Tråd för värdelöst vetande del 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig lite besviken faktiskt! :meh:
Här sitter man och och väntar på ett utlovat åskoväder med massor med regn, folk uppdaterar med bilder om översvämningar och så kommer det bara några få droppar så marken knappt blir fuktig och sen kom solen kom fram igen.......jag vill också ha åskoväder! :cautious:
 
Känner mig lite besviken faktiskt! :meh:
Här sitter man och och väntar på ett utlovat åskoväder med massor med regn, folk uppdaterar med bilder om översvämningar och så kommer det bara några få droppar så marken knappt blir fuktig och sen kom solen kom fram igen.......jag vill också ha åskoväder! :cautious:
Exakt samma här! Hela Stockholm blev nersölat. Men här, fortfarande Stockholms län, nada sånär på några droppar... Hästhagarna består av gula torra strån :cry:
 
Inte så hysteriskt varmt här, gillar fortfarande mina raggsockor ;)
Ute: 23,3 grader
Inne: 28,7 grader.

Tycker det är rätt okej men gillar inte att luften är så tung, har dock precis öppnat och försöker få in luften utifrån som är lite lättare och fräschare inför natten.

Blir inte mcket vettigt gjort på dagarna men har vikt i ordning lite plastpåsar som var ett stort rul så utrymmet inte räckte knappt, jag som sällan ens köper det vart kommer de ifrån?
Nu på kvällen la jag även ut en del säljes annonser, rensar lite hemma så hoppas någon ny ägare hittar de och blir glad.
Vad gör ni andra ikväll?
 
Inte så hysteriskt varmt här, gillar fortfarande mina raggsockor ;)
Ute: 23,3 grader
Inne: 28,7 grader.

Tycker det är rätt okej men gillar inte att luften är så tung, har dock precis öppnat och försöker få in luften utifrån som är lite lättare och fräschare inför natten.

Blir inte mcket vettigt gjort på dagarna men har vikt i ordning lite plastpåsar som var ett stort rul så utrymmet inte räckte knappt, jag som sällan ens köper det vart kommer de ifrån?
Nu på kvällen la jag även ut en del säljes annonser, rensar lite hemma så hoppas någon ny ägare hittar de och blir glad.
Vad gör ni andra ikväll?

Tar ett glas rött och inser att jag borde städa hemma men hänger på buke i stället :p
 
Tar ett glas rött och inser att jag borde städa hemma men hänger på buke i stället :p
Bra beslut med ett glas rött.
Städa kan man väl göra på vintern, lagom till jul? ;) Nu finns det ingen anledning att härja omkring och putsa för putsandets skull utan bara ta det lugnt och vara snäll mot kroppen så gott det går i värmen.
Så länge man inte är kandidat till "how Clean is your house" så är det ju ingen fara.
 
Bra beslut med ett glas rött.
Städa kan man väl göra på vintern, lagom till jul? ;) Nu finns det ingen anledning att härja omkring och putsa för putsandets skull utan bara ta det lugnt och vara snäll mot kroppen så gott det går i värmen.
Så länge man inte är kandidat till "how Clean is your house" så är det ju ingen fara.
Ne där är jag inte än på långa vägar:D, men jag har ju slarvat en del sista tiden eftersom jag snart ska flytta så känns det ju nästan meningslöst men disken och tvätten måste jag nog ta i tur med :p
 
Ne där är jag inte än på långa vägar:D, men jag har ju slarvat en del sista tiden eftersom jag snart ska flytta så känns det ju nästan meningslöst men disken och tvätten måste jag nog ta i tur med :p

Inför nära kommande flytt brukar det bli att man sänker städambitionen en del men som du säger måste ju vissa saker skötas ändå.
Tycker du gör helt rätt prio med ett glas rött och buke, dessutom är det söndag och man ska ju helga vilodagen.
 
Inför nära kommande flytt brukar det bli att man sänker städambitionen en del men som du säger måste ju vissa saker skötas ändå.
Tycker du gör helt rätt prio med ett glas rött och buke, dessutom är det söndag och man ska ju helga vilodagen.
Precis så :p
 
@EmmaW hehe undrar vem din brors syster påminner om då? ;)
Tittar inte på Die Hard så reserverar mig för detta ev. helt tokigt placerade kommentar.
Här går TVn oftast bara 1 gång/vecka dvs. vid V75 och inte ens då ibland så har inte mycket koll på vad filmer och program innebär, det jag vill se ser jag på playkanalerna när jag har lust och inte programtablån bestämmer att man ska se, är inte mycket för filmer osv. även om en del kan vara intressant eller ses av ren nyfikenhet.
 
VV: Gick ut på balkongen och tog ett bloss när jag satt mig såg jag hur en kille på gatan mitt emot börjar vinka lite halvt diskret, fick en känsla av att någon försökte klättra upp.
Så valde att sitta kvar en stund och hör en lätt duns mot asfalten, hmmmm... USCH!
Brukar ha balkongen stängd på natten men nu blir det att stänga fönstrena med, vet inte om jag nojjar eller om min magkänsla har rätt :nailbiting::mad:
 
Har mockat åt kaninerna och rastat hunden så nu ska jag sova när jag slutat svettas, ingen ide att duscha förrän till morgonen.
 
VV: Gick ut på balkongen och tog ett bloss när jag satt mig såg jag hur en kille på gatan mitt emot börjar vinka lite halvt diskret, fick en känsla av att någon försökte klättra upp.
Så valde att sitta kvar en stund och hör en lätt duns mot asfalten, hmmmm... USCH!
Brukar ha balkongen stängd på natten men nu blir det att stänga fönstrena med, vet inte om jag nojjar eller om min magkänsla har rätt :nailbiting::mad:
Läskigt! :nailbiting::eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 381
Senast: Monimaker
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 654
Senast: Linta
·
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 269
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp