Trädgård 2021 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har bara robot, ingen vanlig klippare så jag tror inte han nappar på gullande :D

Hinkar kanske jag skulle ställa ut! Lite synd att man inte ser blommorna då bara. Fast känner jag mig själv kommer jag vara där och kika hela tiden. De är ju så fina!
Alternativt ta bort hinkarna efter den har klippt?
 
Alla 3 dahlia knölar har fått samma behandling 🤔 tror jag får ge upp den trötta nu, är inget tecken på liv där alls och ja den ser ju rätt risig ut vid sidan av dom andra 😅😐

Visa bifogad fil 68713

Hur länge har de stått i jord? Jag hade fyllt på mer jord, i alla men framför allt den som inte visar tecken på liv. Med jorden kommer mer fukt, jag hade inte gett upp innan jag absolut behöver utrymmet :) Mina har också kommit upp ganska ojämnt, vissa har väl sämre förutsättningar helt enkelt.
 
Hur länge har de stått i jord? Jag hade fyllt på mer jord, i alla men framför allt den som inte visar tecken på liv. Med jorden kommer mer fukt, jag hade inte gett upp innan jag absolut behöver utrymmet :) Mina har också kommit upp ganska ojämnt, vissa har väl sämre förutsättningar helt enkelt.
Satt å fundera på om jag borde fulla upp mer, då fick jag det bekräftat ☺️ tack👍🌱
 
Hur länge har de stått i jord? Jag hade fyllt på mer jord, i alla men framför allt den som inte visar tecken på liv. Med jorden kommer mer fukt, jag hade inte gett upp innan jag absolut behöver utrymmet :) Mina har också kommit upp ganska ojämnt, vissa har väl sämre förutsättningar helt enkelt.

Glömde skriva, tror dom stått i jord typ 2-3v ca ^^
 
  • Gilla
Reactions: eyz
Du får återkomma med recension hur sippor och vivor gick att så! :)

Jag har några saker som inte grott ännu ute i tunneln. Hyacintviva, rosenflockel och akleja är svårflörtade. De sistnämnda självsår ju sig glatt och ska vara bra att vinterså. Så jag vet inte varför de inte tittat upp?
Jag har också problem med mina aklejor.
Eller inte den som är egna frön men alla köpta.
Plus alla växter till skuggrabatterna 🙄
 
Jag har också problem med mina aklejor.
Eller inte den som är egna frön men alla köpta.
Plus alla växter till skuggrabatterna 🙄
Störigt! De självsår ju sig som tusan annars. Men nu plockade jag fram resten av fröerna och ska så dem också. Jag har gott om plats att putsa ut aklejor på så det gör inget om allting gror till slut. :laugh:

Försöker ikväll komma på nån plan för helgens trädgårdsarbete. Det såg lite märkligt ut i varmbänken och jag får konstatera att jag har en sork i landet. Det fanns även fina hål i min iordningställda men inte sådda bädd. Varför den varit där och grävt kan man ju fråga sig. Vi har ingen katt längre och det märks sannerligen. Måste skaffa nån form av skrämma... Det är ju helt omöjligt att få tag på en katt eller två?!
 
Det borde gå. Tror att det ska gå att ställa schema på något sätt. Det finns en app i varje fall, alltid nåt :D
Du kan bestämma dag, tidsintervall o s v, både i maskinen och appen.
Klipparen behöver inte klippa på natten. Så se till att ni ställer in det.

Vi anpassar våran klippares schema utefter behov. Ibland ofta, ibland mer sällan. Beroende på tillväxt, torka o s v.
 
DSC_0198.JPG

Fullt ös i plasthuset.
 
Du kan bestämma dag, tidsintervall o s v, både i maskinen och appen.
Klipparen behöver inte klippa på natten. Så se till att ni ställer in det.

Vi anpassar våran klippares schema utefter behov. Ibland ofta, ibland mer sällan. Beroende på tillväxt, torka o s v.
Ja, nattklippning är uteslutet.
Undrar just hur avancerad appen/klipparen är. Den kostade inte många tusenlappar..
 
Du kan bestämma dag, tidsintervall o s v, både i maskinen och appen.
Klipparen behöver inte klippa på natten. Så se till att ni ställer in det.

Vi anpassar våran klippares schema utefter behov. Ibland ofta, ibland mer sällan. Beroende på tillväxt, torka o s v.

Tänk på att det är väldigt bra att INTE ha robotgräsklipparen igång på natten! Då är risken att den dödar igelkottar. De förstår inte att de borde springa ifrån den utan rullar ihop sig till en boll. Men taggarna hjälper inte mot en robotgräsklippare :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
13 14 15
Svar
294
· Visningar
19 080
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
83 84 85
Svar
1 683
· Visningar
55 244
Svar
1 115
· Visningar
60 648
Senast: sweep
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 157
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Är begonia farlig för katter?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp