pepp
Trådstartare
Klarar ni resa er från en stol med bara ett ben? Jag försökte och klarade det inte, cyklade drygt 2000 mil förra året men tydligen ger det inga starka benmuskler![]()
Jag måste testa imorgon bitti
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Klarar ni resa er från en stol med bara ett ben? Jag försökte och klarade det inte, cyklade drygt 2000 mil förra året men tydligen ger det inga starka benmuskler![]()
Ja det kan jag, men har tränat mkt knäböj och även enbensböj/pistol squat i perioder.Klarar ni resa er från en stol med bara ett ben? Jag försökte och klarade det inte, cyklade drygt 2000 mil förra året men tydligen ger det inga starka benmuskler![]()
Jag får testa tekniken imorgonJa det kan jag, men har tränat mkt knäböj och även enbensböj/pistol squat i perioder.
Men du tror inte det mer handlar om teknik/aktivering av rätt muskler för dig?
Så mkt som du cyklar bör ju egentligen inte styrkan i sig vara ett problem tänker jag.
Jag kan det väldigt lätt, men funderar på om du är lång? Det påverkar ju vinkeln i knäleden. Cyklingen ger nog mest uthålliga ben. Jag hade åkt väldigt mycket längd och toppturat flera gånger i veckan när jag började styrketräna. Min PT påpekade att det inte gav så mycket styrkaKlarar ni resa er från en stol med bara ett ben? Jag försökte och klarade det inte, cyklade drygt 2000 mil förra året men tydligen ger det inga starka benmuskler![]()
Ganska lång, 1,90, och låg stol. Men det är absolut så att det jag tränar vid cykling är uthålligheten i benmusklerna, inte styrkan.Jag kan det väldigt lätt, men funderar på om du är lång? Det påverkar ju vinkeln i knäleden. Cyklingen ger nog mest uthålliga ben. Jag hade åkt väldigt mycket längd och toppturat flera gånger i veckan när jag började styrketräna. Min PT påpekade att det inte gav så mycket styrka. Insåg att mina "starka" ben snarare var uthålliga.
Jag måste testa imorgon bitti![]()
Då siktar jag på det! Tack!Tror absolut rimligt med 35 kg! Ditt beräknade 1 RM just nu är 30 kg (enligt denna uträkningen) så 35 kg tror jag du har en bra bit innan detta året är slut.
Haha ja det blir mycket sånt nu! Jag har också grävt en snögrotta till barnen två dagar i radIgår blev det bra med vardagsmotion. Skottning, djup snö, ruska av buskar från tung snö och gräva fram en soptunna ur en stor snöhög.![]()