Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hoppar in här och frågar; var gör ni av mobilen när ni springer? Armband, midjebälte eller något annat?

Föredrar byxfickan bak i ryggslutet alt i ryggfickan på västen om det är sånt väder. Saknas en sådan ficka har jag den i ett midjebälte och som sista alternativ på armen. Eller ja, helt sista alternativet är att hålla den i handen :p
 
Jag hoppar in här och frågar; var gör ni av mobilen när ni springer? Armband, midjebälte eller något annat?

Jag en sån här :)

1534504795520.png
 
Jag hoppar in här och frågar; var gör ni av mobilen när ni springer? Armband, midjebälte eller något annat?
I fickan om jag har ficka med blixtlås. Bäst är de fickor som sitter över rumpan. Men annars i hållare på armen. Har inte haft problem med att den glider. Men jag har en gammal Iphone 5s som ju är ganska nätt till storleken.
 
Tack för svar. Jag provar med armband och ser om det funkar. Har också en ganska liten mobil. Men ett fall till och den är död så jag vågar inte ha den i handen.
 
Precis när jag gick ut genom dörren för att springa så dundrade åskan igång med full kraft :meh: Jag tycker det är obehagligt att vara ute när det åskar så det blev inget av med det. Deppade ihop lite eftersom löpningen var mitt verktyg för att må lite bättre. Efter nån timme (och en hagelstorm senare) ryckte jag upp mig och gick ner till hemmagymmet istället.

Så istället för löpning blev det styrketräning. Lite rörlighet som uppvärmning, sedan två stycken triset: först marklyft + rodd + höftlyft, sedan good mornings + militärpress + V-situps. Avslutningsvis en tabata med burpees. Mår lite bättre nu i alla fall :)
 
Förutom gym igår morse blev det promenad och pyssel med hästarna :) Jag och ungarna tog en körtur med shettisen men ingen ridning.

Nu ska jag ut och rida med bästis och resten av dagen går till att måla och leka :)
 
Jag sprang ju igår 2 x 4 km. På ena rundan blev jag plötsligt ifattsprungen. Visade sig vara en dam i gissningsvis 55-60-års åldern. Märkte att hon sprang fort (och jämnt) så jag var tvungen att hänga på för att se hur fort det gick. Visade sig att hon sprang på i 4:50-tempo! :eek: Och inte var det intervallträning heller för jag sprang med så länge jag orkade (inte ssk långt) och därefter hade vi en lång raksträcka där jag kunde se henne länge. Och trots att jag, efter att jag hade släppt, sprang på i rätt så bra tempo så utökades avståndet grymt fort. Så hon forts garanterat i samma tempo i flera km. Grymt imponerande och grymt inspirerande!

Efter kvällsmaten blev det dock ytterligare en 4 km runda. Sambon skulle sticka ut och då kunde jag inte låta bli att ta med mig dottern och hänga på. Men blev ett långsamt pass.

Idag har jag kört en 4,5 km runda med intervallträning. 1 min spring och 1 min vila med 10 repetioner. Gick riktigt bra! Fördelen med just 1 min spring var att det blev ett bra högre medeltempo utan att bli det där spurttempot som det gärna blir när jag springer viss sträcka istället för viss tid. Så väldigt bra känsla!

Nu ska jag rida en liten sväng.
 
Idag blev det en ”kvartsmarathon”. :)
Aningens mer kuperad runda än vanligt (Linköping är ganska platt...) och runt 5-6 km kändes det rätt tungt. Men jag kom igång igen, och kan jag hålla samma tempo dubbelt så långt kommer jag springa på 2,15 i Göteborg. Det är ju liksom om 9 månader och jag tänker ju vara väldigt mycket mer vältränad då än nu. :)
 
Idag blev det en ”kvartsmarathon”. :)
Aningens mer kuperad runda än vanligt (Linköping är ganska platt...) och runt 5-6 km kändes det rätt tungt. Men jag kom igång igen, och kan jag hålla samma tempo dubbelt så långt kommer jag springa på 2,15 i Göteborg. Det är ju liksom om 9 månader och jag tänker ju vara väldigt mycket mer vältränad då än nu. :)
Härligt! :banana:
 
Nu är jag och svägerskan på väg till hotellet efter avslutad lyftardag. Jisses vad vi lyft! Tekniktips, övningar och personbästa har smattrat i sådant tempo att man knappt hunnit höra och förstå hälften.

För er som gillar siffror kan jag berätta att jag drog PB i mark med en tvåa på 110 och en etta på 130 kg (det senare finns till allmän beskådan på Styrkebyråns insta). Jag tangerade mitt åtta månader gamla PB i bänk, 55 kg, och slog nytt PB i böj med 92,5 kg. :bump:

För er som vill veta något om själva innehållet; ni får ge er till tåls till imorgon då jag kan smält det hela lite (och då jag sitter vid en dator). :p
 
Nu är jag och svägerskan på väg till hotellet efter avslutad lyftardag. Jisses vad vi lyft! Tekniktips, övningar och personbästa har smattrat i sådant tempo att man knappt hunnit höra och förstå hälften.

För er som gillar siffror kan jag berätta att jag drog PB i mark med en tvåa på 110 och en etta på 130 kg (det senare finns till allmän beskådan på Styrkebyråns insta). Jag tangerade mitt åtta månader gamla PB i bänk, 55 kg, och slog nytt PB i böj med 92,5 kg. :bump:

För er som vill veta något om själva innehållet; ni får ge er till tåls till imorgon då jag kan smält det hela lite (och då jag sitter vid en dator). :p
Så jävla stark och inspirerande!
 
Har inte tagit mig ut och sprungit på två veckor. Först fick jag känningar av benhinnorna efter en långpromenad i fel skor, sedan drog jobbet igång och ork och tid räckte inte riktigt till. Igår tog jag en promenad på drygt 6 km, och idag tog jag tag i löpningen igen. Blev bara 3 km, men jag fokuserade på en ganska ordentlig tempoökning. Kapade ungefär en minut per km. Bästa tiden på den sträckan.
 
Har inte tagit mig ut och sprungit på två veckor. Först fick jag känningar av benhinnorna efter en långpromenad i fel skor, sedan drog jobbet igång och ork och tid räckte inte riktigt till. Igår tog jag en promenad på drygt 6 km, och idag tog jag tag i löpningen igen. Blev bara 3 km, men jag fokuserade på en ganska ordentlig tempoökning. Kapade ungefär en minut per km. Bästa tiden på den sträckan.
Bra gjort! :bump:
 
Nu är jag och svägerskan på väg till hotellet efter avslutad lyftardag. Jisses vad vi lyft! Tekniktips, övningar och personbästa har smattrat i sådant tempo att man knappt hunnit höra och förstå hälften.

För er som gillar siffror kan jag berätta att jag drog PB i mark med en tvåa på 110 och en etta på 130 kg (det senare finns till allmän beskådan på Styrkebyråns insta). Jag tangerade mitt åtta månader gamla PB i bänk, 55 kg, och slog nytt PB i böj med 92,5 kg. :bump:

För er som vill veta något om själva innehållet; ni får ge er till tåls till imorgon då jag kan smält det hela lite (och då jag sitter vid en dator). :p
Jag vet inte alls vad det innebär i sig, men ”personbästa” förstår jag och att det rör sig om en imponerande prestation även sett till antalet timmar förstår jag också. Så jag stämmer in i kören och säger -sjukt bra jobbat!! :banana::banana::bow:
 
En timmes crosstrainer idag igen :D! Men med tre veckor till beräknad förlossning bestämde jag mig för att det här blir sista längre passet innan bebis är ute. Var ett riktigt härligt, svettigt pass i oväntat högt tempo, så det blev en värdig "final". Nu ska kroppen få så mkt vila den vill ha, men känner jag mig pigg kanske det blir något enstaka, kortare pass nästa vecka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 393
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
678
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 835
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp