Bukefalos 28 år!

Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Marklyft idag 🤩😍

Jag körde 5 set med 3 tyngre reps:
75
85
85
90
95

Kändes svinbra! Hade nog gått tre på hundra med om tiden funnits.

Andra blocket höll på att ta död på mig däremot 😂
4 varv av:
9 deadlifts 45 kg
15 Wall balls 4 kg (skulle vara 6 kg eg)
10 cal bike
Time cap <14 min men jag klockade in på 14:16. Blev liggandes efteråt såpass att en annan deltagare kom och frågade om jag var okej 😂 det var grymt jobbigt, men inga smärtor i knäna så det var bara att kötta på!
KUL! 🤩
 
Jag har insett att jag skulle behöva någon slags massageboll/liknande för mina fötter och vader efter längre vandring (2 mil och uppåt, kanske inte långt för många här inne, men ändå), kanske även efter pass på gymmet. Har kikat lite på återförsäljare, men är verkligen 150-250:- värt att lägga på något som inte ser ut att vara mer än en tennisboll?
 
Jag var extremt otaggad på crossfit idag men är i vanlig ordning glad att jag tog mig dit. Överlag har det varit lite dåligt med träningsmotivation på senaste, och motivation till mycket annat också för den delen. Hoppas det går över snart!

Det var fokus på overhead squat (knäböj med skivstång på raka armar ovanför huvudet) idag, vilket är en övning som jag både älskar och hatar. Den kräver sjukt mycket i framförallt stabilitet och rörlighet och är väldigt mycket färskvara, så jag hade inga höga förväntningar eftersom det är minst 3 månader sedan jag gjorde dem senast. Lyckades dock ta mer vikt än jag vågat hoppas på och enligt instruktören såg det superbra ut, så jag är nöjd!

Efter detta gjorde vi en liten cirkel med fokus på bålstyrka och så fick det vara bra så. Inget superpass på något vis med andra ord, men jag gillar de här tunga lyften och känner mig skönt trött i hela kroppen :)
 
Torsdagens crossfit hade fokus snatch. Jag tycker ju det är superkul, men det kan verkligen reta den onda axeln…

Jag har bra teknik i hang snatch men från golvet tippar jag fram lite mycket med överlivet så mycket jobb med det.

Därefter pulsigt block:
80 double unders/160 single unders
20 burpees over bar
20 hang power snatch
20 overhead squats
20 HPS
20 BoB
80 DU/160 SU

Höll på att kasta hopprepet åt fanders, fick inte till rytmen alls och känningar i benhinnorna. Burpees skippade jag over bar pga rädd att snubbla över den och stuka något igen 😅 Gjorde mina lättare snatchar på 20 kg men till OH squats fick jag ändå ta träpinne, knäna var inte 100% efter alla wall balls dagen innan och det märks direkt. För till skillnad från @Mineur så bara jag hatar dem, inget älsk alls 😂 kan nog vara min absolut sämsta grej faktiskt.
 
Torsdagens crossfit hade fokus snatch. Jag tycker ju det är superkul, men det kan verkligen reta den onda axeln…

Jag har bra teknik i hang snatch men från golvet tippar jag fram lite mycket med överlivet så mycket jobb med det.

Därefter pulsigt block:
80 double unders/160 single unders
20 burpees over bar
20 hang power snatch
20 overhead squats
20 HPS
20 BoB
80 DU/160 SU

Höll på att kasta hopprepet åt fanders, fick inte till rytmen alls och känningar i benhinnorna. Burpees skippade jag over bar pga rädd att snubbla över den och stuka något igen 😅 Gjorde mina lättare snatchar på 20 kg men till OH squats fick jag ändå ta träpinne, knäna var inte 100% efter alla wall balls dagen innan och det märks direkt. För till skillnad från @Mineur så bara jag hatar dem, inget älsk alls 😂 kan nog vara min absolut sämsta grej faktiskt.
Och min absolut sämsta grej är snatch :D
 
Träningen har blivit lite lidande i veckan pga jobb och att syrran är uppe.
Idag fick jag dock till ett pass :) ett personbästa till och med! Löpningen känns riktigt bra nu, skön feeling rakt igenom.
IMG_20220709_084401.jpg
 
Jag har insett att jag skulle behöva någon slags massageboll/liknande för mina fötter och vader efter längre vandring (2 mil och uppåt, kanske inte långt för många här inne, men ändå), kanske även efter pass på gymmet. Har kikat lite på återförsäljare, men är verkligen 150-250:- värt att lägga på något som inte ser ut att vara mer än en tennisboll?
Köpte två kork-bollar på Rusta istället för 99:-, får se om de gör susen^^
 
@Lillefrun du som har koll, jag har hunnit bli lite nervös för min yogaklass imorgon. Det ska vara utomhus, borde man ha några särskilda skor på sig? Eller är det mer troligt att man är barfota?
 
1657445690239.png

Nu har jag fått ihop precis en mil denna vecka! :banana: (nu ska jag bara klara samma sak i fyra veckor till :o) så nöjd! :banana:

Dagens joggingtur blev nog den längsta hittills, pausade och gick ett par gånger där det verkligen inte gick att springa när jag virrade ut mig på en myr, därav avbrotten på kartan :p (men jag hittade hjortronplantor att besöka senare, så det var värt att gå lite vilse för :D)
 
Veckans tredje och sista pass idag ✅ överkropp och lite flås.

Först 5x8 reps press med skivstång, 1 min vila mellan. Körde bara med stången vilket var lite för tungt för att jag skulle orka pressa strikt så ungefär hälften blev push press.

Sen metcon, 5 varv utan vila.

Overhead walk med viktplatta (15 kg), 1 min
Burpees 12 st
Framåtfällda hantellyft 12 st
Thrusters 12 st
 
Veckans! Blev lite hipp som happ och inte som jag planerat pga besök, men men.
Måndag: VILA
Tisdag: Spinning 1h, backträning 46 min
Onsdag: Löpning 4 km
Torsdag: VILA
Fredag: VILA
Lördag: Löpning 5 km
Söndag: VILA. Promenad 1mil
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
4 159
Senast: Linta
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 778
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
59 737
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
72 526
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp