Trädgård del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skördat lite idag. Nu börjar det bli kållarver här så jag räddade lite små broccolibuketter. Plantorna har levererat ganska länge nu efter att jag tog den stora första buketten. Men nu ryckte jag upp flera plantor som inte blivit något och som nu blivit födostation åt larverna. Kvar finns broccolin samt någon rödkål. Får se hur det går. Grönkålen förefaller inte så populär att mumsa på.

Ryckte upp vallmokapslarna som lagt sig på marken, får torka dem inomhus. Tog även lite frö till blåklint, klätt och vallmo, men får plocka mer lite längre fram.

Blir nog att baka en squashkaka idag. :d
Visa bifogad fil 35905
Recept! Såg att jag har några stora squash som jag måste ta rätt på. :d
 
Skördar för glatta livet. Detta är från föräldrarnas trädgård, dvs jag tog bara en liten del av vad som fanns. :laugh:
35932

Ikväll gjorde jag moussaka på squash och potatis med smörstekta gröna bönor till. :d I morse skickade jag in en rejäl laddning tärnad squash i frysen. Aldrig testat men folk påstår att det går? Får hamna i grytor under vintern.
 
Alltså, allas skördebilder är så underbara! :heart
Jag har bestämt mig för att inte skaffa en odlingslott men det är svårt att motstå med alla bilder!
 
Trodde inte det skulle bli något av potatisarna jag satte i våras, då bara två av dem ville gro. Alltså har jag totalt ignorerat dem hela sommaren och bara skvätt lite vatten på dem ett par gånger. Men de som blev kvar, de förökade sig tydligen med besked. Första potatisskörden för mig! Amandine är det. Dock smakade de inte sådär fantastiskt som jag hade föreställt mig. :p Tips på gott sätt att äta bamsingarna?

C258A159-9CA0-4E60-A98A-8994A5309608.jpeg
 
Någon som har tips på bra recept till musselsquash? Tänker mig att dela dem, fylla och gratinera. Vore kul med en ny smaksättning än mina vanliga recept. :)

Är himlans nöjd också med att jag vräkte på gödsel kring pumpor och squash innan det blev massa regn och oväder. Såg redan ut idag som att de gillade behandlingen. :d Den stora pumpan Rouge vif d'Etampes börjar bli sååå stor, längtar efter att den ska bli sådär rödorange med. :love:
 
Trodde inte det skulle bli något av potatisarna jag satte i våras, då bara två av dem ville gro. Alltså har jag totalt ignorerat dem hela sommaren och bara skvätt lite vatten på dem ett par gånger. Men de som blev kvar, de förökade sig tydligen med besked. Första potatisskörden för mig! Amandine är det. Dock smakade de inte sådär fantastiskt som jag hade föreställt mig. :p Tips på gott sätt att äta bamsingarna?

Visa bifogad fil 36041
Bakpotatis, hasselbackspotatis, stora klyftor osv?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 715
Senast: Gunnar
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
71 72 73
Svar
1 440
· Visningar
47 198
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 372
Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp