Trädgård 2021, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu börjar den stora tomatsäsongen 😋
Friland zon 1
IMG_20210726_172446.jpg
 
Honblommorna är de som bildar kolven och de sitter i bladvecken. :) Hanblommorna sitter i toppen som en plym.
Jo alltså, jag har förstått att det måste sitta blommor där eftersom det blir kolvar där. Men jag har aldrig sett blommor där, hur ser man dem?
 
Jo alltså, jag har förstått att det måste sitta blommor där eftersom det blir kolvar där. Men jag har aldrig sett blommor där, hur ser man dem?
Jaha jag missförstod :) Honblomman ser man mest som långa trådar där varje tråd blir ett majskorn så alla måste pollineras. :)
 
En av mina hängpelargoner jag köpte som sticklingar i våras, har slagit ut sina första blommor. Namnet Atlantic Blue känns lite väl kreativt då jag inte tycker den är särskilt blå.
IMG_20210727_151204_098.jpg
 
Hörrni, sparrisplantor...
Nu är dom ju ur säsong och står bara och växer, fina javisst - men dom skuggar mina gurkor.
Törs jag kapa? :nailbiting:
 
Skulle skörda första vattenmelonen till frukost, glad i hågen går jag till växthuset och tar en charleston gray som sett fin ut ett tag nu.

20210728_092129.jpg


Ack och ve, inte tusan var den klar! Alldeles vit inuti. :cautious:

Satte i mig resten av kartongen med Toffifee istället pga rimligt.
 
Skulle skörda första vattenmelonen till frukost, glad i hågen går jag till växthuset och tar en charleston gray som sett fin ut ett tag nu.

Visa bifogad fil 74391

Ack och ve, inte tusan var den klar! Alldeles vit inuti. :cautious:

Satte i mig resten av kartongen med Toffifee istället pga rimligt.

Men den var redigt grann utvändigt ju! Man får glädjas åt det. (Och åt att Toffifee är ett utmärkt alternativ där man aldrig behöver analysera om de är klara eller inte.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
73 74 75
Svar
1 483
· Visningar
48 353
Senast: Gnist
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 694
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
12 922
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Jag bor i mittenhuset i en radhuslänga i vår brf. I dagsläget måste jag gå genom huset med ogräs och tex gräsklipparen. Eller över mina...
Svar
16
· Visningar
1 171
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp