Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på gymmet. Helt slut. 35 min cykel och 5 min rodd. Testa lite tåhävningar och benpress. Benpressen gjorde lite för ont.
 
Kom iväg på ett simpass idag. Fick nöja mig med 1250 meter, brukar köra minst 1500 meter men det var jättemycket folk som bestämt sig för att ta ett simpass idag :meh:
Blev 100 situps i bastun med.
Nu får jag nog nöja mig med crosstrainern några dagar - gräsänka sön-ons och samtidigt har 2 barn studiedag på onsdagen och en av dom på torsdagen med + deadline med plugget till helgen. Som bäddat för en dålig träningsvecka..
 
Jag kom ut på en kort löprunda idag, ca 4,5 km. Första sedan i måndags pga feber. Kändes bra! Den där orkeslösheten som var i kroppen innan jag fick feber, var borta. Det gick ganska lätt att komma upp i lite tempo idag. Men tog det dock lugnt och tittade ovanligt lite på klockan.
 
Igår blev det två vanliga hundpromenader och vila.

Idag, 2 timmars rask promenad med hunden och ska rida ikväll.
En arab en bekant haft på foder som jag tycker väldigt mycket om.
De kanske söker ny fodervärd och jag ska se om jag är intresserad.
 
Hej tråden!

Börjar med att säga GRATTIS till @FengurLaugar och @zassoo för lyckade halvmaror och träningsdagar med PB! Så himla bra ni är! :bow:

Skickar också varma kramar till @Linta, @Tassetass och @MarieJ och hoppas att livet blir lite snällare mot er snart :heart

En annan är hemkommen efter en dryg veckas semester i Italien tillsammans med sambon och hela min familj :love: Herregud vad bra det var!

Förutom att vältra mig i chokladflingor, pasta, foccaccia, glass, Aperol spritz och vin har jag ägnat mig åt en del vandring - tyvärr inte så mycket som jag hade velat dock, eftersom den där förkylningen jag kände av förra veckan bestämde sig för att slå till på riktigt i måndags. :meh: Men en dags ordentlig vandring blev det (i 30-gradig värme och stekande sol...), och så en massa bra vardagsmotion utöver det eftersom vi bodde en liten bit upp i bergen och promenerade nästan överallt.

Igår fick jag ont i halsen igen, men det känns lite bättre idag efter 11 timmars sömn. Kommer dock att ta det lugnt både idag och i morgon så hoppas jag kunna komma igång med lite ordentlig träning framåt onsdag eller så. Känner mig faktiskt inte alls i så dålig fysisk form som jag befarade att jag skulle göra efter en vecka med ovanstående diet, vilket jag är väldigt glad för!
 
Hej tråden!

Börjar med att säga GRATTIS till @FengurLaugar och @zassoo för lyckade halvmaror och träningsdagar med PB! Så himla bra ni är! :bow:

Skickar också varma kramar till @Linta, @Tassetass och @MarieJ och hoppas att livet blir lite snällare mot er snart :heart

En annan är hemkommen efter en dryg veckas semester i Italien tillsammans med sambon och hela min familj :love: Herregud vad bra det var!

Förutom att vältra mig i chokladflingor, pasta, foccaccia, glass, Aperol spritz och vin har jag ägnat mig åt en del vandring - tyvärr inte så mycket som jag hade velat dock, eftersom den där förkylningen jag kände av förra veckan bestämde sig för att slå till på riktigt i måndags. :meh: Men en dags ordentlig vandring blev det (i 30-gradig värme och stekande sol...), och så en massa bra vardagsmotion utöver det eftersom vi bodde en liten bit upp i bergen och promenerade nästan överallt.

Igår fick jag ont i halsen igen, men det känns lite bättre idag efter 11 timmars sömn. Kommer dock att ta det lugnt både idag och i morgon så hoppas jag kunna komma igång med lite ordentlig träning framåt onsdag eller så. Känner mig faktiskt inte alls i så dålig fysisk form som jag befarade att jag skulle göra efter en vecka med ovanstående diet, vilket jag är väldigt glad för!

Har följt dig på insta och varit så förbannat avundsjuk. :D Cinque Terre står väldigt högt upp på min bucket list!
 
Körde 20 minuter på crosstrainern i morse och därefter ett pass med 3x55 sekunder av varje övning: balansera på bollen, ligga på bollen och göra armövningar med kettelbell och propellern. Sedan 3x55 sekunder med tre olika armövningar med kettelbell och så avslutningsvis 3x55 sekunder sälen, ligga på rygg och dra in bollen och draken.
Väldigt svettigt, hehe! :up:
 
Jag har kört två pass idag. Först en 4,5 km runda imorse. Ville egentligen springa långt och lugnt men hade akut tidsbrist. Så det fick bli vad det blev.

Sen kunde jag inte låta bli att hänga på när min sambo skulle ut nu ikväll. Så blev en till 4 km runda (men annan, mkt lättare sträcka) med vagnen.

Dubbla springturer var behövligt då vi haft kalas för dottern idag och jag har ätit en massa gott. I mängder. Så pass mkt att jag nog behöver springa extra mkt hela veckan... :o
 
I lördags blev det frosseri då min ena syster med familj var hemma hos våra föräldrar och vi fikade massa och åt mat. På kvällen blev det pizza :angel: Men igår var det en mer normal nivå som tur är :p Red som sagt på morgonen och under dagen grejade vi med allt möjligt ute och på kvällen styrketränade jag.

Ikväll hoppas jag också på att hinna styrketräna :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 353
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
672
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 770
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 995

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp