Träning och hälsa del 13

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Veckans andra pass idag ✅💪🏼 Ökade på lite till i flera övningar, försöker hitta balansen mellan gas och broms. I vintras blev det ju för mycket gas och följaktligen strul med kroppen så nu ökar jag hellre ”för” långsamt.

Idag knäböj, rumänska marklyft, liggande hantelpress, hantelrodd, tricep kickbacks, viktade crunches och lite gummibandsrehab för armbågen.

Bear stance (rotation/skulderpres 10x3
Enarms rodd 20kg 12/12/12
Single RDL 20kg 10/10/10
Hantelflyes 10kg 8/10/10 (skulle gått ner i vikt men var envis, ROM var så där :angel:)
Crosstrainer intervaller 15x45 sek x8min

Träningsvärk över hela kroppen från igår, triceps, mage, framsida lår, insida lår ... 🫠

Jobbat dygn så nöjd med mig själv som kom iväg och köttade. 💪

Pga jobb i helgen är planen att gymma imorgon och vila resterande dagar.
Behöver såga ner en del grenar som hänger ondskefullt över stängslet i hagen, så behöver hinna med det med.

Har ägnat en vecka åt att packa och en att packa upp (med en massa flyttlass där nånstans mitt emellan, och så jobb då). Så här har varit väldigt stiltje på träningsfronten, först idag hade jag ro i kroppen till en kort löprunda. Kändes lite slött i benen men skönt ändå.

Blev ett lugnt löppass med min kompis idag!
Får se om jag kanske åker och kör ett överkroppspass på gymmet senare, har liksom inget vettigare för mig ändå 😁
1000125104.webp

Dagens joggingpass var 8×2minuter men 5min paus mellan. Jag var otroligt seg i benen och fick verkligen tvinga mig att inte stanna. Jag har semester och har denna veckan gått långpromenad med hunden varje dag. När jag jobbar är hon på dagis och får sin promenad där. Så jag ska nog ta det lite lugnt och ta varje pass två gånger innan jag ökar. Det gör inget om det tar någon extra vecka att nå 2 km.

Sitter och laddar för gymmet ikväll. Sambon kommer strax hem efter en vecka iväg. Körde ju första passet på vecka 3 på mitt nya program i söndags. Känns helt sjukt att jag först idag ska göra pass 2... Så, ikväll blir det knäböj och chins (om det så ska bli det sista jag gör). På söndag marklyft och militärpress. Älskar att det är en vilodag mellan passen men ibland blir det bara så.

Mobilitetsövningar

Hack squat 0/30/30/20kg 10/10/10/10 🏋‍
Sittande Hantelpress 14/14/12kg 9/10/8
Sittande Biceps curl 10/9/9kg 10/8/8
Shin splints 10 rep + 20 sek x2
S Leg calf lift 10 rep + 20 pump x2
Crosstrainer 15x45 sek x8min

Trött i överkroppen idag och en massa träningsvärk.
Jag har kört igenom hela nya programmet nu och det känns helt okej att fortsätta så här. Nån övning jag funderar på att byta ut mot en motsvarande men vill köra nästa vecka också först.

Kort om tid idag, så det blev "bara" 2 varv i Egymmet.

Cross Trainer (Elliptical): 10min
Circuit:
Cable Wide Grip Seated Row: 1. 12 x 39, 2. 0 x 0
Cable Close Grip Seated Row: 1. 0 x 0, 2. 12 x 39
Machine Chest Press: 1. 12 x 34.5, 2. 12 x 34.5
Lat Pulldown: 1. 12 x 45, 2. 12 x 45
Machine Shoulder Press: 1. 12 x 57, 2. 12 x 57
Machine Crunch: 1. 12 x 34.5, 2. 12 x 34.5
Machine Back Extension: 1. 12 x 55, 2. 12 x 55
Seated Leg Curl: 1. 12 x 35.5, 2. 12 x 35.5
Leg Extension: 1. 12 x 48, 2. 12 x 48

Blev en promenad på en mil idag också, efter att ha totalkraschat i soffan efter styrketräningen 😂

Imorgon blir det morgonpass, ett lättare ryggpass, sen vid 13 ska jag springa med en kompis, han springer fort och ska få vara hare för att testa pressa ner min 5km tid, jag kommer dö.

3.6 km på 25 minuter ikväll. Kändes ändå ganska bra, fick stanna/gå sista metrarna uppför en succesivt brantare backe då jag inte kunde andas men det återgick ganska snabbt. Har ganska dålig andningskapacitet som normalt, men allt är ju relativt. Min puls går dock inte upp mycket, den håller sig på runt 100-110 under pågående jogging. Vet inte riktigt om det är normalt. Iaf, en runda till avklarad och det var enklare än förra gången :)

Hej allihop!
Första veckan tillbaka på jobb och det har varit tufft 😅
Styrketränade i måndags sen kort pw/jogg tur innan jobbet i torsdags sen nu var jag precis ute 5 km varav 4,2 km lugn jogg. Valde mellan styrketräning och jogga men valde jogga idag så slipper jag göra det imorgon med träningsvärk i benen haha. Så tar jag styrketräning imorgon innan jobbet!

Han jag ska springa med springer UTAN musik i öronen.... vansinne. Jag hatar att höra mig själv flåsa.

Springer ni med nåt i öronen? 😁

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar