Trädgård 2021 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tips på var man kan köpa stora krukor utan att ruinera sig helt? Behöver ett gäng till trädäcket
Hornbach brukar hålla hyfsade priser på byggsaker. Kollade och en sådan här med diameter 30 cm kostar 119 kr

DV_8_7540483_02_4c_DE_20121217201043.jpg

Annars är Byggmax och Jem&Fix eller kanske Rusta en möjlighet.
 
Vi är väl egentligen zon 3 men eftersom vi bor intill Vättern blir det zon 4. Här är det inte bara forsythian som blommar, mahonan och rosenripsen blommor också så fint och humlorna har vaknat 😍

Älskar den här tiden när man kan gå runt i trädgården och hitta ny grönska som kommit upp/slagit ut nästan varje dag ❤️

Visa bifogad fil 68765
Aha en annan del av Vättern alltså. Här får de som bor nära Vättern och på rätt sida zon 2. ;) Fina bilder!
 
Hittade ett nytt träd ikväll i ett buskage med kornell. Där hade också kommit upp nåt slags vide med en kaprifol klättrandes i de små grenarna. Vild trädgård ja. :p

Så därför kommer här ett knopptest från Småland. :) Gissa om ni vill!
IMG_20210501_203755096.jpg
 
Tips på var man kan köpa stora krukor utan att ruinera sig helt? Behöver ett gäng till trädäcket

Har tyvärr ingen aning om prisklass generellt men blev väldigt sugen på att spana in det där Månsgård krukstopp vid Rydebäck när jag susade förbi på motorvägen idag. En spaning på deras Facebook antyder att det är tekniskt möjligt att ruinera sig helt där, men att de verkar ha ett stort sortiment och åtminstone olika prisklasser.

Jag köpte en del stora krukor på rea i Förslövs bedårande lilla handelsträdgård förra året, de hade nersatt 30 % i början på juli eller något sådant och sedan tror jag det var 50 % på hösten. Inte så stort men bra urval och fina både växter och saker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 125
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
67 68 69
Svar
1 372
· Visningar
45 318
Senast: Mabuse
·
Svar
779
· Visningar
40 784
Senast: Enya
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 960
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp