Träning och hälsa del 13

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog korta men intensiva rundan igårkväll, ca 2 km på 7-8 minuter. Kändes enklare än förra gången, blev dock väldigt yr efteråt. Kanske beror på värmen? Så varmt var det inte då, men klart över min föredragna temperatur. Vad gör man åt sådant? Återhämtade mig snabbt men har liknande, mildare problem idag. Tänkte dock inte träna idag, det är varmt och kroppen sa tydligt igår att den inte riktigt ville.

Imorgon ska vi dock iväg till ett berg/slinga i närheten, tänkte eventuellt jogga uppför då. Tror inte den är så lång, kanske 2.5 km enkel väg, men det blir ändå något och dessutom lite utmanande terräng :)

Fick höra häromdagen att en chin för en kvinna motsvarar 10 chins för en man, med hänsyn till vikt och generell muskelstyrka i överkropp, på nån slags genomsnittsmänniska då förstås. Det tänker jag leva på för evigt och alltid när jag tränar med sambons närmsta kollegor, de har nämligen bestämt att varje dag (gärna fler gånger om dagen) ska de ner till träningsmattan och göra 10 chins. Med andra ord har jag gjort motsvarande 180 chins (med gummiband förvisso) idag 🤷😂

Mobilitetsövningar
Rodd 50/50/50/50kg 8/8/8/8 💪
Hantelflyes 9/9/9kg 12/12/12
Abduction 82kg 15/15/15/15
Adduction 50kg 12/12/12/12 (uff)
Sittande lårcurl 66/66/66/66kg 10/10/10/10 💪

Hoppade maghjulet pga mensvärk. 🤌
(Fick rulla av bänken jag låg på för magen sa nej! och aj! 😄)

IMG_8241.webp

Kroppen kändes trött idag och förstår faktiskt inte varför… Men hoppas att helg är vad den behöver, ska försöka få in minst ett simpass

Fick höra häromdagen att en chin för en kvinna motsvarar 10 chins för en man, med hänsyn till vikt och generell muskelstyrka i överkropp, på nån slags genomsnittsmänniska då förstås. Det tänker jag leva på för evigt och alltid när jag tränar med sambons närmsta kollegor, de har nämligen bestämt att varje dag (gärna fler gånger om dagen) ska de ner till träningsmattan och göra 10 chins. Med andra ord har jag gjort motsvarande 180 chins (med gummiband förvisso) idag 🤷😂
Haha det låter bra tycker jag, då har jag gjort 140 chins idag 😂

IMG_3096.webp

Skämt åsido men kände mig stark i chinsen för första gången på länge och gjorde 5+5+4 reps idag! 👍 Jag har gått upp ett par kg i vikt med så det gör ju mig faktiskt ännu lite starkare 😎
Enbensböj var lite kul att jobba på. De upphöjda armhävningarna var för att försöka få till en bättre teknik än min naturliga vilket kändes bra. Bulgariska utfall tog precis där de skulle kändes det som. Bra pass överlag efter ett par dagar iväg på semester med vänner i en stuga vid en sjö ☀️

Tredje passet idag :up: Helkropp, känner att jag skulle kunna lägga på ganska mycket mer vikt i flera övningar men vill verkligen skynda långsamt för att bygga upp tåligheten i kroppen. Det var så himla trist att backa tillbaka i träningen i våras så jag tar det hellre lite extra försiktigt nu.

Efter typ en vecka av ingen träning tog vi och sprang en sväng, ca 8 km. Magen var inte riktigt med mig idag så det kändes sådär, tror jag ska ha mens snart... Avslutade med chins när vi kom hem, 2+2+2 och kände mig stark där åtminstone :D

Ikväll var jag och hunden ute på spåret igen, kändes ändå bra? Har lite märklig träningsvärk i ena låret från den lilla bergsbestigningen, men inget alltför illa. Träffade på människor ute och ville inte se sådana, så vår väg blev lite längre. Vet inte exakt hur mycket, inte särskilt. Tog oss ungefär 18 minuter (slingan är 2.5 km egentligen), försökte jogga långsamt men det verkar gå successivt sämre. Hade definitivt kunnat fortsätta längre, kanske ett varv till, om det inte varit för detaljen att tid existerar och det finns annat att göra. Är nöjd med rundan och ska ta en längre nästa gång :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka