Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor II

Bukefalos 30 år!

Om jag kliver upp och äter en chokladkaka på morgonen (och inget annat), har jag då ätit en chokladkaka till frukost eller ätit en chokladkaka istället för frukost?
Jag har ätit kall rabarberpaj. Vet inte om det var en andra frukost, förmiddagsfika, mellis, omotiverat snask, ambitiös kylskåpsrensning, eller något annat...? :D

Var slänger man t.ex. gammal solskyddskräm, myggmedel, hudkräm och liknande? Vad räknas det som?
Lättast är om du läser din kommuns lista för avfallshantering. Min kommun säger farligt avfall för schampo, myggmedel och hudkräm, men restavfall (alltså din vanliga soptunna) för tvål 🙂

Jag hade då lagt schampo och hudkräm i det brännbara om de har rimligt normala ingredienser (t.ex. inte lusschampo eller kräm med någon extra medicinsk effekt) och myggmedel (dvs. bekämpningsmedel) i farligt avfall.

Kollade bara för att på kommunens sorteringsguide. Hos oss säger den restavfall för hudkräm. Myggmedel finns inte, och för schampo ges instruktionen att flaskan ska gå som plastförpackning (men inget sägs om dess innehåll). Över lag tänker de väl sällan på att man ska slänga oförbrukade förbrukningsvaror i dessa guider?

Jag har en fråga som jag undrar över. Är det inne med breda bälten i midjan på klänningar nu? Kan man ha det tillsammans med leggings?

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Israels och USAs krig mot Iran
  • Begreppet Ekonomisk tillväxt
  • Svensk politik 5

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Hönstråden del III