Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var jag ute på en ordentligt rask promenad på 40 minuter, så härligt :love: Lämnade man och bebis hemma i soffan så det var bara jag och en podd och det kändes riktigt bra! Bebis drygt tre veckor gammal nu :)

Förutom promenaden körde jag också mamma mage-övningarna i morse + lite lätta styrkeövningar: kb-svingar med 10 kg kb, enarmsrodd med gummiband och frontböj med typ 5 kg extra vikt bara. Kändes också riktigt bra :up:

KUL att vara igång litegranna :love:
 
Jag gick och la mig extra tidigt igår och sov ovanligt bra under natten. Så jag gav mig ut på en liten morgonrunda imorse. Blåste som vanligt. Åkrar som granne har sin charm på sommaren. Not so much på vintern. Gick rejält långsamt. Kroppen ville inte skynda sig. Så då slapp den. Frukosten nu efteråt smakar som vanligt lite extra bra efter en löptur.
 
Löptur med barnvagn i morse. Runkeeper flippade ur och påstod att jag sprang 6,5 km med snittid 3,44 per km :D skulle inte tro det va, vet att rundan är 4 km och snittiden borde vara ca 6 min per km. Men en härlig runda!
 
Löptur med barnvagn i morse. Runkeeper flippade ur och påstod att jag sprang 6,5 km med snittid 3,44 per km :D skulle inte tro det va, vet att rundan är 4 km och snittiden borde vara ca 6 min per km. Men en härlig runda!
Fast det hade ju varit väldigt göttigt med ett sådant medeltempo, dessutom med vagn! :p:love: Du hade fått spänna fast barnet ordentligt bara! :D

Skämt å sido. Härligt med morgonrunda och särskilt i sällskap av bebis! Jag har också sprungit mga mil med barnvagn men börjar nu när barnet väger 17 kg+ tycka att det är lite onödigt tungt. Men det är perfekt att kunna motionera när barnet ändå ska sova!
 
Fast det hade ju varit väldigt göttigt med ett sådant medeltempo, dessutom med vagn! :p:love: Du hade fått spänna fast barnet ordentligt bara! :D

Skämt å sido. Härligt med morgonrunda och särskilt i sällskap av bebis! Jag har också sprungit mga mil med barnvagn men börjar nu när barnet väger 17 kg+ tycka att det är lite onödigt tungt. Men det är perfekt att kunna motionera när barnet ändå ska sova!

Hehe ja verkligen :D den sa att snabbaste kilometern gick på 2.11, då kan vi verkligen snacka om att behöva spänna fast barnet :D:rofl: hahaha

Oj, ja det förstår jag! Vår bebis väger ca 9 kg nu och jag tycker redan det är rätt tungt i backarna. Måste ta och pumpa däcken på vagnen så kanske den rullar lite lättare i alla fall :meh: vår äldsta väger drygt 17 kg nu men hon kan numera hänga med på en lugnare runda för egen maskin på cykel :up: det är också så himla bra, rasta barnet och sig själv samtidigt så där lite smidigt! :up::up:
 
Idag var jag ute på en ordentligt rask promenad på 40 minuter, så härligt :love: Lämnade man och bebis hemma i soffan så det var bara jag och en podd och det kändes riktigt bra! Bebis drygt tre veckor gammal nu :)

Förutom promenaden körde jag också mamma mage-övningarna i morse + lite lätta styrkeövningar: kb-svingar med 10 kg kb, enarmsrodd med gummiband och frontböj med typ 5 kg extra vikt bara. Kändes också riktigt bra :up:

KUL att vara igång litegranna :love:
Gud vad härligt att du kan hålla igång så bra! Jag har noll koll, men är det inte rätt ovanligt att kunna göra så pass mycket så nära inpå en förlossning? Det är ju oerhört individuellt naturligtvis, men lite generellt sådär så trodde jag att man var helt ute i minst en månad innan man ens kunde börja fundera på träning :p Tror/upplever du att det hjälpte att du höll igång så pass långt in i graviditeten och var så pass vältränad som du ändå är? Verkar jättehärligt oavsett, och kul att höra från dig!

Ingen pt idag, för mycket murphys idag. Istället kränger jag plusmeny med extra burgare på donken. Same same liksom :turd:
You and I both! Jag kom precis in för att rapportera att dagens träning skjutes upp till imorgon p.g.a skräpnatt, skräpdag, skräphumör och allmänt låga energinivåer. Planerar julgransinköp, falafelrulle och julfilm efter jobbet istället.

Bonus: Att träna onsdag+torsdag istället för tisdag+torsdag passar dessutom bättre ihop med mitt duschschema och med sambons schema :D
 
Jättebra PT-pass idag! De senaste två veckorna har varit kämpiga, har varit sjuk och framförallt är introverta jag helt knäckt efter fem veckor(och två kvar!) med instruktör på jobbet. Jag vill fan bara vara i fred. Två veckor kvar som sagt så det lär bli sparsamt med aktivitet från mig ett tag till, men jag smyger i bakgrunden :)

Idag körde vi styrkeintervaller, tror jag hon kallade det, med fokus på axlar. Kommer vara fruktansvärt att hänga av vagnar imorn. :p
 
Blev så sent igår så vi skippade gymmet även då. Vi försöker ta det ikväll istället :) Ska nog få till mina 3-4 pass ändå även fast det blir andra dagar än planerat.

Idag ska jag rida på lunchen. Igår var hovslagaren här på dagen så hästen fick vila. Men idag ska jag njuta av en kall och solig ridtur :love: Hoppas verkligen minusgraderna håller i sig nu! Såååå trött på regn och lera....
 
Gud vad härligt att du kan hålla igång så bra! Jag har noll koll, men är det inte rätt ovanligt att kunna göra så pass mycket så nära inpå en förlossning? Det är ju oerhört individuellt naturligtvis, men lite generellt sådär så trodde jag att man var helt ute i minst en månad innan man ens kunde börja fundera på träning :p Tror/upplever du att det hjälpte att du höll igång så pass långt in i graviditeten och var så pass vältränad som du ändå är? Verkar jättehärligt oavsett, och kul att höra från dig!

Oj ingen aning vad som är vanligt! Som du säger så är det nog väldigt individuellt och beroende på massa olika faktorer som hur van att träna man var sen innan, hur graviditeten var och sen såklart hur tuff förlossningen var.
Jag tror absolut att det är lättare att komma igång efteråt om man hade möjligheten att fortsätta träna under graviditeten och var vältränad sen innan. Det är nog lättare att komma igen efter de flesta typer av uppehåll/skador med de förutsättningarna :)

Btw blir riktigt crossfit-sugen av att läsa dina inlägg :love: Tråkig den där ena boxen verkade som du var på i Sverige. Den jag gått på var väldigt mysig med tyckte jag, ganska liten med bara typ 150 medlemmar. Alla möjliga typer av människor och duktig coach.
Det dröjer nog dock ett ganska bra tag till innan jag gör comeback där. Kanske till våren tidigast!
 
Oj ingen aning vad som är vanligt! Som du säger så är det nog väldigt individuellt och beroende på massa olika faktorer som hur van att träna man var sen innan, hur graviditeten var och sen såklart hur tuff förlossningen var.
Jag tror absolut att det är lättare att komma igång efteråt om man hade möjligheten att fortsätta träna under graviditeten och var vältränad sen innan. Det är nog lättare att komma igen efter de flesta typer av uppehåll/skador med de förutsättningarna :)

Btw blir riktigt crossfit-sugen av att läsa dina inlägg :love: Tråkig den där ena boxen verkade som du var på i Sverige. Den jag gått på var väldigt mysig med tyckte jag, ganska liten med bara typ 150 medlemmar. Alla möjliga typer av människor och duktig coach.
Det dröjer nog dock ett ganska bra tag till innan jag gör comeback där. Kanske till våren tidigast!
Jamen de små, mysiga boxarna är ju de bästa! Sån är min också :love: Tror att den där dåliga jag provade i Sverige var lite för stor för sitt eget bästa, och så är det ju svårt att ställa om till "stort och personligt" när man är van vid just "litet och mysigt" :D Förstår att du blir sugen, jag tyckte att den dryga månaden jag var tvungen att vila p.g.a ryggen var fullt tillräcklig! :p
 
Ser med fasa fram emot kvällens pass... Det är jättekort, och jättekort brukar oftast innebära jääättejobbigt. Efter uppvärmning blir det teknikjobb med squat cleans, och sedan ska man göra 100 thrusters på 12 minuter. Varje gång man pausar måste man göra 10 situps. Ibland är det inte bra att man får veta vad passen ska innehålla innan man går dit! :nailbiting:
 
Ser med fasa fram emot kvällens pass... Det är jättekort, och jättekort brukar oftast innebära jääättejobbigt. Efter uppvärmning blir det teknikjobb med squat cleans, och sedan ska man göra 100 thrusters på 12 minuter. Varje gång man pausar måste man göra 10 situps. Ibland är det inte bra att man får veta vad passen ska innehålla innan man går dit! :nailbiting:

Tror du har rätt angående det där passet :eek:
 
Ser med fasa fram emot kvällens pass... Det är jättekort, och jättekort brukar oftast innebära jääättejobbigt. Efter uppvärmning blir det teknikjobb med squat cleans, och sedan ska man göra 100 thrusters på 12 minuter. Varje gång man pausar måste man göra 10 situps. Ibland är det inte bra att man får veta vad passen ska innehålla innan man går dit! :nailbiting:
Låter sjukt jobbigt! :eek::nailbiting:
 
74377437-642A-4E5D-9115-EE5F8FDAE7AA.png

Det gick trögt idag. Jobbat natt och knappt sovit, och hade en massa halsbränna efter alla pommes igår... Nu blir det pt på fredag och sedan någon kort och ev snabb runda innan nästa långa. Varierat dåligt på sistone.
 
Körde ett hemmaträningspass i morse (eller igår blir det).

Det går verkligen bättre och bättre med bebisen, han ligger och kikar nyfiket på mig och kan numera sysselsätta sig rätt bra med leksaker, så jag behöver oftast inte pausa lika ofta. När stora barnen är hemma brukar de sjunga eller prata lite med honom om han börjar ledsna på slutet av passet :love: eller så är de med och gör övningarna, eller ja egna varianter av dem :love::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 353
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
672
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 775
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp