Bukefalos 28 år!

Trädgårds- och odlingstråden 2023 Del 1

Status
Stängd för vidare inlägg.
Enligt min erfarenhet finns det inga växter som är helt fredade. En får lägga dit rå fårull och/eller frottétrasor doppade i uppslammat blodmjöl (de behöver doppas om, speciellt om det har regnat).


Tack! Får kika runt lite men det kanske blir svårt att få ha nåt ifred här, kanske får sätta plastväxter 😆
 
Årets inköp av sekatör är gjort. 👍
Har gett upp hoppet om märkessekatörer eftersom jag lägger alla på "bra ställen" 🙈

16804346623655442043692513392554.jpg
 
Jag kommer flytta en pallkrage jag haft som varit bebiskammare för pioner i flera år, så grässvålen är borta nu. Men vad ska jag göra med platsen nu när jag får en "gratis" bädd? Det är skugga i princip hela dagen. :confused: Vad kan tänkas trivas där?
 
Antalet sådder växer stadigt. Har nu mängder med lejongap och sommarflox (av rätt många sorter) som har växt på sig lite. Aster och sommarrudbeckia är på gång. Några paprikor också! Och min syster sådde tomater idag som ska bo i mitt växthus sedan. Om jag nu någonsin får ihop alla delar. Har även börjat sätta lite dahlior i jord. Och ett par kallsådder har börjat gro. Min stora dahliabeställning kom i fredags, men planen är att vänta ett par veckor till med att dra igång alla nya knölar. Förra årets blir nog inte förodlade alls, utan jag sätter dem nog rakt i marken och strösslar ordentligt med snigelgift runt istället.

Tydligen beställde jag precis lite pluggplantor av minipetunia också. Och rosa svartöga. Hoppsan!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
89 90 91
Svar
1 814
· Visningar
58 776
Senast: VLMF
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
6 117
Senast: Snurrfian
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 181
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 332
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp