Träning och hälsa del 13

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft en bra och varierad träningsvecka!

Måndag: Massage med fokus på min krånglande vänsterarm, men även rygg och nacke. Välbehövligt 👍
Tisdag: Atletisk yoga. Hårt, svettigt och helt fantastiskt 😁!
Onsdag: Underkropp; marklyft, lårcurl och stående hamstringcurl
Torsdag: Återhämtande yin/restorativeyoga. Avslappnande och mjukt stretchande
Fredag: Överkropp; fokus axlar/bröst/triceps
Lördag: Underkropp; Bulgarian split squats, Hip thrusts, rumänska marklyft och tåhävningar. Nytt PB i rumänska med 4x 110 kg 🥳!
Söndag: Pilates, fokus core och höfter. Herregud vad kroppen fick bekänna färg och visade var jag är svag 😅😂!

Stegmässigt snittat på 12600 steg/dag, men kommer höja det lite för jag är inte klar med söndagen än 😁!

Har även gått på semester (i fredags, så första semesterdagen är ju eg i morgon) så nu håller jag som bäst på att lägga upp en seriös träningsplan, nu när man kan styra dagarna helt och hållet själv 👌! På onsdag börjar vår PT-träning igen efter 4 v sommaruppehåll, det ska bli svettigt och kul 💪!

Han jag ska springa med springer UTAN musik i öronen.... vansinne. Jag hatar att höra mig själv flåsa.

Springer ni med nåt i öronen? 😁
Jag gör olika. Ofta börjar jag utan men när jag börjar bli uttråkad sätter jag igång musik. Ibland stänger jag av musiken ifall jag inte hittar EXAKT det jag vill ha och således bara stör mig på det och springer resten utan.

Har inga problem med att höra mig själv flåsa, det hör väl till? 😅

Han jag ska springa med springer UTAN musik i öronen.... vansinne. Jag hatar att höra mig själv flåsa.

Ja, det finns inte på kartan att springa utan musik när jag springer själv! (Men jag har det inte när jag springer intervaller med klubben)

Inte blev det nåt pb 😂 första kilometern kändes snabb, sen totaldog jag. Fick inte ner andningen så vi fick stanna och GÅ en bit.

Nåja, jag försökte mitt bästa 😁 har ju inte direkt underhållit löpningen under sommaren.
1000125153.webp

Inte blev det nåt pb 😂 första kilometern kändes snabb, sen totaldog jag. Fick inte ner andningen så vi fick stanna och GÅ en bit.

Nåja, jag försökte mitt bästa 😁 har ju inte direkt underhållit löpningen under sommaren.
Visa bifogad fil 172422

Fick ett nytt PB på 1km iallafall 😁 ska nog fara och köra lite intervaller på en löpbana vi har här i närheten nån dag.

Jag har aldrig något i öronen, behöver ha fullt fokus på hundar, rötter, stenar och mig själv 😁

Men jag flåsar inte så mycket än, har saktat med till gång innan det händer 😂 Däremot kan jag höra att min andning blir annorlunda, typ djupare, men känner mig inte flåsig. Kanske är en definitionsfråga?

Kort om tid idag, så det blev "bara" 2 varv i Egymmet.

Cross Trainer (Elliptical): 10min
Circuit:
Cable Wide Grip Seated Row: 1. 12 x 39, 2. 0 x 0
Cable Close Grip Seated Row: 1. 0 x 0, 2. 12 x 39
Machine Chest Press: 1. 12 x 34.5, 2. 12 x 34.5
Lat Pulldown: 1. 12 x 45, 2. 12 x 45
Machine Shoulder Press: 1. 12 x 57, 2. 12 x 57
Machine Crunch: 1. 12 x 34.5, 2. 12 x 34.5
Machine Back Extension: 1. 12 x 55, 2. 12 x 55
Seated Leg Curl: 1. 12 x 35.5, 2. 12 x 35.5
Leg Extension: 1. 12 x 48, 2. 12 x 48
Repetition av detta idag.:)

Jag har alltid ljudbok. Stör mig på när "fel" låt kommer som jag inte är sugen på just exakt då 😅 så ljudbok är ett säkrare kort, plus att jag inte tänker lika mycket på att det är jobbigt.

Jag har aldrig något i öronen, behöver ha fullt fokus på hundar, rötter, stenar och mig själv 😁

Men jag flåsar inte så mycket än, har saktat med till gång innan det händer 😂 Däremot kan jag höra att min andning blir annorlunda, typ djupare, men känner mig inte flåsig. Kanske är en definitionsfråga?

Ja springer man med hund tänker jag att det blir annorlunda, då hade jag inte heller sprungit med lurar ☺️

Är ju ny på det här med att springa men har aldrig hörlurar. Jag springer i skog/motionsspår och tycker det förtar naturupplevelsen. Jag vill också höra om någon kommer bakifrån. Det cyklas en del där jag är och det skulle ju vara onödigt att t ex hoppa åt sidan för att undvika kliva på något och bli påcyklad. Och jag flåsar inte så mycket än, benen säger ifrån innan jag hinner bli riktigt andfådd.

Kanske blir annorlunda i höst/vinter när jag måste springa när det är mörkt. Det blir nog både tråkigare då och mindre risk för cyklar.

Olika. Oftast springer jag med någon podd i lurarna. Men ibland springer jag utan något i lurarna. Springer jag på band tittar jag på något tv-program. Ibland springer jag med musik men det slutar bara med att jag zappar fram exakt den låten jag vill höra så jag blir mest störd. Springer jag med min partner har jag inga lurar.

Det förekommer ofta, främst när jag gymmar, att jag har på mig lurar men inte lyssnar på något. För att skärma av mig från folk men jag orkar inte ha ljud rakt in i hjärnan.

Simmade 1 km idag. Har ont i en häl men det kändes inte i vattnet, kroppen kändes pigg. Mentalt var det hemskt dock… I simhallen är det någon motionsbana, någon träningsbana och oftast några obokade banor. Det är ingen förtur eller liknande på de obokade banorna utan vem som helst får simma där och simmar någon i dem kan man hoppa i ändå. Hade en sån bana själv idag och det var personer i de andra banorna också. Simmare kom vid flera tillfällen och ställde sig vid kanten och stirrade och hoppades väl att jag skulle flytta på mig så att de kunde ha en bana ensamma. Jag kan ju såklart simma i motionsbanan men simmar oftast snabbast där och vill gärna simma ryggsim så blir lite meckigt. Och jag HAR ju lika stor rätt att simma i de obokade banorna som någon som simmar snabbare. Men fy vad jag tycker det är jobbigt när de ställer sig vid kanten, börjar värma upp och hoppas att man ska flytta sig 😩

Wiho! Avslutade vecka tre med någon typ av reps-PB i marken. 80 x 6 :up:. Skönt att det ändå verkar gå framåt trots att jag bara kör marklyft en gång i veckan nu. Är dock sugen på att lägga in ett litet extrapass för det känns som att uppehållen blir lite väl långa. Men så länge utvecklingen går åt rätt håll så kanske jag inte ska hetsa.

Ny vecka, nya tag imorgon. Hoppas att det bjuds på cykling (eller rättare sagt, att jag tar chansen att cykla när den kommer).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hönstråden del III

Hästrelaterat