Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har 5 träd. Tror inte vi får mer än 1 pappkasse...Vi drunknar snart i äpplen. Våra 3 träd dignar av dom, såg att en stor kraftig gren hade gått av.
Dom är så misskötta stackarna så jag förstår inte att dom ens vill producera äpplen. Ett har vi beskurit svinhårt för tre år sedan men dom andra 2 har vi inte rört på dom 10 åren jag bott här iaf.
Plockar falläpplen hela tiden, blir bra gödning och utfyllnad i odlingslådorna av dom. Men det är en svintråkig syssla att göra, känns som att den aldrig kommer ta slut![]()
Lika illa för oss förra året. I år blev det mer normalt.Vi har 5 träd. Tror inte vi får mer än 1 pappkasse...
All min kål är likadan
Bor du i närheten av Västerås är du välkommen hit och plockaVi har 5 träd. Tror inte vi får mer än 1 pappkasse...
Lite långt. Pappa bor närmare och har mer äpplen.Bor du i närheten av Västerås är du välkommen hit och plocka![]()
Kan man övervintra paprikaplantor?Heja fulsådda innepaprikor! Nästa år får jag börja så i tid. (Alternativt väcka alla paprikaplantor som sover i källaren i tid.)Visa bifogad fil 190878
Ja, enligt the internetKan man övervintra paprikaplantor?
Kan man övervintra paprikaplantor?
Tack för att du kollade! Jag ska gräva upp mina plantor och sätta dom i krukor i köksfönstretJa, enligt the internetså kunde man övervintra dem på samma sätt som chilli. Så jag gör ett försök. Som så många andra gånger har jag konstaterat att ingen minns en fegis och att jag har tillräckligt mycket plats för att testa. (Har ett gäng som vilar och tre som står inomhus. Har jag ett himla flyt klarar sig inomhusplantorna över vintern de också.)
Jag har ju källare på nya huset.Oh ja... om en har plats vill säga![]()