Träffat äldre man

Jag tänker att han inte hade tagit upp frågan om det fanns osäkerhet från hans håll. Han vet att han inte vill ha fler barn och han vill vara tydlig med det i ett tidigt läge.
Om du tänker att du kommer vilja ha barn i framtiden så är det bättre att ni avbryter direkt.
 
Har inte du skrivit att du vill ha hus i framtiden? Det är ju i såna fall samma sak att säga.

Nej, jag kommer att skaffa ett hus inom en nära framtid.
Det är inte en fråga om , utan när. Jag har ekonomin , men jag har inte hittat rätt hus bara.

Jag har inte en tanke på barn . Jag är singel och har inte haft ett långt stadigt förhållande över (1,5 år), det är väldigt många OM för att det ska bli tal om barn. Till skillnad motför ett hus som endast är en tidsfråga i kombination med tillfälligheter.
 
det är han som tagit upp detta med barn! Jag tänker som du, man ser vad som händer liksom.

Jag kan förstå honom. Han har redan barn. Han har gått igenom småbarnsåren och är inte intresserad av att göra det igen. Jag är likadan. Hade jag blivit singel igen och sen träffat en ny så hade det inte ändrat på nåt. Oavsett hur underbar personen var. Ibland ändras inte sånt efter några år.

TS, jag tror att du ska lita på det han säger och anta att han inte kommer vilja ha fler barn. Det är en sak man inte ska kompromissa med. Åt något håll.

Att han tog upp det nu visar att han är smart och tänker framåt och vill slippa ett jobbigt uppbrott om några år när du kanske bestämmer dig för att du vill ha barn.
 
Jag förstår honom. Jag har barn och vill inte ha några fler. Min A har inga barn men hade velat ha, dock känner han att det tåget har gått så det är inte aktuellt för honom nu. När vi hade dejtat ett tag sa jag till honom att jag ville att han skulle ta sig en ordentlig funderare på det, eftersom det åtminstone som man ju går att bli pappa rätt sent i livet och jag ville inte att han skulle komma på det sen och känna att jag hade stått i vägen. Så vi tog upp det betydligt tidigare än jag hade gjort om jag var i 30-årsåldern eller så och dejtade. Jag hade itne varit bekväm med att någon som absolut ville ha barn var tillsammans med mig ändå, och på något sätt gick och i smyg hoppades att jag skulle ändra mig.
 
Nej, jag kommer att skaffa ett hus inom en nära framtid.
Det är inte en fråga om , utan när. Jag har ekonomin , men jag har inte hittat rätt hus bara.

Jag har inte en tanke på barn . Jag är singel och har inte haft ett långt stadigt förhållande över (1,5 år), det är väldigt många OM för att det ska bli tal om barn. Till skillnad motför ett hus som endast är en tidsfråga i kombination med tillfälligheter.
Nej jag menar att så du ser på hus ser ju folk på barn. Du ska skaffa hus när du hittar huset du vill ha. På samma sätt ser många på barn dvs de vill skaffa barn när de får den där bra och stadiga relationen.
 
Nej jag menar att så du ser på hus ser ju folk på barn. Du ska skaffa hus när du hittar huset du vill ha. På samma sätt ser många på barn dvs de vill skaffa barn när de får den där bra och stadiga relationen.
Jag förstår vad du menar.
Men då tror jag att många förutsätter(eftersom du skriver "när") att de kommer att få en bra och stadig relation. Det är något jag inte förutsätter och inget jag kan planera på samma sätt som ett hus.
 
Åldern är inte problemet. Men att ni inte är kompatibla vad gäller barn är ett problem.
Det finns män som skaffar både 2, 3 och 4 kullar barn.

Jag är den äldre i vårt förhållande och som kvinna blir det litet knepigare vad gäller just barn. Så vi skyndade oss och fick faktiskt till det. En man som inte gillar småbarn är inte så kul att ha som pappa till barnen. Skippa det där.
Vilken konstig slutsats...inte gillar småbarn. Så skrev ju ts inte alls. Bara för att någon inte vill börja om att gå igenom småbarnsåren igen betyder det ju inte att man inte tycker om småbarn. Knepig tolkning.
 
Jag förstår vad du menar.
Men då tror jag att många förutsätter(eftersom du skriver "när") att de kommer att få en bra och stadig relation. Det är något jag inte förutsätter och inget jag kan planera på samma sätt som ett hus.
Som man har du ju i den här frågan både lyxen att inte behöva planera på samma sätt (generellt är män fertila mycket längre än kvinnor). Kvinnor har dock fördelen att de kan skaffa barn utan att vara i en relation.
Utifrån vår biologi så tvingas en del kvinnor göra ett ställningstagande om barn på ett annat sätt än män behöver.
 
Som man har du ju i den här frågan både lyxen att inte behöva planera på samma sätt (generellt är män fertila mycket längre än kvinnor). Kvinnor har dock fördelen att de kan skaffa barn utan att vara i en relation.
Utifrån vår biologi så tvingas en del kvinnor göra ett ställningstagande om barn på ett annat sätt än män behöver.
Jag förstår ju det.
Pratade med en kvinna som ville ha barn och hon poängterade sin biologiska klocka. På henne lät det som att hon ville skaffa barn väldigt snart , nästan till varje pris och att spricker förhållandet så gör det ju inte så mycket. Då hon tyckte det lät bra att träffa barnet VV. Men hon ville inte skaffa barn på egen hand.

Jag har nog lite annan inställning där och anser inte att man ska ha bråttom med att skaffa barn. Att sen skaffa barn om inte förhållandet känns 100% och utgå från att man kan ju ha barnet VV känns fel för mig. Om den biologiska klockan är så akut kanske det är bättre att skaffa barn på egen hand?
 
Jag förstår ju det.
Pratade med en kvinna som ville ha barn och hon poängterade sin biologiska klocka. På henne lät det som att hon ville skaffa barn väldigt snart , nästan till varje pris och att spricker förhållandet så gör det ju inte så mycket. Då hon tyckte det lät bra att träffa barnet VV. Men hon ville inte skaffa barn på egen hand.

Jag har nog lite annan inställning där och anser inte att man ska ha bråttom med att skaffa barn. Att sen skaffa barn om inte förhållandet känns 100% och utgå från att man kan ju ha barnet VV känns fel för mig. Om den biologiska klockan är så akut kanske det är bättre att skaffa barn på egen hand?
Ja absolut, så tänker jag också. Hellre ensam än i en dålig relation!
 
Jag var ute och festade med en kompis och fick ögonkontakt med en man på krogen. Vi började prata och flörta och jag följde med honom. Han var snygg och Jag ville bara ligga. På morgonen började vi prata och kunde inte sluta. Jag stannade en natt till, han bad om mitt nummer och vi har träffats mycket och pratat i telefon flera timmar varje kväll. Han har även hängt med mig till Ullared och vi har de riktigt mysigt och bra ihop. Han är 45 och har 2 barn på 12 och 15 deltid. Jag är 29 utan barn. Jag sa redan från början att jag vill ha barn. Har märkt han inte velat prata känslor utan blev obekväm när jag fråga var vi stod. Men 123 helt plösligt ringer han mig en kväll och berättar hur mycket han tycker om mig, tänker på mig, att jag är en helt fantastisk tjej. Men han vill inte ha fler barn och han vet att jag vill de. Han vill inte vara med om småbarns åldern igen. Så han tyckte jag skulle ta beslut om vi ska fortsätta eller ej.
Jag blev så ledsen.. jag är ju kär! Vet 5 veckor inte är lång tid men de sa bara klick och jag ser en framtid med honom.
Sen sa han också att han kanske ändrar sig men just nu vill han inte ha barn.
Vi ska ses imorgon och prata om de. Jag är kluven. Ska jag gå och hoppas att han en dag vill göra mig gravid? Har någon varit i samma sits?
Jag har varit motparten.
När jag träffade min partner hade jag barn. Men inte min partner.
När det efter någon månad, fortfarande var lika roligt att ses, tog jag upp frågan rätt fort.

Jag var övertydlig. Jag ville inte ha barn igen.
Det var för min partners skull, så denne inte skulle nära ett hopp, eller tro att jag "säkert skulle ändra mig".
Ville min partner ha barn, var det bättre att vi avslutade, så "ingen tid skulle slösas i onödan".
Vi hade en kvälls diskussioner och kom fram till att vi inte skulle ha barn tillsammans, och har fortsatt tillsammans.

Hade jag velat ha barn, hade jag inte fortsatt träffa en som inte vill ha det, i förhoppning om att den ska ändra sig. Det blir inte bra för någon av er.
Om du säger att det är det som gäller för dig nu, och du behöver veta nu, så kanske han funderar en sväng till.
Men du ska ha ett ja eller ett nej tycker jag. Inte ett kanske.
Lycka till med ert samtal nu!
 
Ha ha...lustigt att ingen här tar upp det högst sannolika i att människor ändrar sig över tid och faktiskt i alla möjliga frågor.

När jag träffade en man i 35-års åldern (vi var lika gamla) var vi BÅDA tydliga med att vi inte ville ha barn. Efter 2 år och som en blixt från en klar himmel vill mannen ha barn och typ 1 år efter att vi gjorde slut fick han barn med en ungefär jämngammal kvinna.....
 
Ha ha...lustigt att ingen här tar upp det högst sannolika i att människor ändrar sig över tid och faktiskt i alla möjliga frågor.

När jag träffade en man i 35-års åldern (vi var lika gamla) var vi BÅDA tydliga med att vi inte ville ha barn. Efter 2 år och som en blixt från en klar himmel vill mannen ha barn och typ 1 år efter att vi gjorde slut fick han barn med en ungefär jämngammal kvinna.....

Skulle du chansa om du ville ha barn men absolut inte mannen och vänta tills du inte längre kan få barn och inse att Nähä Han ändrade sig inte det blev inga barn?

Alla kan ändra sig och alla kan vinna på Lotto chanserna känns ungefär lika stora
 
Ha ha...lustigt att ingen här tar upp det högst sannolika i att människor ändrar sig över tid och faktiskt i alla möjliga frågor.

När jag träffade en man i 35-års åldern (vi var lika gamla) var vi BÅDA tydliga med att vi inte ville ha barn. Efter 2 år och som en blixt från en klar himmel vill mannen ha barn och typ 1 år efter att vi gjorde slut fick han barn med en ungefär jämngammal kvinna.....

Jag anser iaf att det är mindre sannolikt att en person som redan har barn i tonåren ändrar sig än att en person som inte har det gör det. Dessutom tycker jag att det är rätt riskabelt för TS att tänka så som du gör. Han säger att han inte vill ha fler barn. Då tycker jag att TS ska lita på det. Om hon däremot går och när ett hopp om att han ska ändra sig och sen några år längre fram inser att han inte gör det, då är det kanske för sent för TS att skaffa barn.

Jag tycker att om en person säger att hen inte vill ha barn/inte vill ha fler barn så ska man lita på det och göra sina val efter det.
 
Ni har "känt" varandra i 5 veckor....... Hade du sagt 5 år, eller i vart fall 2 år, hade det varit en annan sak. Men 5 veckor....? Och det ska beslutas om framtid och barn...? Hade någon gått så fort fram med mig hade jag sprungit åt andra hållet så fort benen bar. Ta det lite lugnt, är mitt råd. Häng med honom nåt år i alla fall innan den planeringen blir aktuell.

Fast va? Skulle aldrig vara tillsammans med någon som vill ha barn eftersom att jag inte vill ha barn oavsett hur lång tid vi träffats.


Det handlar väl inte om att planera utan om man vill samma saker i framtiden.
 
Nej, och det gör jag inte heller, men om man är ihop med en som har ett litet barn så blir man ju per automatik "drabbad".
Beror på hur seriöst förhållandet är.
Om hon skaffar barn på egen hand, så är det inte lika bråttom att träffa en bra partner. Hon kan vänta tills det känns helt rätt och behöver inte till varje pris hitta en man som vill ha barn.
Det finns en fördel att vara ensam vårdnadshavare - man slipper vårdnadstvister vid en separation.
 
Vilken konstig slutsats...inte gillar småbarn. Så skrev ju ts inte alls. Bara för att någon inte vill börja om att gå igenom småbarnsåren igen betyder det ju inte att man inte tycker om småbarn. Knepig tolkning.
Inte alls.
Om man tycker tillräckligt mycket om småbarn så vill man ju i stället gärna göra det igen.
Det är bra med litet entusiasm hos en blivande pappa.
 

Liknande trådar

Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 611
Senast: Pratsch
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 619
Senast: tanten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 606
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp