Träning & hälsa del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt slut efter ett pass med Functional yoga med fokus på mim svagaste punkt, axlar och skulderblad. Hittade balansen så bra i handstående för någon sek att jag nästan inte vågade gå ner för jag var rädd att slå över. 🙈 Har inte gjort så mycket Functional yoga pga inte känt mig tillräckligt stark så var kul att göra det igen och ändå känna att kroppen orkar passet igenom.

Har även hunnit med Restorative yoga i måndags, Yoga Flow i torsdags och tänkte göra Yoga Flow även i morgon så bra yogavecka. Fått in två styrkepass också.
 
Idag valde jag ett av mina 50 hemmaträningspass och körde medan barnet lekte bredvid. Puh, säger jag bara! :D Svett och trötta muskler.

8 varv av:

8 enbensböj
8 armhävningar
8 planka med klapp på axeln
30 hopprepshopp (utan hopprep :p)
8 upphopp
 
Försökte jogga en sväng. Först stod jag på näsan och fick en liten spricka i skärmen på mobilen. Sen värdens astmaattack (förmodligen pga kylan, jag är helt ny med det där med astma och har inte lärt mig än).
Jag lägger ner löpningen till våren tror jag..
 
Idag valde jag ett av mina 50 hemmaträningspass och körde medan barnet lekte bredvid. Puh, säger jag bara! :D Svett och trötta muskler.

8 varv av:

8 enbensböj
8 armhävningar
8 planka med klapp på axeln
30 hopprepshopp (utan hopprep :p)
8 upphopp
8 varv?! :eek: Det var strongt!!:bow:
 
Försökte jogga en sväng. Först stod jag på näsan och fick en liten spricka i skärmen på mobilen. Sen värdens astmaattack (förmodligen pga kylan, jag är helt ny med det där med astma och har inte lärt mig än).
Jag lägger ner löpningen till våren tror jag..
Airtrim kanske funkar? Vet många med astma som använder den när det är kallt.
 
Tragglar vidare med handstående. Gjorde först en video på Alo Moves som gick igenom lite teknik sen körde jag mest stärkande övningar, typ chest to wall och L-holds. Avslutade med ett par forearm stands, fick till min första med raka ben! Blir lättare och lättare att balansera där.

Snöar massor ute :love: så imorgon blir det skidåkning om jag kommer ut med bilen
 
Får kolla! Vore ju bra om det funkade, inte kul att vara tvungen att sitta still bara för att det är kallt

Jag har inte astma men klarar inte alls av att dra i mig kalluft. Jag har en buff runt halsen som jag drar upp och andas genom. funkar jättebra. Ser att många som springer vintertid här gör samma.
 
Tog mig ut 5 km idag, ska inte säga att det kändes bra men jag får helt enkelt nöja mig med att det kändes mindre illa än senaste gångerna. Jag är ju bevisligen i en svacka så man får vara glad för det lilla. Såg då jag kom hem att jag ändå sprungit på 27 min och det får ju anses vara okej ändå med tanke på att hunden skulle stanna och pissa och bajsa och jag då plocka upp skit och leta soptunna osv... fattar inte att jag ens orkar ta med hunden men den känns ju korkat att inte passa på att motionera henne samtidigt...
När jag kom hem gjorde jag ett 10 min tabata corepass. Imorgon är det ingen joggingrunda så då hoppas jag kunna göra ett längre styrkepass istället.

Blev tidigare idag 1 timme promenad i det fantastiska vädret :)
 
Tog en lugn och kort promenad. Dubbla halsdukar. Nu sitter jag och pip-andas och väntar på att bricanyl ska verka.
Jag vill inte ha astma! :arghh:

Längtar efter att gymrummet i källaren ska bli klart så jag kan ställa dit en roddmaskin och träna lite inomhus. Eller ja, allra mest längtar jag efter vår så jag kan vara ute utan att få andnöd..
 
Jag fick ställa in min träning igår pga sämre ryggdag. Var aktiv utomhus med allt möjligt hela dagen så det fick räcka. Den är inte så rolig idag heller så jag får köra ett stretch/massage/rörlighetspass senare när allt annat är klart för idag.
 
Har lyckats gå hundpromenad totalt 90 min och styrketräna hemma 20 min, samt gå med hästen 30 min + longera. Bra gjort med tanke på att jag mest längtar efter dödens befrielse från denna förlamande trötthet.
Min läkare gjorde ju noll och ingen notis om detta kopplat till min hypotyreos, så jag tröttnade och har bytt vårdcentral. Nu ska jag bara uppbringa ork att boka en tid och hoppas att det där kan finnas nån läkare som orkar bry sig om en sån ointressant diagnos som det verkar vara...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 928
· Visningar
61 550
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 975
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 952
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 353
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp