Träning och hälsa del 14

Det blev lite press före yogapass nu ikväll.
Cross Trainer (Elliptical): 10 min
Incline Machine Chest Press: 10 x 11, 10 x 11, 10 x 11
Feet-Up Bench Press: 10 x 20, 8 x 25, 5 x 27.5, 8 x 27.5 (PR!), 8 x 27.5
Assisted Dip: 4 x BW -91, 4 x BW -91, 4 x BW -91

Uppvärmning i maskin känns som ett vinnande koncept just nu.😊

Veckan skulle ha inletts med ett mastigt benpass på gymmet och en promenad i solen men pga VAB blev det varken eller. Sov rätt dåligt också (byta lakan mitt i natten osv, säger inget mer 🥲).

Så att träna idag satt rätt långt inne, men jag är supernöjd över att jag nu har gjort ett benpass från hemmaträningsprogrammet istället :up: Bara kroppsvikt så det blir naturligtvis mer uthållighet än styrka men ett bra träningspass likväl!
  • Bulgarian split squats 3x14 reps per ben
  • Superset donkey kicks + nån variant av kissande hunden
  • Utfall bakåt, AMRAP 3x1 minut med 1 min vila mellan
  • (Skulle gjort jägarvila här men det var över gränsen för min mentala styrka idag 😂)
Till sist det jobbigaste…

16 min av följande:
- 1 min löpning (= långsam jogg fram och tillbaka mellan vardagsrummet och köket 😅)
- 1 min thrusters (med yogabolster som vikt haha, typ 5 kg cylinderformad sandsäck :up:)
- 1 min sumoknäböj
- 1 min vila

Och så upprepa 4 gånger till totalt 16 min.

Promenaden blir ikväll i mörker 🤷🏼‍♀️

Veckan skulle ha inletts med ett mastigt benpass på gymmet och en promenad i solen men pga VAB blev det varken eller. Sov rätt dåligt också (byta lakan mitt i natten osv, säger inget mer 🥲).

Så att träna idag satt rätt långt inne, men jag är supernöjd över att jag nu har gjort ett benpass från hemmaträningsprogrammet istället :up: Bara kroppsvikt så det blir naturligtvis mer uthållighet än styrka men ett bra träningspass likväl!
  • Bulgarian split squats 3x14 reps per ben
  • Superset donkey kicks + nån variant av kissande hunden
  • Utfall bakåt, AMRAP 3x1 minut med 1 min vila mellan
  • (Skulle gjort jägarvila här men det var över gränsen för min mentala styrka idag 😂)
Till sist det jobbigaste…

16 min av följande:
- 1 min löpning (= långsam jogg fram och tillbaka mellan vardagsrummet och köket 😅)
- 1 min thrusters (med yogabolster som vikt haha, typ 5 kg cylinderformad sandsäck :up:)
- 1 min sumoknäböj
- 1 min vila

Och så upprepa 4 gånger till totalt 16 min.

Promenaden blir ikväll i mörker 🤷🏼‍♀️
Imponerad att du körde hemma istället, snyggt jobbat 💪

Årets första löprunda!! :love:
Imorgon skulle jag till gymmet, men min favoritridlärare är vikarie och jag fick en plats i gruppen. Så så får det bli!

Funderar på om jag ska försöka köra några zon 2 pass i vår. Ska bli. Intressant 😅

IMG_5207.webp

Jag tränar absolut ingenting.
Jag är i stallet och sköter djuren. Thats it. Sällan (aldrig?) direkt pulshöjande aktivitet.

Nu är vi i fjällen och jag har åkt utför två hela dagar. Det känns i låren. På ett skönt sätt. Vi avslutade med 4km längd.
Vad bra det känns att få aktivera kroppen!

Igår klev det det vanliga drop n Rise-passet med 16kg kettlebell.

Idag var det planerat ett bröst-axlar-armar-pass men fastnade i telefon och var slut mentalt efter och orkade inte. Dessutom galen träningsvärk i axlarna efter söndagens pass så en extra vilodag blev det, helt oplanerat.
Däremot har det blivit någonstans mellan sju och åtta kilometer promenad, sol! 🙌🏻☀️

Tänkte mig en repris på fredagens sköna, avslappnade 5km-runda - denna gång dessutom i strålande kvällsol. Dessvärre var min kropp inte alls med på den idén och lång historia kort så slutade rundan i tårar (jag är eventuellt inte helt stabil just nu, fattar ju själv att det är urlöjligt att stortjuta över en dålig löprunda). Jävligt surt, borde ha låtit mig leva på fredagsrundan lite längre men nu är den härliga känslan som bortblåst. Orkar inte skriva mer än så just nu men jag tar väl nya tag en annan gång, antar jag. Godnatt!

Förhoppningsvis kommer mina nya träningsskor idag, sedan kan jag börja på gymmet. :up:
Nu blir det mest power walks och promenader, men når stegmålet på 10 000 steg varje dag alla fall. Det lär ju göra någon nytta ändå. Sedan zumban också 1g i veckan

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Nääär vänder det?

Hästrelaterat

Omröstningar