Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
En timmes crosstrainer idag. Kroppen kändes oväntat pigg efter en natt med dålig sömn, men när jag kom hem fick jag lägga mig på soffan en halvtimme och vila.

@FengurLaugar Inför halvmaror brukar jag springa sista långpasset en dryg vecka innan loppet och sen vila helt sista två dagarna innan (men jag brukar - när jag inte är gravid då - springa minst två tvåmilspass i veckan, så det blir en ganska drastisk neddragning av veckodistansen sista veckan inför lopp). Har du sprungit 18 km så fixar du 21! Ska bli jättekul att få läsa om din loppupplevelse sen :).

Här är en till som är sjukt imponerad över att du klarar av att stå på en crosstrainer så länge :p Jag undviker verkligen de maskinerna och har nog som längst någonsin stått 20 minuter eller så, haha.

Jag körde 35 minuter yoga idag innan jobbet bara. Jag tog min tupplur innan dess :angel:
 
En timmes crosstrainer idag. Kroppen kändes oväntat pigg efter en natt med dålig sömn, men när jag kom hem fick jag lägga mig på soffan en halvtimme och vila.

@FengurLaugar Inför halvmaror brukar jag springa sista långpasset en dryg vecka innan loppet och sen vila helt sista två dagarna innan (men jag brukar - när jag inte är gravid då - springa minst två tvåmilspass i veckan, så det blir en ganska drastisk neddragning av veckodistansen sista veckan inför lopp). Har du sprungit 18 km så fixar du 21! Ska bli jättekul att få läsa om din loppupplevelse sen :).

Ja så mycket springer ju inte jag :p Får ju räknas som nybörjare. Blir ett pass på runt 2 mil och sen eventuellt något på 1,5 mil innan loppet. Sen kör jag som jag gör annars. Tror det ska gå bra :)

Ska bli väldigt intressant detta! Jag har deltagit i Vårruset tre ggr, det är enda loppet så detta blir lite skillnad :angel::nailbiting:
 
I måndags var det yoga, idag ska jag ut och springa intervaller, imorgon skivstång och lördag 10,5 km jogg.
Jag har bestämt att de veckor jag har svårt att få in de fyra pass som jag vill träna kommer fokus ligga på löpningen. Jag vill gärna hålla igång den med två pass per vecka så jag är väl rustad inför vintern sen. :)
 
Jaha. Inspirerad av att läsa om riksdagspartiernas strategier - eller brist på strategier - inför en zombieapokalyps, så kunde jag bara inte längre hejda mig. Utan drog iväg en anmälan till Run for your lives i början på november. (3/11 detta år) :eek::nailbiting:

(alltså jag kommer så att skrika mig genom fem kilometer)

 
Senast ändrad:
Jaha. Inspirerad av att läsa om riksdagspartiernas strategier - eller brist på strategier - inför en zombieapokalyps, så kunde jag bara inte längre hejda mig. Utan drog iväg en anmälan till Run for your lives i början på november. (3/11 detta år) :eek::nailbiting:

(alltså jag kommer så att skrika mig genom fem kilometer)

Hahaha, det verkar ju sjukt läskigt! Men rolig idé!
 
Jag gjorde samma runda idag som igår. Således 6 km. Hade tänkt springa på lite mer idag. Men icke. Den jäkla blåsten gjorde att det gick så jäkla segt. Som tuggummi. Så under tiden jag sprang kändes det riktigt skit. Men endorfinerna gjorde sitt jobb så en stund efter avslut så kändes det ändå ok. Ett långsamt pass är ändå bättre än inget alls.
 
Ruggig träningsvärk idag O_o Märks att jag inte tränat i sommar... Anledningen till att jag inte har tränat hade jag först tänkt hålla för mig själv, men jag pallar fan inte vara så hemlig och det är inget att skämmas för. Jag var gravid, men fick missfall i vecka 12. Så hela juli orkade jag inte träna, var yr och trött hela tiden. Och ja, sen gick det åt helvete förra veckan och förutom att jag blev sjukt jävla ledsen (och hade jävligt ont osv osv) så kändes det också lite ovärt att ha mått dåligt och inte kunnat träna i onödan. Så, resultatet av sommaren är tappade gains, tappad kondition och ingen bebis, typ :meh:

Ursäkta TMI eller nåt men ja... Ni får stå ut :D Jag har av förklarliga skäl tagit det extra lugnt den senaste veckan men är taggad på att komma igång nu. Siktar på 3 pass i veckan som grund.

Idag blev det lågintensivt med 1,5 timme fotbollsgolf (oväntat kul!) och typ 40 minuter kvällspromenad.
 
Nästa vecka ska jag ta mig under 70 minuter som totaltid på milrundan

Check! Det är ju inte Isabellah Andersson, men ändå - 68.38 på blandat grus/asfalt/skogsvägar, och för att alls ha satt igång att springa igen för ganska precis en månad sedan, med utgångsläget urusel form och kondition. Det ger hopp om att skala ner några minuter till, i takt med att gå-sträckorna blir lite kortare och lite färre för varje gång.
 
Ruggig träningsvärk idag O_o Märks att jag inte tränat i sommar... Anledningen till att jag inte har tränat hade jag först tänkt hålla för mig själv, men jag pallar fan inte vara så hemlig och det är inget att skämmas för. Jag var gravid, men fick missfall i vecka 12. Så hela juli orkade jag inte träna, var yr och trött hela tiden. Och ja, sen gick det åt helvete förra veckan och förutom att jag blev sjukt jävla ledsen (och hade jävligt ont osv osv) så kändes det också lite ovärt att ha mått dåligt och inte kunnat träna i onödan. Så, resultatet av sommaren är tappade gains, tappad kondition och ingen bebis, typ :meh:

Ursäkta TMI eller nåt men ja... Ni får stå ut :D Jag har av förklarliga skäl tagit det extra lugnt den senaste veckan men är taggad på att komma igång nu. Siktar på 3 pass i veckan som grund.

Idag blev det lågintensivt med 1,5 timme fotbollsgolf (oväntat kul!) och typ 40 minuter kvällspromenad.
Åh men nej! Fina fina du, be för tusan inte om ursäkt! Det är väl självklart att du ska kunna ventilera sådant här med oss, om du vill och känner för det. Det är definitivt inget att skämmas över, men vad ledsen jag blir för er skull! Det måste ha varit en väldigt läskig och omskakande upplevelse. Stor varm kram, ta hand om dig och kom ihåg att du alltid kan skriva precis så mycket eller lite du vill här! :heart
 
@zassoo Stor kram härifrån också :heart Säker på att du hittar glädjen i träningen och allt annat igen! Men låt det ta sin tid att vara ledsen när du behöver det också, det är en tung upplevelse när det än händer. Och skäm bort dig själv lite extra med vad som känns bäst för stunden - om det är träning eller choklad eller glass eller att handla nya roliga träningskläder.
 
Ruggig träningsvärk idag O_o Märks att jag inte tränat i sommar... Anledningen till att jag inte har tränat hade jag först tänkt hålla för mig själv, men jag pallar fan inte vara så hemlig och det är inget att skämmas för. Jag var gravid, men fick missfall i vecka 12. Så hela juli orkade jag inte träna, var yr och trött hela tiden. Och ja, sen gick det åt helvete förra veckan och förutom att jag blev sjukt jävla ledsen (och hade jävligt ont osv osv) så kändes det också lite ovärt att ha mått dåligt och inte kunnat träna i onödan. Så, resultatet av sommaren är tappade gains, tappad kondition och ingen bebis, typ :meh:

Ursäkta TMI eller nåt men ja... Ni får stå ut :D Jag har av förklarliga skäl tagit det extra lugnt den senaste veckan men är taggad på att komma igång nu. Siktar på 3 pass i veckan som grund.

Idag blev det lågintensivt med 1,5 timme fotbollsgolf (oväntat kul!) och typ 40 minuter kvällspromenad.

Men kära zass. :( Så jävla jobbigt, vet inte vad jag ska säga. Hur mår du nu? Var snäll mot dig själv, försök att inte fastna i bittra tankar om missad träning, du vet ändå inte hur träningssommaren hade blivit. Och du kommer snabbt tillbaka igen, när du vill och orkar. Kram!!
 
Åh men nej! Fina fina du, be för tusan inte om ursäkt! Det är väl självklart att du ska kunna ventilera sådant här med oss, om du vill och känner för det. Det är definitivt inget att skämmas över, men vad ledsen jag blir för er skull! Det måste ha varit en väldigt läskig och omskakande upplevelse. Stor varm kram, ta hand om dig och kom ihåg att du alltid kan skriva precis så mycket eller lite du vill här! :heart

Tack snälla du :heart
 
@zassoo Stor kram härifrån också :heart Säker på att du hittar glädjen i träningen och allt annat igen! Men låt det ta sin tid att vara ledsen när du behöver det också, det är en tung upplevelse när det än händer. Och skäm bort dig själv lite extra med vad som känns bäst för stunden - om det är träning eller choklad eller glass eller att handla nya roliga träningskläder.

Tack :heart Ja, det är en balansgång mellan att tillåta mig att vara ledsen och att titta framåt. Handla nya träningskläder var en bra idé, tror fasen jag ska slå till på det någon dag :up:
 
Men kära zass. :( Så jävla jobbigt, vet inte vad jag ska säga. Hur mår du nu? Var snäll mot dig själv, försök att inte fastna i bittra tankar om missad träning, du vet ändå inte hur träningssommaren hade blivit. Och du kommer snabbt tillbaka igen, när du vill och orkar. Kram!!

Tack :heart Just nu mår jag faktiskt helt okej. För en dryg vecka sen var det fruktansvärt. Utan att gå in på detaljer var det en chock och det gjorde ont både fysiskt och psykiskt. Men jag har haft fantastiskt stöd av min familj :love: Såklart går det lite upp och ner, men överlag blir det bättre och bättre för varje dag. Jag tänker att träningen ska hjälpa mig tillbaka till att leva som vanligt igen, det har ju varit lite på paus med allt de senaste månaderna. Men ja, du har rätt i att jag inte ska tänka för mycket på det jag (eventuellt) har missat, bättre att tänka framåt.
 
Check! Det är ju inte Isabellah Andersson, men ändå - 68.38 på blandat grus/asfalt/skogsvägar, och för att alls ha satt igång att springa igen för ganska precis en månad sedan, med utgångsläget urusel form och kondition. Det ger hopp om att skala ner några minuter till, i takt med att gå-sträckorna blir lite kortare och lite färre för varje gång.

Bra jobbat! :banana:
 
Ruggig träningsvärk idag O_o Märks att jag inte tränat i sommar... Anledningen till att jag inte har tränat hade jag först tänkt hålla för mig själv, men jag pallar fan inte vara så hemlig och det är inget att skämmas för. Jag var gravid, men fick missfall i vecka 12. Så hela juli orkade jag inte träna, var yr och trött hela tiden. Och ja, sen gick det åt helvete förra veckan och förutom att jag blev sjukt jävla ledsen (och hade jävligt ont osv osv) så kändes det också lite ovärt att ha mått dåligt och inte kunnat träna i onödan. Så, resultatet av sommaren är tappade gains, tappad kondition och ingen bebis, typ :meh:

Ursäkta TMI eller nåt men ja... Ni får stå ut :D Jag har av förklarliga skäl tagit det extra lugnt den senaste veckan men är taggad på att komma igång nu. Siktar på 3 pass i veckan som grund.

Idag blev det lågintensivt med 1,5 timme fotbollsgolf (oväntat kul!) och typ 40 minuter kvällspromenad.

Men kära du :cry::heart Förstår om du mått dåligt! Har själv fått missfall i vecka 12 och det var hemskt. Ta hand om er och gör det som du har lust till bara tills allt känns lite lättare. Utebliven träning är skitsamma!
 
Ridit båda islandshästarna nu på morgonen. 30 minuter dressyrpass per häst så vi blev varma alla tre :p Nu blir det frukost och börja arbetsdagen.

Promenerar till och från svärföräldrarna sen, annars vila idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 337
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
667
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 737
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp