Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hittade ett stånd mandelpotatis som stod kvar och tänkte som sista test prova göra hasselbackspotatis på dem, är det något speciellt man bör göra med den sorten när de lagas till?Nä här uppe i skaraborg, dom är skitsvåra att koka,skalet måste vara kvar, men dom är godast och duger bäst som hasselbakspotatis
skala,skär o hyst in i ugnen, det går fortare än om man fuskar o gör på vanlig potatis, glöm inte ösa dom med smöret.Jag hittade ett stånd mandelpotatis som stod kvar och tänkte som sista test prova göra hasselbackspotatis på dem, är det något speciellt man bör göra med den sorten när de lagas till?
Som hasselbacks funkade de faktiskt, men jag kan liksom inte äta det var och varannan dag så ingen större förlust att de hamnade på komposten.Jag hittade ett stånd mandelpotatis som stod kvar och tänkte som sista test prova göra hasselbackspotatis på dem, är det något speciellt man bör göra med den sorten när de lagas till?
Jag sparar i påse i kylskåp i veckorna och kokar 5 kg i taget på söndagarna. Sitter precis och laddar inför dagens kokeri. Har precis diskat efter att ha kokat aroniasylt i två varianter. Turkisk peppar och Aronia/äpple- båda fick godkänt av makenVi drunknar i gurkor!Inte så lätt att hinna med och plocka dem i rätt tid heller...
Visa bifogad fil 189947
Och det finns mängder med minigurkor kvar på tillväxt i landet![]()
Bra tips!Jag sparar i påse i kylskåp i veckorna och kokar 5 kg i taget på söndagarna. Sitter precis och laddar inför dagens kokeri. Har precis diskat efter att ha kokat aroniasylt i två varianter. Turkisk peppar och Aronia/äpple- båda fick godkänt av maken
Jag kokade ett gäng röd och gulbetor. Har aldrig gjort detta förut. Intressant att det var så lätt att skala. Nu har jag alltså en tallrik kokta i kylskåpet och vet inte om jag orkar göra mer med dom. För att inte tala om dom som är kvar i landet. Varför är det så lätt att köpa frö? Borde ju vara som att skaffa vapen eller körkort. Hårda teoriprov och provodling under övervakning första åren.Det här med att vara nöjd... Idag drog jag upp alla rödbetor. I varierande storlek, tittade på dom, kastade tillbaks dom.
Drog upp palsternacka, klippte omsorgsfullt av blasten. Tjohej fladderfitt, nä Tjohej, faddrittan vad roliga dom såg ut. Men nääää även dom åkte tillbaks. Täckte eländet med hästbajs.
För lite jord i dom lådorna så nya tag nästa år. Nu har jag ju en gödselstack jag kan plundra så förhoppningsvis blir resultatet bättre nästa år.
Betorna kan du dela och slänga in i frysen som dom är. Gott att ta fram och slänga in i ugnen med andra rotsaker.Jag kokade ett gäng röd och gulbetor. Har aldrig gjort detta förut. Intressant att det var så lätt att skala. Nu har jag alltså en tallrik kokta i kylskåpet och vet inte om jag orkar göra mer med dom. För att inte tala om dom som är kvar i landet. Varför är det så lätt att köpa frö? Borde ju vara som att skaffa vapen eller körkort. Hårda teoriprov och provodling under övervakning första åren.