Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor II

Bukefalos 30 år!

Nä jag kom in på elektrikerutbildningen utan Matte B…
Du vet att det finns 3 klasser för säkringar med samma utlösningsfaktor va, A är för hushåll, B för industri (samma som hushåll) och C för lantbruk och den finns bara en utlösningsfaktor på, det är när 4-tumsspiken smälter som sitter i säkringen oavsett vad det står på porslinet. :D Är det en gammal bonde kan man hitta en M10-bult istället för säkring också.:laugh:

Vad har hänt med surströmming? Det har ju länge pratas om det är en bristvara, rent av på väg att utrotas helt. Nu säljer många butiker burkar för 1-20:-

Vad har hänt med surströmming? Det har ju länge pratas om det är en bristvara, rent av på väg att utrotas helt. Nu säljer många butiker burkar för 1-20:-
Som någon sa på radion: Folk kanske har tagit sitt förnuft till fånga.

Följdfråga: Säljer de it dem med kort datum? O_o

Hur tidigt kan man ringa upp en privatperson med jobbrelaterade frågor?

Jag behöver ringa en massa människor på jobbet men brukar vänta till efter nio. Nu tänkte jag att min arbetstid är trots allt från 07:30 så varför skulle jag inte kunna börja ringa då?
Eller ska jag vara en snäll myndighetsperson och vänta till nio? Ifall folk sover länge på morgonen.

Jag behöver ringa en massa människor på jobbet men brukar vänta till efter nio. Nu tänkte jag att min arbetstid är trots allt från 07:30 så varför skulle jag inte kunna börja ringa då?
Eller ska jag vara en snäll myndighetsperson och vänta till nio? Ifall folk sover länge på morgonen.
8 tycker jag.

För mig är det bättre om du ringer vid 07.30 , sen är jag svårnådd pga arbete.

För mig är det bättre om du ringer vid 07.30 , sen är jag svårnådd pga arbete.
Det är också en aspekt förstås. Det är inte alla som kan svara på jobbet.

Jag tänker att de har ringt in till oss först, lämnat ett meddelande att vi ska ringa upp. Så det är inte ett helt oväntat samtal.

Hmm nu fick jag mer att fundera på.

Usch ja den kursen minns jag med fasa, jag tyckte den var SÅ mycket svårare än matte C (och när jag väl tagit mig så "långt" kände jag inte att jag behövde med matte i mitt liv)!
Håller med om att c är enklare än b. Jag läste b på gymnasiet men gav upp och bytte till annat ämne. Matte c läste jag typ ihop med syskonen för att kunna hjälpa med läxor, så mkt enklare! Och då har jag extremt lätt för matte (legat minst en kurs före hela högstadiet men fick inte påbörja gymnasiekurser så jag fick bara räkna om samma uppgifter/eller sova på lektionerna och göra proven).
Läste sedan b eller då 2b på komvux, då klickade det och fick bra på alla prov, sen gick nationella åt helvete pga nervös men fick iaf godkänt i betyg.
Glad för det nu när jag läser på uni, hade inte kommit in utan matten.

Det är också en aspekt förstås. Det är inte alla som kan svara på jobbet.

Jag tänker att de har ringt in till oss först, lämnat ett meddelande att vi ska ringa upp. Så det är inte ett helt oväntat samtal.

Hmm nu fick jag mer att fundera på.
Äsch ring bara. Om folk har telefonen i ringläge, förväntar sig samtal så svarar de om de kan. Annars får man ringa om senare.

(Om jag måste/vill sova så har jag telefonen i stör ej läge)

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Israels och USAs krig mot Iran
  • Begreppet Ekonomisk tillväxt
  • Svensk politik 5

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad