Träning och hälsa del 13

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pass nummer två den här veckan, så nöjd med den här veckans träning hittills! :up: idag knäböj, rumänska marklyft, liggande hantelpress, stående hantelrodd, och så lite mage, triceps och en rehabträning.

Har barnen själv hela helgen så räknar inte med så mycket mer träning men hoppas kunna få till i alla fall ett pass till! Av typen gräsmatteträning skulle jag tro :D

Idag var det ENBART envishet som fick in mig i gymmet, var inte nått motiverad eller sugen 😂😁! Men det blev gjort 💪!

Axlar/biceps/bröst fick det bli idag.

IMG_0845.webp

Oplanerad vila, det har varit kanonväder så jag prioriterade stranden och bad!
Det känns lite off, men jag försöker go with the flow och finna mig i att det är okej, hur många soldagar får man på sommaren egentligen?!

Det känns lite off, men jag försöker go with the flow och finna mig i att det är okej, hur många soldagar får man på sommaren egentligen?!
Jag brukar tänka att det är lika viktigt i längden att kunna ta en vilodag, särskilt en oplanerad sådan, som att kunna sparka iväg sig till gymmet när man egentligen inte vill så det är definitivt 110% okej! Stranden en solig dag är överlag alltid okej :D

Jag brukar tänka att det är lika viktigt i längden att kunna ta en vilodag, särskilt en oplanerad sådan, som att kunna sparka iväg sig till gymmet när man egentligen inte vill så det är definitivt 110% okej! Stranden en solig dag är överlag alltid okej :D

Helt rätt! Det är bara min hjärna som ska omprogrammeras också 😁 men det tar sig!

Det var envisheten som fick iväg även mig idag och jag tror ärligt talat inte att jag någonsin svettats så mycket förut :wtf: Flåspass + 25 grader varmt + ett gym där ena långsidan främst består av fönster = 🥵

Det gick dock över förväntan, kroppen var mer med på noterna än jag hade väntat mig och förutom en ny blodblåsa i handen var det ett ganska kul pass som innehöll allt från repklättring och roddmaskin till löpning och (försök till) toes to bar. Enligt klockan befann jag mig i pulszon 5, alltså den högsta, under totalt 15 minuter och det förklarar eventuellt den höga svettfaktorn :p

Nu blir det vila imorgon och lördag eftersom min lilla kropp fått jobba hårt fyra dagar i sträck, men på söndag morgon ska jag möta upp min Hyroxpartner och springa en runda :)

Jag har också lite ofrivillig vila, har tillbringat 2 dagar på Skara Sommarland med barn och då fanns det verkligen ingen energi över till träning 😅

Haft full rulle hemma hela veckan med massa folk (kommer typ knappt ihåg vad vi gjort men i förmiddags åkte sista gänget). Har hunnit med ett kort gympass i tisdags och fick äntligen träna lite mer ordentligt idag. Blev marklyft, bänkpress och lite andra övningar med lättare vikter. Gjorde ett försök på 95 kg i mark. Det gick inte även om jag fick upp stången en bit från golvet. Däremot gick 90 kg bra och kändes ganska stabilt. Nytt PB på 40kg i bänk. Fortfarande inte mycket men kul att ha kommit över 35kg (vilket jag aldrig gjort tidigare).

Benpass i förmiddags.
Rowing (Machine): 1km 5:21
Squat: 8 x 0, 8 x 20, 8 x 40, 8 x 40, 8 x 40, 8 x 40, 8 x 40
Romanian Deadlift: 8 x 15, 8 x 35, 8 x 35, 8 x 35, 8 x 35
Deadlift: 8 x 50, 8 x 50, 8 x 50
Superset:
Hip Adduction Machine: 8 x 36, 8 x 41, 8 x 41, 10 x 41
Hip Abduction Machine: 8 x 36, 8 x 41, 8 x 41, 10 x 41
One-Legged Leg Press: 5 x 54, 5 x 54, 5 x 54

Använde dragremmar för första gången till deadlift, hade lite svårt att få till andra handen, men vilken skillnad att lyfta ändå! 😊

Hip thrust hörrni, hur tar man sig in och ut ur den övningen med värdighet? (Om det bara finns bänk, skivstång och vikter att tillgå?) Testade idag och jag är högst tacksam för att jag inte tränar i ett gym med andra människor :rofl:.

Förmiddagspass, överkropp idag.

Cross Trainer (Elliptical): 10 min
Superset:
Incline Dumbbell Press: 8 x 8, 8 x 12.5, 8 x 12.5, 8 x 12.5, 8 x 12.5
Dumbbell Lateral Raise: 8 x 3, 8 x 4, 8 x 4, 8 x 4, 8 x 4
Superset:
Reverse Machine Fly: 4 x 39, 8 x 32, 8 x 32, 8 x 32
Machine Chest Fly: 4 x 39, 8 x 32, 8 x 32, 8 x 32
Superset:
Back Extension: 4x6xBW
Lying Leg Raise: 4x6xBW
Superset:
One-Arm Lat Pulldown: 8 x 18, 8 x 18, 8 x 18, 2 x 25
One-Arm Cable Row: 8 x 18, 8 x 18, 8 x 18, 2 x 25

Varmt och klibbigt, skönt när det var klart🙈

Hip thrust hörrni, hur tar man sig in och ut ur den övningen med värdighet? (Om det bara finns bänk, skivstång och vikter att tillgå?) Testade idag och jag är högst tacksam för att jag inte tränar i ett gym med andra människor :rofl:.
Hmm sätter mig ner med stången en bit ifrån, in med fötterna under och sträcker ut benen och rullar stången i position, sen tvärtom när jag är klar!

Hmm sätter mig ner med stången en bit ifrån, in med fötterna under och sträcker ut benen och rullar stången i position, sen tvärtom när jag är klar!
Såklart! Alltså, nu körde jag bara med stång pga första gången. Men det är kanske lättare när viktskivorna är på?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Träning och hälsa del 15
  • Svensk politik 9
  • Att bryta mig loss

Barn

Hund

Katt, Andra Djur