Bukefalos 28 år!

Träning och tävling!

Sv: Träning och tävling!

Grattis! Vad roligt! Ni ser lika nöjda ut båda två, åh vad härlig känsla. Önskar jag hade känt mig så idag efter dagens dressyrtävling med storhästen haha.
 
Sv: Träning och tävling!

Fina Pippi och ni var så duktiga :laugh:

Själv så orkade jag inte frakta in parvagnen till klubben, så jag roade mig på detta sätt :D Är supernöjd med ponnyerna fast att vi la beslag på jumboplatsen i båda klasserna. En boll ner i LB och inte en enda i LA :bump: Dock en massa tidsfel... hade lite svårt att driva på förlöparen - att hantera pisken också är överkurs än så länge!

tandem.jpg
 
Sv: Träning och tävling!

Jag är helt imponerad av att ni inte petade fler bollar :D Det gick ju superbra!
 
Sv: Träning och tävling!

Åh vilket roligt träningspass vi haft idag jag och Pippi :-) Tog med några koner och ställde upp precisionsportar och gjorde en liten bana där vi körde mellan två portar med ganska snäva svängar och sen racade vi i galopp uppför typ 200meter och sen tränade vi lite dressyr där på enhandsfattning samt att vi provade att backa och sen ner och om igen några gånger till. Jätteskoj var det och Pippi drog på riktigt i galoppen :-D

Nu är vu anmäld till första lokala tävlingen oxå, det blir LA dressyr och precision den 2 Juni samt att vi ska vara med på träning för Erik Broms den 27 maj. Mycket skoj att se fram emot!
 
Sv: Träning och tävling!

Har nu ändrat till maraton och dressyr i Lycksele istället. Känns nervöst :p Men jag har ju bästa Anna som kommer få vara min stödpinne så jag klarar av tävlingsnerverna och kommer ihåg vad man får och inte får göra :D


Är ni inga fler där ute som har tävlingar på G?
 
Sv: Träning och tävling!

Tja, jag ska ju också till Lycksele. Det blir enbet med den lilla grå, fullständig nat lätt klass. Klarar vi den är vi kvalade till Msv i alla grenar sen, så det får väl vara målet. Fast vi har ju vunnit maraton i Lycksele båda gånger vi varit dit så lite sugen på det är jag förstås :angel:
 
Sv: Träning och tävling!

Ja känner till dina "horn" :devil: Anna och du kommer köra för att vinna vad du än har som mål :D
 
Sv: Träning och tävling!

KL

Vi har varit iväg och tävlat i precisonskörning idag, en klubbtävling. Dacke var såklart jätteduktig och gjorde sitt bästa, men kusken är mindre bra på att sikta in rätt mellan konorna så det blev lite vingligt. Fick köra två omgångar, fick tre fel i första och felfritt i andra.

Roligt att tävla. :)

DSC07369-Kopia.jpg
 
Sv: Träning och tävling!

Kul tråd!

Jag tänkte oxå försöka komma ut på en första liten lokal/klubbtävling i år med min nyss inkörda häst!
Väntar bara på en tävlingsgodkänd vagn plus att vi måste hinna öva lite mer innan:)

Ska nog dock på en helgkurs i juli och då får man nog mycket bra tips och lite mer rutin:)
Längtar!
 
Sv: Träning och tävling!

Om det är någon som vet om
Det kommer att vara någon liten klubbtävling Max 20 mil runt Stockholm får ni gärna hojta till:)!
 
Sv: Träning och tävling!

Va kul! Vad har du för häst/ponny?

*kl*

Pippi har fått vila några dagar nu men körde ganska hårt i helgen. På lördagen var vi ute på en milsrunda med mycket trav och på söndagen tränade vi dressyr och maraton-tider med fyllda vattendunkar som sällskap för att det skulle bli tyngre och bli mer likt då groomen åker med.

Längtar till söndag för då ska vi träna för tränare!
 
Sv: Träning och tävling!

Jag har köpt en till körhäst! Min fina postorderponny :love:

serena1.jpg


Hon är bara 4 år så det blir max lite klubbtävlingar för henne i år (så jäkla dyrt om man ska hålla på och fixa mätintyg och licenser, jag har redan två "färdigbetalda" att tävla med...). Men på söndag ska jag ta med båda mina små grå in till klubben på körträning för Erik Broms!

I sommar är målet att sätta de gråa i par. Den lilla röda har ju redan börjat öva på rollen som förlöpare, sen gäller det bara att få nån av mina vänner att bidra med den fjärde ... :cool:
 
Sv: Träning och tävling!

Hihi tänk va tufft med fyrspann! :D

Ska bli så spännande att se henne på söndag!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 252
Hoppning Jag sökte i forumet och hittade en ca 10 år gammal tråd. Även om de råd som TS fick i den var bra, så tänkte jag att det kanske finns...
2
Svar
23
· Visningar
3 689
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 413
Avel - Har ingen aning om vart denna tråd passar in, moderatorn får gärna flytta - Är medryttare på en hoppstammad SWB valack, 12 år gammal...
2
Svar
23
· Visningar
3 973

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldhamster ungar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp