
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Vi ska snart igång här med. Ja, inte jag då, men Johan & Tjabo :)

Idag longerade jag bara lite och styrde lite från marken med bett, då Johan bara ridit med sidepull. Allt gick kanon.

När jag tog av tränset och skulle ge honom en morot så kunde han inte bita av den! Kollade munnen och han hade tappat en framtand i underkäken och en i överkäken fram var lös. Hur har era tappat?

Ha det bra nu, dagarna blir längre! woohoo:banana:
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Texas har tappat och fått tillbaka framtänderna under hösten. Var ett tag sen jag kikade nu så han kan nog bytt några till oxå... :)
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Ja, Lucky tappar också, men jag har svårt att se för hon är så munskygg fortfarande sedan incidenten med munbölden för ett år sen. Jag får iallafall ta i munnen nu vilket är ett stort framsteg!
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Jag har redan börjat Jobba min fölis född 2010. Tränsar honom, Haltrar honom, Trailtränar och tränar frihetsdressyr. Ska lägga sadel på honom snart också:p
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

*kl*
Idag har jag travat med Lucky på vår uteritt!! Härligt, nu börjar vi komma någonstans!
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Åh! Låter alldeles underbart! :love:
Jag vill också rida ju!
Men Roxie måste gå ner i vikt först, annars blir det för tungt för henne. :p

Kom igen med bilder och filmer allesammans! :banana:



För våran del står det ganska stilla nu..
Hade en träning förra måndagen, den första på länge och vad gör trollungen?! Hon reser sig! :eek::cool:

Så nu finns det det bara svart eller vitt i våran värld.

Har bara sedan dess jobbat kort med henne med varit rejält hård. Och varvade i fredags och lördags med lite promenader ute.

Imorgon blir det lite markträning i ridhuset och onsdag vila.
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Hehe, jasså det är kaxigt!
Lucky busar gärna runt mig i hagen, men upptäckte igår att hon faktiskt föltuggar mot mig efter en stund! Det har jag aldrig haft en häst som gjort!
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Idag har Johan och Tjabo varit i ridhuset.

Red kanske 40min totalt och de skötte sig kanon,
var andra hästar där och de galopperade å grejer, men Tjabo brydde sig inte :)

Han är jättefin i vänster varv, stel i höger och vill inte slappna av ordentligt där, se själva, kom gärna med tips :)

http://www.youtube.com/watch?v=VZRT_dL6bGc det bra varvet, vänster

http://www.youtube.com/watch?v=Kbj2d3HtqoU det dåliga varvet, höger

http://www.youtube.com/watch?v=8ksTt-RaxTU lite bommar och bron å sånt.. precis efter att han hoppat upp, så lite ofokuserad här :)
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Najs!

Vi ska ta en tur till ridhuset imorgon tänkte jag! Få lite tips och trix inför tävlingssäsongen. :D Får se om det till och med kan bli någon bild kanske! :)

Igår tog vi en promenad runt byn. Inga problem med vare sig soptunnor bilar eller hundar. :) Perfekt underlag på vintervägarna att trava på. :)

Annars har jag nyss varit förkyld och börjat både jobba och plugga och det i kombination med att det tametusan är 20 grader kallt JÄMT har gjort att vi inte gjort så himla mycket som jag hade tänkt mig sista veckorna men snart är det ju mars så då ska det väl kunna bli lite varmare!!!
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
639
Senast: Lady_S
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 896
Senast: Fibusen
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 979
Senast: Mia_R
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 485
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp