Träffat äldre man

Det är nog inget du ska gå och hoppas på.
Hur snart och hur gärna vill du ha barn ? Är det inte lite tidigt att börja diskutera barn efter 5 veckor ? Men ja ska du fortsätta relationen med mannen ska du nog inte räkna med att han vill göra dig gravid. Så där har du förutsättningarna om du vill forsätta.

jag har inte tagit upp de men han tog upp de nu då han börjat få känslor. Jag vill ha barn inom 3 år typ. Vi ska träffas idag och bestämma. Vet inte vad jag ska göra.
 
Ni har "känt" varandra i 5 veckor....... Hade du sagt 5 år, eller i vart fall 2 år, hade det varit en annan sak. Men 5 veckor....? Och det ska beslutas om framtid och barn...? Hade någon gått så fort fram med mig hade jag sprungit åt andra hållet så fort benen bar. Ta det lite lugnt, är mitt råd. Häng med honom nåt år i alla fall innan den planeringen blir aktuell.
 
Ni har "känt" varandra i 5 veckor....... Hade du sagt 5 år, eller i vart fall 2 år, hade det varit en annan sak. Men 5 veckor....? Och det ska beslutas om framtid och barn...? Hade någon gått så fort fram med mig hade jag sprungit åt andra hållet så fort benen bar. Ta det lite lugnt, är mitt råd. Häng med honom nåt år i alla fall innan den planeringen blir aktuell.

det är han som tagit upp detta med barn! Jag tänker som du, man ser vad som händer liksom.
 
Ni har "känt" varandra i 5 veckor....... Hade du sagt 5 år, eller i vart fall 2 år, hade det varit en annan sak. Men 5 veckor....? Och det ska beslutas om framtid och barn...? Hade någon gått så fort fram med mig hade jag sprungit åt andra hållet så fort benen bar. Ta det lite lugnt, är mitt råd. Häng med honom nåt år i alla fall innan den planeringen blir aktuell.

Jag tog upp tidigt i träffstadiet om barnfråga. Inte just att det var tvunget inom något år men om de vill ha barn i framtiden så avslutade jag direkt just för att jag inte kommer skaffa några barn. Det kan vara en stor fråga och hellre att det kommer upp tidigt än att det hunnit gå några år och känslorna är så starka när man går isär för barnfrågan/barnlängtan blir så stor. Visst 5 v är ingenting men att veta att barn iallafall inte är ovälkommet av blivande partner har ju en stor betydelse. :)
 
Jag tog upp tidigt i träffstadiet om barnfråga. Inte just att det var tvunget inom något år men om de vill ha barn i framtiden så avslutade jag direkt just för att jag inte kommer skaffa några barn. Det kan vara en stor fråga och hellre att det kommer upp tidigt än att det hunnit gå några år och känslorna är så starka när man går isär för barnfrågan/barnlängtan blir så stor. Visst 5 v är ingenting men att veta att barn iallafall inte är ovälkommet av blivande partner har ju en stor betydelse. :)
Jag gillar inte barnfrågan. Blir stressad när tjejen säger att hon vill ha barn och vill veta om jag vill ha barn.
För mig känns det som en fråga när man varit tillsammans 2-3 år och bott tillsammans minst 1 år.
 
Jag tog upp tidigt i träffstadiet om barnfråga. Inte just att det var tvunget inom något år men om de vill ha barn i framtiden så avslutade jag direkt just för att jag inte kommer skaffa några barn. Det kan vara en stor fråga och hellre att det kommer upp tidigt än att det hunnit gå några år och känslorna är så starka när man går isär för barnfrågan/barnlängtan blir så stor. Visst 5 v är ingenting men att veta att barn iallafall inte är ovälkommet av blivande partner har ju en stor betydelse. :)
Jo, visst är det sant. Jag skulle nog, personligen, mest reagera om ett nytt förhållande så omedelbart betraktas som något fast, kanske rentav livslångt. Jag kanske ser förhållanden som något trevligt och fint som kanske varar en tid, kanske längre, kanske kortare. Om en person jag så nyligen träffat börjat se mig som en livspartner hade jag definitivt fått lite panik. Men så tänker jag och det är ju en högst personlig reaktion.
 
Jag gillar inte barnfrågan. Blir stressad när tjejen säger att hon vill ha barn och vill veta om jag vill ha barn.
För mig känns det som en fråga när man varit tillsammans 2-3 år och bott tillsammans minst 1 år.

För mig som vet med säkerhet att jag inte vill ha egna eller leva med andras barn så är det en viktig fråga.
Jag tar upp det direkt, vill han ha barn så är det meningslöst att fortsätta ses annat än för att ligga.

Min kille bryr sig inte i dagsläget, han är dock så ung och kan säkert ändra sig. Då får vi gå skilda vägar.
 
Jo, visst är det sant. Jag skulle nog, personligen, mest reagera om ett nytt förhållande så omedelbart betraktas som något fast, kanske rentav livslångt. Jag kanske ser förhållanden som något trevligt och fint som kanske varar en tid, kanske längre, kanske kortare. Om en person jag så nyligen träffat börjat se mig som en livspartner hade jag definitivt fått lite panik. Men så tänker jag och det är ju en högst personlig reaktion.

Jag ser inga relationer som fasta och livslånga. Men det känns som ett slöseri med tid att träffa någon som drömmer om barn.
 
Jag gillar inte barnfrågan. Blir stressad när tjejen säger att hon vill ha barn och vill veta om jag vill ha barn.
För mig känns det som en fråga när man varit tillsammans 2-3 år och bott tillsammans minst 1 år.

Varför ska man vänta 3-4år om man vet att det blir ett tack och hej om den andra vill annorlunda. Speciellt om man är lite äldre eftersom möjligheten har ett bäst före datum, råkar man på 2-3 nitar (dvs 6-12år gått) innan man möter någon som vill ha barn kan ju möjligheten då försvunnit.
Handlar ju inte om att skaffa barn NU eller just specifikt med den som frågar utan om den andra tänkt sig barn som en del av SIN framtid eller inte.
Jag frågade min man på andra dejten.
 
Jag har varit den som inte ville ha barn, men som sa till min partner att "jag kanske kommer ändra mig" - för att undvika att bli dumpad....

Mitt råd är: Tro INTE att han kommer ändra sig, och försök verkligen inte att övertyga honom!! Du får vara berädd på att välja mellan honom och (egna) barn.

(Men om det är enbart småbarnsåren han vill undvika, så kanske adoptiv-/fosterbarn vore något ni skulle kunna enas om?)
 
För mig som vet med säkerhet att jag inte vill ha egna eller leva med andras barn så är det en viktig fråga.
Jag tar upp det direkt, vill han ha barn så är det meningslöst att fortsätta ses annat än för att ligga.

Min kille bryr sig inte i dagsläget, han är dock så ung och kan säkert ändra sig. Då får vi gå skilda vägar.
Jag kan inte svara på barnfrågan.
För mig är ett lyckligt förhållande viktigare. Dvs, jag kan tänka mig ett förhållande utan barn. Men om jag vill skaffa barn med en kvinnan så vill jag att vårat förhållande ska vara fantastiskt bra efter 2-3 år och att båda känna sig redo för stora projektet barn och det kan jag ju inte svara direkt ja eller nej på.
 
Varför ska man vänta 3-4år om man vet att det blir ett tack och hej om den andra vill annorlunda. Speciellt om man är lite äldre eftersom möjligheten har ett bäst före datum, råkar man på 2-3 nitar (dvs 6-12år gått) innan man möter någon som vill ha barn kan ju möjligheten då försvunnit.
Handlar ju inte om att skaffa barn NU eller just specifikt med den som frågar utan om den andra tänkt sig barn som en del av SIN framtid eller inte.
Jag frågade min man på andra dejten.
Svårt att tänka sig barn som en del av SIN framtid om man inte ens har ett stadigt förhållande ? Jag kan ju inte planera för något som är så osäkert.
 
Jag kan inte svara på barnfrågan.
För mig är ett lyckligt förhållande viktigare. Dvs, jag kan tänka mig ett förhållande utan barn. Men om jag vill skaffa barn med en kvinnan så vill jag att vårat förhållande ska vara fantastiskt bra efter 2-3 år och att båda känna sig redo för stora projektet barn och det kan jag ju inte svara direkt ja eller nej på.

Det är nog ungefär samma för min kille.
Det viktiga för mig är vara tydlig från början var jag står och att det inte kommer att diskuteras.
Sen ligger bollen hos killen, är han nöjd med det så är det bra. Är han inte nöjd får han träffa någon annan.
 
Jag kan inte svara på barnfrågan.
För mig är ett lyckligt förhållande viktigare. Dvs, jag kan tänka mig ett förhållande utan barn. Men om jag vill skaffa barn med en kvinnan så vill jag att vårat förhållande ska vara fantastiskt bra efter 2-3 år och att båda känna sig redo för stora projektet barn och det kan jag ju inte svara direkt ja eller nej på.
Fast då är det ju bara att svara det du skrivit här ovan? Jag tänker att du behöver ju inte förstora upp frågan.
 
Och även om man där och då vet att man vill/inte vill ha barn så vet man ju inte om man kommer att vilja ha barn med DEN personen - inte efter 5 veckor i alla fall. Så för mig är frågan fortfarande lite konstig och omöjlig att svara på.
Exakt, det blir en sådan hypotetisk fråga. Som ej går att svara ja eller nej på. Om man nu inte med all säkerhet vet. Även om det innebär att man måste skaffa barn på egen hand.
 
Och även om man där och då vet att man vill/inte vill ha barn så vet man ju inte om man kommer att vilja ha barn med DEN personen - inte efter 5 veckor i alla fall. Så för mig är frågan fortfarande lite konstig och omöjlig att svara på.
Fast jag tror att om någon frågar "vill du ha barn i framtiden" så utgår man från att det är under förutsättning att det är en bra relation och det är inte så att man säger att man vill skaffa barn med den personen.

Det är samma för mig som att jag kan säga att jag i framtiden vill ha häst, hund eller hus. Det gäller ju under förutsättning att jag har ett liv där det funkar att ha hund samt att jag hittar ett hus som jag vill bo i.
 

Liknande trådar

Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 607
Senast: Pratsch
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 619
Senast: tanten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 886
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 604
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp