Träning och hälsa del 13

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit ute på 5 km rundor varje dag sedan i fredags. Dagsformen har fått avgöra tempo men känner att det blir lättare för varje dag, även om jag fortfarande går mer än jag springer.

Funderar nu hur jag ska få ihop det i höst, med jobb, mörkare kvällar och framförallt mat. Hur gör ni som springer på kvällen med maten?

Är rädd att jag inte kommer ha energi att springa direkt efter jobbet utan att äta innan. Men om jag ska äta först behöver jag vänta ett tag innan jag fixar att springa och då kommer det hinna bli mörkt. Har inga elljusspår där jag oftast springer. Har fortfarande för lätt för att hitta ursäkter att inte springa så vill gärna ha en plan A, B och C för att kunna hålla igång. Att springa på morgonen är inte ett alternativ, jag har alldeles för svårt att komma upp ändå!
Men tar gärna emot andra tips!

Äter aldrig innan löpning, möjligen nåt litet mellanmål, tycker det är så lätt hänt att få "löparmage". Så hade sprungit direkt efter jobbet, och sen ätit middag ☺️

Tack för tips och tankar @Pilot @Sryoqwe @clusia @Nordthor @pepp ❤️

Att få till ett mellanmål innan jag åker från jobbet vore ju absolut både görbart och säkert till stor hjälp. Det ska jag testa! Och Dumle i fickan lät också bra, de kan ju vara belöningen efter om de inte går åt under rundan 😊

Har en bra pannlampa, men där jag springer är det mycket rötter och stenar så är osäker på om det räcker. Men värt att testa såklart. Å andra sidan kan jag ju stanna vid ett elljusspår om jag ändå äter mellanmål på jobbet innan jag åker hem och ser till att packa med träningskläder till jobbet.

Nu har jag plan A och B i varje fall! Tack!

Inte sprungit på ett tag nu, några dagar. Har gjort en del ute (röjning av sly och annat tjafs, det ska bli hage där och det är allmän slysamling där) istället så har hållt mig hyfat lugn. Idag var jag dock ute på spåret, 2.5 km, och det kändes bra. 16 minuter inklusive att hunden självklart skulle pausa, jag hade gärna fortsatt konstant. Höll mig till det tempot som kändes naturligt och det verkar vara hyfsat bra. Hade lugnt kunnat fortsätta trots att sista sträckan är en ganska lång uppförsbacke i låg lutning :)

Många verkar ha som mål att springa en mil på under en timme. Med tanke på att det här kändes som ett bekvämt tempo tror jag att jag också har det som mål nu. Men först fem km på en halvtimme och bli bekväm med det.

Imorgon ska jag ställa klockan och gå och köra ett benpass! Nu har jag skrivit det här så nu kan jag inte skippa det 😁

Never skip leg day!

Sa de till en manlig kollega som visst skippar att träna ben för det är SÅ jobbigt.
Men jag är sämst på core så ska inte säga nått..

Never skip leg day!

Sa de till en manlig kollega som visst skippar att träna ben för det är SÅ jobbigt.
Men jag är sämst på core så ska inte säga nått..
Å, kan relatera! Körde ett core-pass i förrgår som var så svårt tråkigt (och jobbigt :o ) att jag slutade efter en kvart och gick över till helkropp. Intalade mig att jag ändå fick lite core-träning ändå.

Kan meddela att om man inte kör squats på 6 månader så är man (jag) HELT trasig 2 dagar efter att man fått för sig att börja igen. :rofl: Behöver handtag till toan... Men får hoppas att handfatet inte går i golvet när jag försöker komma ner helt enkelt.

Kan meddela att om man inte kör squats på 6 månader så är man (jag) HELT trasig 2 dagar efter att man fått för sig att börja igen. :rofl: Behöver handtag till toan... Men får hoppas att handfatet inte går i golvet när jag försöker komma ner helt enkelt.

Förväntar mig ungefär samma känsla efter mitt benpass 😂😭

Ångrar lite nu att jag la till just den övningen i mitt andra program som jag nyss satte ihop 🫣 Hatar verkligen att ha träningsvärk i benen 😅

Jag har ett element mittemot toan jag kan hålla mig i 😆
Peeerfekt :rofl:

Ångrar lite nu att jag la till just den övningen i mitt andra program som jag nyss satte ihop 🫣 Hatar verkligen att ha träningsvärk i benen 😅
Den är ju så sjukt jobbig! Men känner mig också jävligt cool när jag gjort den :D
Så det får vara värt det..

Det är verkligen fruktansvärt?? Man känner sig ju typ sjuk?
Jaa alltså, detta är orimligt 😅
Jobbigt att bästa medicinen är mer benträning bara :cautious: (eller ingen..)

Såja! Trodde jag skulle ha tappat mer, men det gick ju ändå bra.
1000124442.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hönstråden del III