Trädgård del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min senaste sådd är på väg upp
20200221_130019.jpg

Här isop vit men även blodrot och kolibrimynta har börjat :love:
 
In med jorden i ugnen, minst 100 grader i minst 30 min (se till att den är ordentligt fuktig innan du sätter in den). Det kan vara värt att testa Nemablom på din övriga sådd om det är sorgmyggor också.

Men. Oj. Det blir ju mängder med gjord som ska steriliseras i så fall. :(
 
Min smulgubbeplantering stinker mögel verkligen!
Tror ni att det är möjligt att fröna har överlevt trots det eller är det bara att ge upp? Inget har kommit upp än :cry::cry::cry:

Vet inte hur jag ska göra för att det inte ska mögla riktigt... Kanske är de där pappkrukorna som gör det??
 
Det där med att sterilisera jord tar ju bort massa nyttiga bakterier ur jorden också. Jag brukar aldrig sterilisera. Lat men skyller på mikrolivet. :p
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Kan man behandla jorden förebyggande mot sorgmyggor? Tex när man sått och innan det vuxit upp, innan man ens märker om dom finns där? Eller är det onödigt/hjälper inte?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 655
Senast: Gunnar
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
44 838
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 361
Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp