Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Torsdag: Vet inte om de ens var värt att nämna men crossfit 10min på ett riktigt jobbigt program för mig, sista toppen är ju på nivå 12 eller så o jag får knappt ner pedalerna :D

Sen axlar 10g, rygg 10kg, traps 30kg och sen stretching + 10x3 situps

Men kom ju dit iaf även fast jag hade huvudvärk och bara ville äta en chipspåse i soffan :cool:
 
Nu har jag inte så jättemycket att hålla på plats men jag gillar Nikes Victory, extremt prisvärd!

Är ny här i tråden och springer mest så mycket jag hinner. Kör ett crossfitpass i veckan för att få till lite styrka och inte bli skadad. Denna veckan blev/blir det:

Måndag: Crossfit
Onsdag: Återhämtningsjogg 10 km
Torsdag: Intervaller 5*1000 m
Fredag: 12 km lugn distans
Söndag: 18 km lugn distans

Tack för tipset, ska spana in den och välkommen hit :)
 
Jag älskar min Stay in Place, den har både kup- och bandstorlek vilket är ett måste för mig :p Nu har jag inte slitit enormt på min men den har lätt hängt med på ridträningar, löpturer, styrketräning, och yoga, i 8-10 år. Lätt(liksom, paddade men inte klumpiga) vadderade axelband, 3,5 cm breda. Min modell är ju verkligen en tränings-bh liksom, finns i C-E-kupa men ser att dom har fler modeller som är i mer topp-lika på Sportamore. :) På rea :D

Tack för tipset :)
Finns den bara i C-E? Jag har små bröst men vill ha dom rejält på plats ändå :p
Ska spana in den ikväll när tid finns.
 
Knäböj och bänkpress igår kväll och jag fick bekräftat att jag tänker rätt med min nya ”teknik-strategi” vad gäller böjen!! :) 5x5 på 40 kg var plötsligt inga problem - som ni kanske minns klarade jag knappt en repetition på samma vikt förra helgen... jag vet ju att jag kan. Bort med hjärnspöken!
 
Hade världens träningsvärk i hela kroppen igår så avstod träning och fick massage av maken istället. Idag körde jag ett 46 min långt (lika länge som ett avsnitt av en serie på Viaplay håller på :p) pass på crosstrainern. Fick värma upp musklerna och stretchade igenom kroppen ordentligt sen och en varm dusch efter det :love:
Det mesta släppte och jag hoppas komma iväg på simning imorgon. Dock har maken företräde då han måste köra sina sista längder i en utmaning han är med i på jobbet. Annars blir det något annat!
 
Hur länge har du sprungit? Springer du lopp också? 😀

Löpning har varit min huvudsakliga träningsform i två år, dess för innan sprang jag då och då när jag fick feeling eller hade anmält mig till något lopp. Nu har jag sprungit ett gäng halvmaror (favoritdistansen), några 10 km lopp och ett Marathon. Tycker dock det är så jäkla jobbigt mentalt att springa lopp så jag gör det ganska sällan.

Undra om det kommer gå att springa i eftermiddag eller om jag kommer blåsa bort i stormen?
 
Löpning har varit min huvudsakliga träningsform i två år, dess för innan sprang jag då och då när jag fick feeling eller hade anmält mig till något lopp. Nu har jag sprungit ett gäng halvmaror (favoritdistansen), några 10 km lopp och ett Marathon. Tycker dock det är så jäkla jobbigt mentalt att springa lopp så jag gör det ganska sällan.

Undra om det kommer gå att springa i eftermiddag eller om jag kommer blåsa bort i stormen?
Vad kul! Det ska bli roligt att följa dig i tråden!
 
Knäböj och bänkpress igår kväll och jag fick bekräftat att jag tänker rätt med min nya ”teknik-strategi” vad gäller böjen!! :) 5x5 på 40 kg var plötsligt inga problem - som ni kanske minns klarade jag knappt en repetition på samma vikt förra helgen... jag vet ju att jag kan. Bort med hjärnspöken!

Starkt! Kör du fri stång?

Jag känner att jag inte kommer vidare riktigt och lätt blir yr i knäböjen.. knycker till lite med kroppen för jag är starkare i ena benet än de andra med :confused:
Men jag kör iaf med fast stång och har fötterna lite längre fram så jag går ner ordentligt.
 
Starkt! Kör du fri stång?

Jag känner att jag inte kommer vidare riktigt och lätt blir yr i knäböjen.. knycker till lite med kroppen för jag är starkare i ena benet än de andra med :confused:
Men jag kör iaf med fast stång och har fötterna lite längre fram så jag går ner ordentligt.

Japp, vanlig skivstång! :)

Hur andas du när du knäböjer, det kanske har nåt med saken att göra? Tänker också att du kan prova att göra lite färre repetitioner (men tyngre) för att det inte ska bli så flåsigt, det kanske hjälper lite mot yrseln :)
 
Japp, vanlig skivstång! :)

Hur andas du när du knäböjer, det kanske har nåt med saken att göra? Tänker också att du kan prova att göra lite färre repetitioner (men tyngre) för att det inte ska bli så flåsigt, det kanske hjälper lite mot yrseln :)

Andas inte alls :nailbiting:

Provade nyss och tog 35kg 5x2 iaf
 
Fredag:
Ingen crossfit idag då skrik/svett/äldre man ockuperarade och inte förstår att introverta jag har bokat gymmet vid 14.15 :devil:
Knäböj 35kg 5x2, 25kg 5x2
Axlar, 10kg 5x3
Benspark 15kg 10x3
Axlar fri vikt 3kg, 10x3
Mage/crunch 15kg, 10x3
10x3 situps

Nått som glädjer mig är stretchingen :) fick tag i ena tån direkt idag med raka ben
 
Fredag:
Ingen crossfit idag då skrik/svett/äldre man ockuperarade och inte förstår att introverta jag har bokat gymmet vid 14.15 :devil:
Knäböj 35kg 5x2, 25kg 5x2
Axlar, 10kg 5x3
Benspark 15kg 10x3
Axlar fri vikt 3kg, 10x3
Mage/crunch 15kg, 10x3
10x3 situps

Nått som glädjer mig är stretchingen :) fick tag i ena tån direkt idag med raka ben

Crossfit=crosstrainer eller? :o
 
Känner mig knäckt. 7 veckor sen jag fick ont på ett nytt ställe i ena foten. I 6 veckor fick jag vara glad att jag kunde gå på jobbet. Nu har jag cyklat fyra ggr på gymmet. 15 min, 20 min, 25 min och 30 min. (Varannan dag) Foten är fortfarande inte bra men tror inte att den har blivit sämre av dom passen jag har cyklat. Får laser 2-3 ggr i veckan av en snäll kompis.
Har gått upp i vikt pga utebliven motion och tröstätning.
Konditionen är kass!
Vill bara bli smärtfri och kunna kötta på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 353
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
671
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 770
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 995

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp