Bukefalos 28 år!

Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag räknar med att ta smärtlindring inför dressyrträningen ikväll också 😂 får planera för en lugnare helg sen och ge kroppen lite respit.

Haha, det är så hemsk när man får så ont!
Det blir nog vilodag för mig, ska ha tvättstuga hela dagen/kvällen så blir ju ändå lite rörelse 😊
 
Jag som följde den här tråden slaviskt förr har verkligen kommit av mig 😅 Men jag har inte slutat träna. Just nu är det styrketräning 2 dagar i veckan och löpning med hundarna 1-2 dagar i veckan. Sen rider jag flera dagar och promenerar mer eller mindre varje dag :)
 
Kom igen! You can do it 🙌
1B27F65F-6B36-410E-B2E5-B9F19AA0C41E.jpeg
 
Klar! Överlevde :D vågade både bänka och ta plats i hantelraden. Inga PR att tala om men det blev gjort i alla fall. 🫡 bänkpress, militärpress, arnoldpress, tricep pushdown, lateral raises.
Mina axlar brinner av att läsa bara 😅

Grym!!
Kan varmt rekommendera att köra concentration curls mitt i smeten och se jäävligt fokuserad ut 😁
 
Veckans kanske enda ordentliga träningspass blev av idag. Lite ledsen och nere innan så det var segt att komma igång men blev bättre under passets gång.

Helkropp med bland annat massa varianter på farmer’s walk, fyra varv av att gå fram och tillbaka en sträcka på ca 25 meter bärandes en kettlebell på olika vis. Först på raka armar, sen tillbaka med kettlebellen i rackposition, sen bort igen med kettlebellen hängandes i armen. Sen samma sak med andra armen.

Även ett block med 100 svingar + 100 knäböj med hantlar på axlarna.
 
Tagit det lite lugnt med styrketräning efter i tisdags när det inte alls fungerade för att känna efter hur kroppen mår. Tagit en del promenader och så har jag ridit imorse. Har känts okej så ska testa gymmet imorgon igen förhoppningsvis känns det bättre igen.
 
Jaha, hade fortfarande känningar i låren idag så bävade ju för mina thrusters…

Uppvärmning 4-8-12-8-4 av
Front squat
Body builders
Strikta pressar
Stretch

Sen då, 100 thrusters med EMOM 5 burpees. Insåg snabbt att jag inte skulle hinna pga hade möte inbokat direkt efter lunchen så skulle inte kunna vara med hela passet och att jag skulle bli klar tidigare var ju uteslutet. Jag körde på så många jag orkade men det var nog knappt hälften.

Sjukaste dock att träningsvärken blev mycket bättre efter 😂

Och så dressyrträning på det sen, fortfarande jobbigt med lättridning men det blev ju ett ypperligt tillfälle att tvingas träna på den där nedsittningen som inte riktigt vill sig. Rider mycket hellre galopparbete!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
4 520
Senast: Linta
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 946
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
59 853
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
72 613
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hund rädd i ny bil
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp